بازدید 3970

انتشار ویژه نامه بهاری امام موسی صدر

در این ویژه نامه «شرح حال ناتمام آیت الله العظمی سید رضا صدر» در صدر مطالب قرار دارد که در آن ـ علی رغم ناتمام بودنش ـ شرح حال جامعی از برادر امام موسی صدر می‌خوانیم.
کد خبر: ۱۵۷۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۴ 12 April 2011
پایگاه فرهنگی «روایت صدر» ویژه‌نامه بهاری امام موسی صدر را به مناسبت سال نو شمسی و نوروز 1390 با مطالب متنوع و گوناگونی درباره امام موسی صدر و خاندان شریف صدر منتشر کرده است.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، در این ویژه نامه «شرح حال ناتمام آیت الله العظمی سید رضا صدر» در صدر مطالب قرار دارد که در آن ـ علی رغم ناتمام بودنش ـ شرح حال جامعی از برادر امام موسی صدر می‌خوانیم.

از دیگر مطالب این ویژه‌نامه «دیدار با آیت الله العظمی میرزا محمد شاه‌آبادی» است که شرح دیدار دکتر محسن کمالیان، مدیر پایگاه روایت صدر با این عالم وارسته است که حاوی مطالبی درباره حیات امام موسی صدر و تحقیق دربارة نقل قولی از ایشان در این رابطه است.

«جایگاه علمی امام صدر(1)» بخش دیگری از این ویژه‌نامه است که پاسخی است به سؤالی درباره جایگاه علمی امام موسی صدر به قلم دکتر کمالیان. این پرسش این بوده است که: «جایگاه علمی، فقه و اجتهادی امام صدر چگونه است؟ راجع به توان اجتهادی امام صدر و آرای فقه ایشان خیلی کم نوشته شده است و ابهامات زیادی در این خصوص وجود دارد. آیا امام صدر آرای فقه جدید نیز داشتند؟»

در بخش خواندنی دیگری از این ویژه‌نامه با عنوان «شیخ جعفر مجتهدی و مسئله حیات امام صدر» می‌خوانیم: «شاعری معاصر روزی در محضر مرحوم شیخ جعفر مجتهدی و در هنگام صرف غذا برای لحظاتی فکرش متوجه آقای صدر شده و راز سرنوشت آن بزرگوار ذهن او را درگیر می‌نماید. در این هنگام شیخ جعفر که متوجه حالت روحی شاعر گشته، علت مکث چند لحظه‌ای ایشان را سؤال می‌کند. شاعر ابتدا از بیان آن‌چه در خاطر گذرانده امتناع می‌نماید. اما شیخ جعفر می‌فرماید که آن که یادش ذهن شما را مشغول ساخته، زنده است...»

آخرین بخش این ویژه‌نامه نیز اثری ادبی از جواد عنابستانی است با عنوان «همایش‌های یک روز درمیان (1)» که چنین آغاز می‌شود: «آهای جماعت خواب! / 33 سال است به خواب رفته‌اید! وقت بیداری است! / چشم‌ها بمالید و کم کم بیدار شوید!...»

گفتنی است پایگاه فرهنگی «روایت صدر» که با کوشش استاد دکتر محسن کمالیان منتشر می‌شود، درباره حیات و آثار امام موسی صدر و نیز خاندان صدر فعالیت می‌کند که در آدرس www.revayatesadr.ir قابل مشاهده برای علاقه‌مندان است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی