بازدید 2536

همدان، پایتخت تاریخ و تمدن ایران اسلامی

کد خبر: ۱۵۵۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۲ 30 March 2011
نماینده مردم شهرستان ملایر این استان را پایتخت تاریخ و تمدن اسلامی نامید.

"امین حسین رحیمی" در ارتباط با زیرساختهای این شهرستان در حوزه گردشگری در گفتوگو با هگمتانه گفت: استان همدان یکی از قطبهای گردشگری و پایتخت تاریخ و تمدن ایران اسلامی است؛ هم به لحاظ قدمتی که دارد از زمانهای دور مورد توجه افراد بوده و هم به دلیل داشتن طبیعت زیبا و بکر دارای ویژگیهایی است که باعث جذب گردشگران میشود.

این نماینده در ادامه افزود: یکی از مسائل مهم در استان همدان بهخصوص شهرستانها وجود زیرساختهایی چون هتلها، محلهای اقامت مسافرین است که از اهمیت زیادی برخوردار میباشد. اما متأسفانه در شهرستانها این امکانات به اندازه کافی وجود ندارد و این خود یک ضربهای است برای بخش گردشگری استان همدان که میتواند در توسعه استان مفید و مؤثر باشد.

وی در ادامه گفت: استان همدان دارای جاذبههای گردشگری زیادی است، آثاری همچون غار علیصدر، مقبرههایی که در استان و شهرستانها قرار دارد بهخصوص در شهرستان ملایر که با وجود آثار باستانی چون پارک صفویه، آثار تپه نوشیجان و شهر زیرزمینی سامن یکی از مراکز جذب توریست میباشد، اما متأسفانه زیرساختهایی چون مکانهای اقامتی دارای نواقصی است که باعث شده گردشگران نتوانند به راحتی در این شهرستان اقامت کنند و این مسئله برای اقتصاد کل منطقه و استان همدان مشکلساز است، بنایراین ما باید زیرساختها را درست کنیم تا بتوانیم با وجود این فضاهای مناسب و آثار باستانی گردشگران بسیاری را جذب کند.

رحیمی افزود: موضوع دیگر در مورد زیرساختها بحث تردد از جهت هوایی استان است. با آنکه استان همدان دارای یک فرودگاه است، اما متأسفانه در آنجا یا پرواز نداریم یا خیلی کم است و این خودش یکی از زیرساختهاییاست که استان را دچار مشکل کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر