بازدید 12821

عیدی رئیس جمهور ترکمنستان به احمدی نژاد

هدیه نوروزی رییس جمهوری ترکمنستان شامل هزار تن آرد است که 28 اسفند از ایستگاه راه آهن عشق آباد بارگیری شد و...
کد خبر: ۱۵۵۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۸ 24 March 2011
هدیه نوروزی رییس جمهوری ترکمنستان شامل هزار تن آرد است که 28 اسفند از ایستگاه راه آهن عشق آباد بارگیری شد و روز گذشته در مراسمی با حضور سرکنسول ترکمنستان و جمعی از مسؤولان خراسان رضوی به سیلوی مشهد تحویل شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، معاون برنامه ریزی استاندار خراسان رضوی گفت: مردم ترکمنستان مانند ایرانیان ، نوروز را به عنوان جشن باستانی و آغاز زندگی دوباره در سالی جدید جشن می گیرند و برای نشان دادن ارادت خالصانه خویش به دوستانی صمیمی ، آرد و نان هدیه می دهند.

عباس نیاوند تأکید کرد: کشور ترکمنستان در تعاملات اقتصادی نقش مهمی در منطقه دارد و جمهوری اسلامی نیز به عنوان پل ارتباطی بین کشورهای آسیای میانه و کریدور شرق و غرب ، تسهیل کننده روابط اقتصادی در این منطقه مهم و راهبردی است.

سرکنسول ترکمنستان در مشهد نیز در این مراسم روابط ترکمنستان و جمهوری اسلامی ایران را دیرینه، عمیق و رو به گسترش دانست و گفت : هدیه قربان قلی بردی اف رییس جمهوری ترکمنستان به رئیس جمهوری اسلامی ایران ، نشانگر حسن همجواری و همکارهای نزدیک و گسترده دو ملت ایران و ترکمنستان در قرون متمادی است.

همرا توگالاکوف افزود: رسم هدیه دادن یک سنت کهن و دارای ریشه های الهی و معنوی است و دولت ترکمنستان برای عمق بخشیدن به روابط دوستانه با ایران این هدیه را به دولت جمهوری اسلامی ایران پیشکش کرده است.

وی گفت: با هدایت روسای جمهوری ترکمنستان و ایران، روابط همه جانبه بین دو کشور همسایه بیش از پیش گسترش یافته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار