بازدید 4949

«یاران صدر در اروپا» اعلام موجودیت کرد

کد خبر: ۱۵۴۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۹ 19 March 2011
مجموعه یاران صدر در اروپا اعلام موجودیت کرد.

به گزارش «پایگاه اطلاع رسانی یاران صدر»، این مجموعه در اولین بیانیه خود آورده است:

بیانیه شماره یک: اعلام موجودیت مجموعه «یاران صدر در اروپا»

بسم الله الرحمن الرحیم

«و رددناه الی أمة کی تقرّ عینها و لا تحزن و لتعلم أن وعد الله حق»

سی و دو سال از ربوده شدن امام موسی صدر ـ رهبر ایرانی شیعیان لبنان ـ و اسارت او در زندان های رژیم سیاه قذافی در لیبی می گذرد.

هزاران روزی که برای یاران آن امام و تمام دوستداران انسانیت، مدارا و بردباری، به سختی و غم و درد گذشت، اما در امید ما برای بازگشت آن عزیز به آغوش سرزمین،‌خانواده و یاران خود خللی ایجاد نشده است.

امروز که سرنگونی مظهر استبداد،‌ قساوت و جهالت در لیبی نزدیکتر می نماید، ما، یاران جوان امام موسی صدر در اروپا، بر آن شدیم تا بار دیگر بخشی از صدای آنانی باشیم که در طول این همه سال خواهان آزادی امام ما بودند و هستند.

ما، یاران صدر آمده ایم تا فارغ از گرایش های سیاسی،‌ قومی و مذهبی، و با حمایت از خانواده ی آن عزیز، و در عین حال با هویتی مستقل و خلاقانه، گامی در حد توان ـ هرچند کوچک ـ برداریم، و در این راه دست یاری به سوی تمامی آزادیخواهان و پاسداران کرامت انسانی در اروپا دراز می کنیم تا در این زمان حساس، بتوانیم با تجمیع تمامی امکانات خود در عرصه های مختلف رسانه ای و تبلیغاتی، اجتماعی و فرهنگی، توجه جامعه جهانی را به موضوع رهایی از بند امام موسی صدر حساس کرده، و در آزادی ایشان شتاب بخشیم.

به این سبب،‌ یاران صدر اروپا به مرکزیت پاریس اعلام موجودیت می نماید:

یادآوری چند نکته در آغاز راه ضروری به نظر می رسد:

۱٫ مواضع و بیانیه های یاران صدر در اروپا لزوماً بیانگر دیدگاه خانواده ی محترم امام صدر نیست؛ هر چند تلاش خواهد شد تا از نظرات آنان و مجموعه ی اطلاعات و تجربه های آنان در خلال سی و دو سال گذشته استفاده شود و از چهارچوب مصالح حیاتی امام موسی صدر و همراهان اش تخطی نشود.

۲٫ یاران صدر در اروپا مجموعه ی دوستداران امام صدر در اروپا را در بر می گیرد؛ و از نظر مالی و سیاست گذاری به هیچ حزب و گروه سیاسی در درون و برون ایران و لبنان و هیچ نهاد یا ارگان دولتی وابسته نیست و به تمامی فعالان و پی گیران پرونده احترام می گذارد و دست شان را برای همکاری مؤثر به گرمی می فشارد.

۳٫ نخستین مرکز اروپایی یاران صدر در پاریس مستقر است. امکان پیوستن علاقه مندان به امام موسی صدر و گسترش شاخه های یاران صدر در دیگر شهر های اروپا در صورت پذیرش خطوط کلی این بیانیه وجود دارد.

۴٫یاران صدر اروپا در این مسیر، از هرگونه نوآوری، همفکری و همکاری رسانه ای، فرهنگی و هنری دوستداران امام، به ویژه دانشجویان در اروپا، استقبال می کند.

۵٫ فعالیت های یاران صدر اروپا از طریق گروه فیس بوکی یاران صدر و سایت یاران صدر به اطلاع همگان خواهد رسید
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی