بازدید 4362

مجموعه‌های تلویزیونی نوروز ۹۰

«پایتخت»، «نامه‌های بالدار»، «بچه‌ها نگاه می‌کنند»، «امروز، فردا»، «کلاه قرمزی»، «راه در رو»، «سفر، کیش، مات» مجموعه‌های تلویزیونی هستند که از شبکه‌های مختلف سیما در ایام نوروز پخش می‌شوند.
کد خبر: ۱۵۳۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۳ 13 March 2011
ایرنا: شبکه یک با مجموعه «پایتخت» به کارگردانی سیروس مقدم، شبکه دو با مجموعه‌های «نامه‌های بالدار» کاری از امیر فیضی، «بچه‌ها نگاه می‌کنند» ساخته حمیدرضا صلاحمند، «کلاه قرمزی» به کارگردانی ایرج طهماسب و «امروز، فردا» به کارگردانی حسین قناعت، شبکه سه با سریال «راه در رو» کاری از سعید آقاخانی، شبکه چهار با تله تئا‌تر «دیوانگان متفکر» به کارگردانی علی مختارزاده و شبکه تهران با مجموعه «سفر، کیش، مات» به کارگردانی مجید صالحی به استقبال نوروز می‌رود.

شبکه یک

شبکه یک سیما، مجموعه «پایتخت» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه کنندگی الهام غفوری را برای پخش در ایام نوروز تدارک دیده است.

مقدم تاکنون مجموعه‌هایی نظیر «نرگس»، «پلیس جوان» و «زیر هشت» را ساخته، ضمن آنکه سریال‌های نوروزی «پیامک از دیار باقی» و «چاردیواری» نیز که از شبکه یک سیما پخش شد، از دیگر آثار وی است.

محسن تنابنده فیلمنامه «پایتخت» را نگارش کرده که ماجرای خانواده‌ای را روایت می‌کند که تصمیم می‌گیرند به تهران مهاجرت کنند و هنگام ورود به پایتخت با مشکلاتی مواجه می‌شوند.
تنابنده علاوه بر نگارش فیلمنامه، در کنار بازیگرانی چون ریما رامین فر، علیرضا خمسه، احمد مهران فر، پوریا پورسرخ، سمیرا حسن‌پور، فرهاد بشارتی، رضا بنفشه خواه، کیانوش گرامی، حسین توشه، نعیمه نظام دوست، افشین سنگ چاپ و آرش نوذری به ایفای نقش می‌پردازد.

«پایتخت» هر شب ساعت ۲۲ و ۱۰ دقیقه و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۰ پخش می‌شود.
پیش‌تر سریال «توطئه فامیلی» به کارگردانی رامبد جوان و تهیه کنندگی مجید اوجی قرار بود در ایام نوروز از شبکه یک سیما به روی آنتن رود که قرعه به نام سیروس مقدم افتاد و «پایتخت» جایگزین «توطئه فامیلی» شد.

شبکه دو

مجموعه «نامه‌های بالدار» به کارگردانی امیر فیضی و تهیه کنندگی علیرضا سبط احمدی هر شب ساعت ۲۱ و ۲۵ دقیقه و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۵ و ۱۵ دقیقه از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

محمود جعفری، نصرالله رادش، فرهاد بشارتی، احمدرضا اسعدی، فاطمه طاهری، مریم اکبری، حامد کیازال، علیرضا مظفری، سیدرضا موسوی و صادق ذوقی در این مجموعه بازی کرده‌اند.
داستان «نامه‌های بالدار» از جایی آغاز می‌شود که تعدادی از بچه‌ها به خانه‌ای که شباهت بسیاری به یک موزه بزرگ با اشیای قدیمی دارد، دعوت می‌شوند اما خیلی زود پی می‌برند قرار است این خانه بزرگ و زیبا تخریب و به رستورانی مجلل تبدیل شود.

هومان فاضل فیلمنامه این مجموعه را در ۱۵ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای نگارش کرده است.
همچنین مجموعه «کلاه قرمزی و پسرخاله» به تهیه کنندگی حمید مدرسی و به کارگردانی ایرج طهماسب هر شب ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه از شبکه دو سیما به روی آنتن می‌رود.
این مجموعه که نوروز ۸۷ نیز از شبکه دو سیما پخش شد، بیشترین تعداد مخاطب برنامه‌های نوروزی سیما را به خود اختصاص داد.

مجموعه «بچه‌ها نگاه می‌کنند» به تهیه ‌کنندگی محمدرضا تخت‌ کشیان و کارگردانی حمیدرضا صلاحمند دیگر سریال نوروزی شبکه دو سیما است.
آتیلا پسیانی، گوهر خیراندیش، کامران تفتی، هدایت هاشمی، شبنم مقدمی، سیامک صفری و سارا خوئینی‌‌ها از بازیگران این مجموعه طنز هستند.
علیرضا محمودی فیلمنامه «بچه ‌ها نگاه می‌ کنند» را با موضوعی اجتماعی و با رگه‌‌های طنز نوشته است.

این سریال که به نوعی روابط آدم‌های مختلف یک مجتمع مسکونی را روایت می‌کند، هر شب ساعت ۲۳ و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۳ و ۴۵ دقیقه از شبکه دو سیما پخش می‌شود.
مجموعه «امروز، فردا» به کارگردانی حسین قناعت و تهیه کنندگی داوود قچاق از دیگر سریال‌های نوروزی شبکه دو سیما است.

این سریال، داستان زندگی پسر خردسالی را به تصویر می‌ کشد که در ارتباط با مسائل و مشکلاتی که خانواده‌اش با آن دست و پنجه نرم می‌ کنند، انشایی را به نگارش در می‌ آورد که این متن آغاز ماجراهایی تازه در زندگی او می‌ شود.

فیلمنامه «امروز، فردا» را احمدعلی حامد نوشته و فاطمه گودرزی، رضا فیاضی، احمد علامه دهر، پویا گنجی، محمدجواد جعفرپور و دریا مرادی دشت در آن به ایفای نقش می‌پردازند.
این مجموعه در ۶۰ قسمت ۲۵ دقیقه‌ای تولید و پخش آن از ابتدای سال آینده آغاز می‌شود.

شبکه سه

مجموعه «راه در رو» به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه‌کنندگی ایرج محمدی و مهران مهام نیز از شبکه سه سیما به روی آنتن می‌رود.

آقاخانی سال گذشته سریال «زن بابا» را کارگردانی کرد که با استقبال مخاطبان روبرو شد.
بازیگرانی چون مرجانه گلچین، مهران غفوریان، سعید آقاخانی، یوسف تیموری، امیر غفارمنش، روشنک عجمیان، مونا بیگی، محسن کیایی، حمید لیقوانی، مینا کریمی ‌جبلی، جلیل فرجاد، غلامرضا نیکخواه، باقر صحرارودی، حلیمه سعیدی و احمد پورمخبر در این مجموعه بازی می‌کنند.
 «راه در رو» هر شب ساعت ۲۳ و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۳ و ۴۵ دقیقه از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

شبکه چهار

تله تئا‌تر «دیوانگان متفکر» به کارگردانی علی مختارزاده و بازی رضا بابک، زهره مجابی و رویا می‌رعلمی هر روز ساعت ۱۸ تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه به روی آنتن می‌رود.
این مجموعه در ۶۰ قسمت ۱۰ دقیقه ‌ای بر مبنای طنزهای «کارل والنتین» نویسنده آلمانی تهیه شده است.

شبکه تهران

مجموعه «سفر، کیش، مات» به کارگردانی مجید صالحی، تهیه کنندگی محمود رضوی و نویسندگی امیرعباس پیام هر شب ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۶ از شبکه تهران پخش می‌شود.

این مجموعه به «موج و صخره» تغییر نام داده و داستان آن در مورد دختر و پسری است که می‌خواهند ماه عسلشان را در کیش بگذرانند.

نیما شاهرخ شاهی، زیبا بروفه، علی صادقی، محمدرضا داوود‌نژاد، الهام حمیدی، رضا ناجی و امیر نوری از جمله بازیگران این مجموعه هستند.
مجید صالحی کارگردانی سریال «سه در چهار» و تله فیلم «می‌ش» را در کارنامه هنری خود دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست