بررسیهای خبرنگار «تابناک»، از نقش جالب روزنامه «ایران» در گسترش و عضوگیری شبکههای هرمی حکایت دارد.
به گزارش خبرنگار «تابناک» اجتماعی، در تاریخ هشتم دی ماه سال 1388، روزنامه «ایران» که با تسهیلات دولتی ارتزاق میکند، به بهانه انتشار آییننامه شرکتهای بازاریابی شبکهای، تیتر «شبکههای بازاریابی هرمی قانونی شد» را منتشر کرد؛ تیتری که در اوج کجسلیقگی و فهم پایین از آییننامه بازاریابی شبکهای، برگزیده و به عنوان تیتر یک روزنامه دولت استفاده شد.
بنا بر مستندات به دست آمده از آمار ورود افراد و مردم به این شبکههای هرمی، دیده شد که به محض انتشار این تیتر، آمار ورود مردم به مجموعهها و شرکتهای هرمی داخل ایران، دو برابر افزایش یافت؛ امر مهمی که با سکوت قوه قضائیه، به فراموشی سپرده شد، ولی نتیجه آن هنوز هم افراد بیشتری را به گرفتاری و بدبختی میکشاند.

