بازدید 24089
حماسه خیبر و اعتراف رسانه های استکبار + عکس

پس گرفتن «مجنون» از آنچه فکر می‌کردیم، سخت‌تر است

عظمت این حماسه باشکوه و این پیروزی بزرگ، از زبان دشمن شنیدنی است؛ دشمنی که خود را برای جشن پیروزی بر نظام نونهال جمهوری اسلامی آماده می‌کرد و چه خیال باطلی! آنها که صدام خیره‌سر و بلندپرواز را به انواع سلاح‌های کشتار جمعی و شیمیایی مجهز کردند.
کد خبر: ۱۵۲۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۹ 06 March 2011
سرویس دفاع مقدس ـ عملیات حماسه ساز خیبر که روزهای اسفند یادآور آن است، بزرگ بود؛ غافلگیرکننده و شکننده. بهت جهان استکبار و یاران و دلسپردگان به پیروزی سردار قادسیه! با حماسه خیبر در سال 1362 به اوج رسید. آنها گمان نمی‌کردند که جوانان و نوجوانان رزمنده، بتوانند کاری کنند کارستان و آنها را به تعظیم وادارند.

به گزارش «تابناک»، عظمت این حماسه باشکوه و این پیروزی بزرگ، از زبان دشمن شنیدنی است؛ دشمنی که خود را برای جشن پیروزی بر نظام نونهال جمهوری اسلامی آماده می‌کرد و چه خیال باطلی! آنها که صدام خیره‌سر و بلندپرواز را به انواع سلاح‌های کشتار جمعی و شیمیایی مجهز کردند.


نقشه عملیات خیبر

در اسفند 1362 و فروردین 1363، خبرگزاری‌های بیگانه و استکبار، به عظمت حماسه خیبر اعتراف کردند و این ‌گونه بهت و حیرت خود را از این پیروزی سراسر افتخار جمهوری اسلامی نشان دادند:

رادیو دولتی صدای آمریکا در سی ام فروردین 1363 در این ‌باره گفت:

 «... دیپلمات‌های غیرغربی، عرب و آسیایی در تهران، تاکتیک‌های جنگی ایرانیان را که در هفته‌های اخیر منجر به تسخیر جزیره مجنون در جنوب عراق گردید، می‌ستایند. آنان می‌گویند، حملات انحرافی ایران به شاهراه بصره ـ بغداد، در واقع مقدمه‌ای برای حمله به جزیره مجنون بوده است».


شهیدان بزرگوار همت، دستواره، کریمی و...

خبرگزاری رویترز نیز در این ‌باره گزارش داد:

 «دیپلمات‌های خارجی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری رویترز، همگی متفق‌القول بودند که تصرف جزیره مجنون، موفقیت رزمی درخشانی برای ایرانیان و ضربه شدیدی به روحیه رئیس‌جمهوری عراق و نیروهایش بوده است.

یک دیپلمات ارشد گفت: ایرانی‌ها یکسری حملات انحرافی که نشان می‌داد آنها به طرف بصره یا اتوبان اصلی بصره ـ بغداد در منتهی الیه شمالی می‌روند، انجام دادند.

وی افزود: در حقیقت هدف آنها در تمام مدت، جزیره مجنون بوده است و آنها عراقی‌ها را کاملا شگفت‌زده کردند».

همچنین درباره حمله ایران به نقاط ضعف عراق، فرانس‌پرس، خبرگزاری فرانسه، گزارش داد: «... ناظران متذکر می‌شوند، نیروهای ایرانی از تاکتیکی استفاده می‌کنند که با پرداختن به نقاط ضعف دفاع رقیب، اغلب موفق است».


یادواره شهدای خیبر

خبرنگار روزنامه «دیلی‌تلگراف» نوشت:

«... یک ستوان‌ دوم عراقی که در نبرد شرکت داشت و من را به مناطق نبرد هدایت می‌کرد، گفت که ایرانیان یک حمله بسیار دقیق و گستاخانه را از سمت باتلاق‌های تحت تصرف خود آغاز کردند. نیروهای ایرانی با قایق‌های بزرگ و قدرتمند، شبانه از میان نیزارها و کانال‌های آب گذر کرده و گروه کوچکی در میان تعجب، روستای البیضه را تصرف کردند. ایرانیان بلافاصله با استحکام مواضع دفاعی، هزاران تن نیروی تقویتی و تسلیحات و مهمات را بدون وقفه و با بالگرد و قایق‌های بیشتری به داخل منطقه مزبور ریختند».


منطقه عملیاتی

در این‌ باره، خبرگزاری فرانسه نیز در سوم فروردین 1363چنین گزارش داد:

 
«... ناظران عقیده دارند، نتیجه نبرد جزایر مجنون ... هرچه باشد، تاکتیک‌های نظامی ایران از نظر جسارت و شهامت در تاریخ مورد استفاده قرار خواهد گرفت».

روزنامه آرژانتینی «کلارین» ـ چاپ بوئنوس آیرس ـ نوشت:

 
«... یک ژنرال عراقی به نام ماهر عبدالرشید، نسبت به پایان جنگ اظهار بدبینی نمود و گفت، پس گرفتن جزیره مجنون از آنچه ما فکر می‌کردیم، سخت‌تر شده است».

خبرگزاری فرانسه در سوم فروردین 1363 در این ‌باره گزارش داد:

«... به گفته مسئولان دولت آمریکا، دست‌ یازیدن به احداث پل قایقی با چنین طولی در تاریخ نظامی مدرن بی‌سابقه است».
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۰۷
با سلام به روح شير دلاوران ايران باعث افتخا ر من است که همچنين رزمندگان در ايران وجود ازراه دور دست شما عزيزان را ميبوسم
یاد همه رزمندگان اسلام و خلوص نیت آنها به خیر
خداوند تمام شهدا ایران عزیز را بیامرزد.انشاء...
نقشه به عملیات بدر مربوط می شود. البته در عملیات خیبر نفوذ های محدودی به شرق دجله بوده است. ولی عملیات خیبر محدود به جزایر مجنون است که وسط هور است نه غرب هور
خدا بيامرزه آقاي گوهري معلم هندسه سال سوم دبيرستان، كسي كه 7 سال خالصانه جنگيد و بعد جنگ هم برگشت به معلمي و هيچ كس هم تا زمان فوتش خبر نداشت. كسي كه آثار شيميايي جنگ روز به روز بدترش ميكرد.
ايشان از فرماندهان عمليات جزيره مجنون بود و فرمانده كماندو هاي ارتش، از سايت تابناك ميخوايم راجع به اين فرمانده دلاور ايراني كه فكر كنم هنوز هم ناشناس هست بنويسه.
روز مراسم ختم اين استاد رياضي، مسجد ديدني بود، كمتر از 48 ساعت تمامي شاگردان قديم و جديدش جمع شده بودند.
روحش شاد.
درود خدا به دلیران دفاع مقدس کاش قدر اون خونها رو میدونستیم
أن تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم.
این سه عکس واقعا منو دیوانه کرد
1- یرداران بی ادعا
2- رزمنده ای در تفکر در مقر گردان
3 منطقه عملیاتی که بحق بهترین افریدهای خدا در عشق بازی با معبودشان بر ان پای نهادند بخدا ان خاک را با یدطوطیای چشممان نمائیم تا شاید خدا به برکت وجود ان خاک چشمانمان را به نور حقیقت روشن نماید
انان که خاک زمین را بنطر گیمیا کنند
ایا شود که گوشه چشمی بما کنند
خداوند روح تمامی شهدا خیبر را قرین رحمت کناد.
با سلام
۴ اسفند یادآور روزی است که حمله ما به روستای البیضه شروع شد و با اندک مقاومتی بدست رزمندگان افتاد در آن روز که سوار بر قایق ها بودیم و به جلو می رفتیم ناگهان هواپیمای دشمن را بر روی سر خود دیدم اما به لطف خدا این نیروی عظیم که بالغ بر صد ها قایق بود را ندیدند وما معجزه الهی را به چشم دیدیم چه اگر ما را دیده بودند دیگر نامی از عملیات خیبر بر سر زبانها نبود و شاید مایی هم وجود نداشتیم تا روایت کنیم. گرچه ما نبودیم تا از نزدیک طعم پیروزی را لمس کنیم اما از ضربه های جنون آمیز دشمن در اسارت آنرا درک و برآن بالیدیم. موفق باشید
دست مریزاد بر غیورمردان ایران زمین
یاد مردان بی ادعا بخیر
مزگ بر آمریکا و اینگلیس ...........
جزیره مجنون در عملیات خیبر ، تنها نقش یک معبر و پل را بازی میکرد .
كجاييد مردان بي ادعا...
ياد ياران سفر كرده به خير
جاويد باد اسلام و ايران و ايراني غيرتمند
سلام
براي ايجاد روحيه خود باوري در جوانان ازاين نوع مطالب بيشتر استفاده كنيد.
باتشكر
لطفا در مورد يك سال شناسايي اين عمليات و حفظ جزاير توسط قرارگاه سري نصرت به فرماندهي شهيد علي هاشمي نيز يادي كنيد.
بنده خود افتخار شرکت در عملیات غرور آفرین خیبر را داشته ام اما همیشه دو حسرت بزرگ تا پایان عمر در دل دارم اول غیبت در عملیات بیت المقدس دوم اینکه افسوس نایل نشدن به فیض شهادت در عملیات خیبر و ماندن و با دنیا پوسیدن .
یاد یاران سفر کرده به خیر، با اشک و آه
غریب مانده در وادی بیکران و وانفسای دنیا ابراهیمی
درود به شرف و غیرت ایران و ایرانی
یاد باد آن روزگاران یاد باد ... وقتی خوندم به ایرانی بودنم مباهات کردم ... صدقه شهدا هستم
نقطه اوج عملیات خیبر عملیات هلی برن توسط هلی کوپترهای شنوک هوانیروز به مجنون شمالی بوده است که لازم است یاد شهدای هوانیروز در این عملیات را گرامی بداریم
اشك رازيست ، لبخند رازيست ، عشق رازيست.اشك آنشب لبخند عشقم بود.
کجاشو دیدین دلشو دارین به ایران چپ نگاه کنین تا ببینین دنیا دست کیه
به ياد ان روزها افتادم .اذان ظهر از اب فرات وضو مي گرفتيم.
درود بر شهدا و رزمندگان سالهای جنگ" درود بر عزیزانی که با نثار خون خودشون امنیت و آسایش امروز ما رو رقم زدن
سلام و درود ما بر تمامی شهیدان سر افراز 8 سال دفاع مقدس
البته هدف اصلي هم جزاير نبود بلكه منطقه طلائيه بسمت بصره بود كه متاسفانه نشد .
بسمه تعالي
سلام بر شهيدان.
اين انقلاب و ما بقي آن خدايي بنظر مي رسد.
اميد است به ظهور منجي بزودي متصل گردد.
كجائيد اي شهيدان خدائي بلا جويان دشت كربلائي
كجائيم ما ؟ !
مجنون که همش شهید همت نبود لااقل قدری انصاف خوبست که از شهید علی هاشمی بعنوان فاتح اصلی جزایر یاد شود
سلام بر شهیدان خدایی که خیبرها و ولفجرها افریدند باکریها علویها و محمدشاهیها
برای پس گرفتن مجنون شرط اول قدم آنست که مجنون باشی
با سلام
درود به ارواح طيبه شهدا
مي دانستيد خيبري هاهمه حاجي هستاند
انها تنهايي به قربان گاه رفتند.
خدا امام وشهدا خصوصا،همت باكري ها خرازي كاظمي و.. را قرين رحمت كند
شفاعت اين عزيران ارزوي من است .
خوشا به حال آنانكه با شهادت رفتند.خوشا به حال آنانكه در اين قافله نور جان و سرباختند.....
يقينا اقتدار ا
با سلام . خدمت اون دوست عزیز و سایر دوستانی که تصور می کنند این نقشه عملیات بدر است باید عرض کنم متاسفانه این از ضعف های ماست که خیلی درباره شکست هایمان توضیح نمی دهیم!
این نقشه کاملاً متعلق به عملیات خیبر است . در این عملیات قرار بود نیروهای ایرانی از شمال و جنوب به طرف شهرک القرنه پیشروی کرده و شرق شط العرب را به طور کامل فتح نمایند . اما پیشروی از سمت شلمچه و طلائیه موفقیت آمیز نبود و فقط از شمال نیروها با عبور از هور و دجله به شهرک القرنه رسیدند و چون سلاح سنگینی نداشتند زیر فشار دشمن مجبور به عقب نشینی شدند و عملیات به حفظ جزایر مجنون محدود شد . در این عملیات بود که عراق برای اولین بار به طور گسترده از تسلیحات شیمیایی استفاده کرد .
با تشکر .
ياد شهيدعلي اكبر حسني وشهداي مسجدامام حسن مجتبي نازي اباد تهران كه درعمليات خيبرشهيدشدندگرامي باد
ضمن ارج نهادن به زحمات همه جان بر كفاني كه در آن دوران چنين مردانه ايستادند محض مزاح بايستي بگم بازپس گرفتن مجنون كه اينقدر سخت بوده پس بازپس گرفتن ليلي چه دشوارتر.
با این همه دلاوری ها فقط جای یک افسوس برای ما مانده است و آن هم اینکه باید به دلاوران و شهیدان آن عرصه بگوییم: ((کیسه می دوزند با نام شما شیادها))
سلام بر شهدای گلکون کفن دفاع مقدس سلام بر شهدای عملیات خیبر لشگر 31 عاشورای آذربایجان
ان اشغالهايي كه نمره منفي ميدند يه سري وطن فروش ،آدم فروش ،هستند كه اگه درك ميكردند ناموس و وطن چيه به قول اون دوست گرامي خاكي كه اونا قدم گذاشتند را بايد طوطيا كنند و اگه اون شهيدان شرافتمند نبودند الان معلوم نبود ناموس اين بي ناموسها دست كي بود ....تابناك جوانمردي كن و بذار بدونند اگه اونا الان شهيد شدند باز هم افرادي هستند اماده شهادت تا از اين بي غيرتها دفاع كنند.
بسیجی دیدای بیدارعشق است بسیجی پیر و میداندار عشق است اگرچه کوچک وکم سن و سال است ولیکن درعمل سردار عشق است
در مرداد سال 66 به سه‌راهي مرگ جزيره مجنون رسيدم اما هنوز هم كه هنوزه نتوانستم پي به رشادت همت‌ها ببرم و مثل آنها باشم. ياد همت عزيز و باكري قهرمان و همه شهداي هشت سال دفاع مقدس را گرامي ميدارم. اي پروانگان سوخته پر و اي ياران آشناي سحر و اي مردان مرد روزگار يادتان بخير.
سلام ودرود بی پایان به شهیدان،جانبازان،آزادگان ورزمندگان هشت سال دفاع مقدس وباتشکر از شما که یادآور چنین روزهای حماسه وایثار هستیدومضاف براینکه عظمت رزمندگان رابرای افرادی که درجنگ نبودند روشن می سازید.امیدوارم این کارخوب وستودنی مستدام یابد.
درود بر روح پاك همه دلاورمردان و از جان گذشتگان در راه ميهن. درود بر غيرت و شرف شهيدان دفاع مقدس
پایمال خون شهیدان پایمال اسلام است
ماکه در شیرین شبی دیوانه و مجنون شدیم
کاش می شد چون علی با فرق خون بیرون شویم ....
دم بچه بسیجی های مخلص گرم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار