بازدید 163408

78 درصد طلاق ها برای مسائل جنسی

تهراني با بيان اينكه يكي از عوامل مهم طلاق مسائل جنسي است تصريح كرد: عدم آگاهي‌ها در اين زمينه موجب بدكاركردهاي جنسي مي‌شود به طوري كه براساس آمارهاي رسمي پژوهش‌ها نشان مي‌دهند 50 درصد علت طلاق مشكلات جنسي است اما بر اساس آمارهاي اين پژوهشكده بالاي 78 درصد علت طلاق به مسائل جنسي مربوط مي‌شود.
کد خبر: ۱۵۱۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۷:۴۲ 06 March 2011
مدير مركز سلامت خانواده گفت: بر اساس آمارهاي رسمي 50 درصد علت طلاق در كشور به عدم آگاهي‌ها درباره مسائل جنسي مربوط مي‌شود ولي آمارهاي اين مركز عدد بيشتري را نشان مي دهد.

نسرين تهراني در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: در بحث مشاوره قبل از ازدواج در اين مركز بر اساس بررسي‌هايي كه روي فاكتوري طلاق داشتيم طرحي را به نام قاعده بازي طراحي كرده‌ايم تا بتوانيم اين فاكتورها را به نوعي كنترل كنيم.

وي با بيان اينكه اگر كسي بخواهد شطرنج بازي كند بايد قاعده آن را بداند تا بتواند از صفحه شطرنج و مهره‌هاي آن به درستي استفاده كند تصريح كرد: اگر كسي قواعد زندگي متاهلي را نداند قطعاً با شكست مواجه خواهد شد.

تهراني با بيان اينكه يكي از عوامل مهم طلاق مسائل جنسي است تصريح كرد: عدم آگاهي‌ها در اين زمينه موجب بدكاركردهاي جنسي مي‌شود به طوري كه براساس آمارهاي رسمي پژوهش‌ها نشان مي‌دهند 50 درصد علت طلاق مشكلات جنسي است اما بر اساس آمارهاي اين پژوهشكده بالاي 78 درصد علت طلاق به مسائل جنسي مربوط مي‌شود.

اين رواشناس خانواده يادآور شد: متاسفانه مسائل جنسي در كشور به نوعي تابو بوده و هست. لذا بايد ادبياتي را تدوين و ايجاد كنيم كه با توجه به عقايد مذهبي، فرهنگي، اجتماعي و نظام سياسي حاكم بر جامعه و با لحاظ كردن همه نيازهاي خانواده بتواند ضمن آنكه تمام اين فاكتورها را لحاظ كند جوابگوي نيازهاي زوجين هم باشد.

وي با بيان اينكه هيچ كدام از اين فاركتورها را نبايد ناديده گرفت ادامه داد:‌در اين مركز به كمك اين ادبيات توانستيم در درمان مشكلات ناشي از مسائل جنسي درباره طلاق موفقيت‌هايي دست يابيم لذا بايد در كشور متخصصان بيشتري در اين زمينه تربيت كنيم كه با حساسيت بالا اين فاكتورها را كنار هم قرار دهد و با تعهد و مسئوليت در اين زمينه ارائه خدمت كنند كه در اين صورت مي‌توان اين عامل طلاق را كنترل كرد.

تهراني گفت: با نداشتن متخصص در اين زمينه، افرادي كه متخصص نيستند يا به لحاظ مشكلات شخصي وارد اين حيطه شده‌اند يا نمي‌توانند فاكتورها را در كنار هم قرار دهند و وارد اين حوزه مي‌شوند و با اين روند در آينده با مشكلات بيشتري مواجه خواهيم بود.

وي خاطرنشان كرد: مركز سلامت خانواده، خانواده را به عنوان يك سيستم كلي در نظر گرفته و همه افراد خانواده تك تك و به صورت مجزا به شكل زيرسيستم مورد بررسي قرار مي‌دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۸
انتشار یافته: ۷۶
چه عجب بالاخره یک نفر به این موضوع اشاره کرد چون همیشه یک خط قرمز دور اینگونه مسائل کشیده میشود و کسی جرات اظهار نظر را ندارد.
جوانها! شما را به خدا با چشم باز ازدواج کنید و از تصمیم گیری احساسی در این زمینه خودداری کنید. من یک مدرس دانشگاه هستم؛ به شما عزیزان توصیه میکنم از دوستی های قبل از ازدواج پرهیز کنید؛ این دوستیها نه تنها شناختی از طرف مقابل در شما ایجاد نخواهد کرد، بلکه احساسات و عواطف شما را نیز جریحه دار مینماید و از فرط فوران غریزه جنسی قدرت تصممیم گیری از شما سلب میشود.اگر قبول ندارید، میتوانید امتحان کنید؛ ببینید زمانی که با جنس مخالف ارتباط دوستی برقرار میکنید بیشتر در مورد مسایل مهم زندگی مشترک آینده صحبت میکنید، یا یک مشت کلمات عاطفی و عاشقانه میان شما ردوبدل میشود
شما را بخدا یکبار این ادعای بنده را آزمایش کنید تا بفهمید ارتباط دوستی قبل از ازدواج عمدتا ضرر است تا سود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۵
با سلام خدمت آقا یا خانم مدرس دانشگاه:
این که مشکل را بیان کنیم. همه این کار را انجام میدهد لطفا راه حل بیاوردید. چرا که نهایتا افرادی هم که قصد ازدواج دارند دارای غریزه جنسی هستند و این مسئله در مورد روابط قبل از ازدواج آنها نیز تاثیر گذار است.
من که میدونم این جواب منعکس نمیشود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۵
معلوم هست که وقتی انتقاد میکنیم حتما پیشنهاد و راهکار هم داریم.
راهکار این هست که شما در حوزه ازدواج کتابهای مختلفی را که در بازار وجود دارد بخرید و مطالعه کنید. با مطالعه این کتابها، نگرشتان عوض میشود؛ بینشی عمیق و دقیق با کمترین دخالت عوامل احساسی پیدا خواهید نمود؛ به خصوص کتابهایی که حاوی روایات گرانسنگ معصومان هست، میتواند به عنوان یک منشور صحیح و دقیق تربیتی برای آموزش شما باشد؛ هم در مقام همسرگزینی و هم در مقام آیین همسرداری؛ کاری که خیلیها انجام داده و از انجام آن بسیار خرسند هستند.
عرض کردم میتونید امتحان کنید؛ لازم نیست این ادعا را بدون ارزیابی بپذیرید.
باتشکر
يكي از دلايل مهم اين قضيه مسائل اقتصادي هست فشار و استرس ناشي از اين قضيه خواه ناخواه بر روي اين قضايا بي تأئير نيست آقا يا خانمي كه از صبح تا شب به دنبال معيشت يك زندگي هستند حتي فرصت حرف زدن با هم ندارن
پاسخ ها
محمدون
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۵
اجداد و نياكان ما بيشتر از ما دغدغه اقتصادي و كمبود داشته اند ، ولي استرس و اضطراب نداشته اند و اين مشكلاتو نداشتند.
در دسترس بودن و توقع بالا نيز عامل تفاوت ما با نياكان ما در نداشتن زندگي چنسي سالم است
بروز و ظهور مشکلات در رفتار جنسی زوجین میباشد نه آنکه علت اصلی و مسبب 78 % مشکلات زوجین مسائل جنسی آنان باشد.
باور این آمار مقدور نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۵
برعكس. به عقيده صاحب‌نظران مشكلات پنهان و فروخفته جنسي است كه به صورت اختلافات اخلاقي و اقتصادي بروز مي‌كند. با مراجعه به منابع ديني متوجه خواهيد شد كه به روابط جنسي و سلامت آن اهميت زيادي داده شده است. اتفاقاً به علت پنهان بودن و تابو بودن است كه معمولاً چنين آمارهايي جدي گرفته نمي‌شوند.
در کشور ما تحقيق مي شود و عوامل را پيدا مکي کنند ولي هيچ کسي راهکاري ارائه نمي دهد و تحقيقاتشان فقط براي ارائه گزارش و گرفتن بودجه انجام مي شود
ریشه در مسایل اقتصادی و فقر است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۵
و آن هم ریشه در بی کاری دارد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۵
پولدارا كه بيشتر مشكل دارند و بیشتر دارای این مشکل هستند
خوب است دررسانه وجرایدمقداری تبلیغ این مهم شودتاجوانان حتی میانسالان نیزدچارعارضه طلاق و..نشوندچون این مهم امری خدادادی است پس مقداری عاقلانه وبافکرکنیم همه چیزحل میشوددردانشگاهها نیزبایداین مسائل حتی به صورت درس شودتاآیندگان نیزدچارگرفتاری نگردند.
نگفته ايد بخاطر كدام مسائل جنسي؛ منظورتان نا آگاهي از نحوه مسائل زناشويي كه نيست؟زمانهاي قديم كه كمتر در اين زمينه اطلاعاتي وجود داشت اينقدر آمار طلاق بالا نبود. پس بياييد خودمان و ديگران را گول نزنيم. شايد درصد زيادي از علت طلاق تنوع طلبي جنسي ناشي از ارتباط هاي نادرست جنسي قبل از ازدواج است . كسي كه با ده تا خيلي بيشتر از جنس مخالف خود دوست بوده چطور حالا مي تواند به يكي بسنده كند و از زندگي لذت ببرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۵
نابغه! 78 درصد از طلاق ها نه از ازدواج ها. شاید همون زمان های قدیم هم بوده. این موضوع به صورت غیر مستقیم باعث مشکلات دیگری هم می شود.
بنظر می رسد اول باید باید گفت که عامل برو مشکلات جنسی خستگی روحی است که در نتیجه فکر وکار زیاد حاصل می شود چرا که بنده که مجبورم سه شیفت کار کنم دگر فرصتی برای فکر در مورد مسائل جنسی وعاطفی باقی نمی ماند وفقط خستگی می ماند واین پدیده در مورد خانواده هائی که بار اقتصاد فقط بر دوش مرد خانه است این موضوع پررنگتر است زیرا که زنی که از صبح تا شب در خانه منتظر شوهر بوده در شب فقط با یک جسد متحرک روبروست که حتی حال صحبتکردن را ندارد چه رسد به.......
مسائل جنسي از حقوق مسلم هر مسلمان و غير مسلماني است ولي نميدانم اين فرهنگ غلط در كشور ما جا افتاده است كه نبايد در باره اين حق مسلم صحبت كرد.متاسفانه در دبيرستانها هم تنها به بعد مسائل شرعي آن توجه دارند و نه اصل آن در صورتيكه دبيرستانها با توجه به تفكيك دانش آموزان پسر و دختر بهترين محيط براي آشنا كردن صريح جوانان با اين مسئله است
من به این امار و به اهدافی که پشت انست بشدت مشکوکم. بنظر میرسد مشتی غربزده بی توجه بانکه خود غرب چگونه در این مشکلات غرق شده است سعی میکنند از راههای قانونی بدنبال اشاعه فرهنگ غربی باشند. مطمئنا اشاعه طلاق بخاطر دوری از فرهنگ اسلامی و نزدیکی به فرهنگ غربی است البته بعلاوه عناصر اقتصادی که خیلی مهم هستند
با سلام و احترام
با مشاهده این خبر که گاه و بی گاه از زبان برخی از همکاران ما در رسانه ها منتشر می شود باید این سوال را پرسید که تا چه حد می تواند این آمار صحیح باشد؟ آیا رسانه های محترم خود کنجکاو نخواهند بود که چرا بایدبالای 78 درصد از علت طلاق را یک پژوهشکده مسائل جنسی بداند؟ در بررسی برای پاسخگویی به این سوالات به استحضار می رساند که موضوع طلاق موضوعی چند عاملی است و نه تک علتی. پس هیچ گاه به جد و یقین آن هم در رابطه با یک مساله علمی نمی توان گفت که تنها عامل طلاق مساله جنسی است. از سوی دیگر در بسیاری مواقع مساله جنسی خود پیامد تعارضات زناشویی و عدم وجود تفاهم و صمیمیت در روابط زوجین است نه علت. به عبارت دیگر همراه با تعارضات زناشویی و اختلاف بین زوجین مساله و مشکلات جنسی زوج نیز به وجود می آید . حال سوال این است که آیا خبرگزاری محترم فارس تمام موارد مطرح شده را از قول پژوهشگر بیان کرده است یا اینکه صرفا به گزارش آمار بسنده کرده آن هم به گونه ای که خبرنگار استنباط کرده و نه آنگونه که گفته شده است؟ از سوی دیگر اگر این آمار صحیح گزارش شده باشد در این صورت باید پرسید که استنباط محقق گرامی از مسائل جنسی چیست؟ و چطور آنها را مورد پرسش قرار داده است؟ این تحقیق در چه وسعت جغرافیایی و با چه نمونه ای انجام شده است؟ آیا محقق به سایر عوامل همزمان با مساله جنسی در طلاق پرداخته است؟به عبارت دیگر سهم سایر عوامل موثر در طلاق در مقایسه با عامل جنسی مورد بررسی و مقایسه قرار گرفته است؟ اینها سوالاتی است که اگر پاسخی داده نشود به نظر ،ذهن خواننده و جامعه را به طور غیر عمد به سمت مسائلی سوق می دهد که ممکن است ناصواب باشد. چرا که ما به غیر عمد ذهن افراد را به جای تلاش برای داشتن یک را بطه سالم و ساختن آن به شیوه صحیح که مستلزم آموزش و آگاهی است صرفا به موضوعی جلب کرده ایم که تنها یک بعد از ارتباط زناشویی موفق است پس چطور می توان آن را به میزانی مورد تاکید قرار داد که خانواده ها و افراد صرفا تصور کنند که یگانه عامل موفقیت در ازدواج تنها رابطه جنسی رضایت بخش است؟ آیا با این کاررسانه ای ما به غیر عمد و نا اگاهانه در مساله جنسی غلو نکرده ایم؟ آیا در کنار پررنگ کردن این خبر ( که در صحت و سقم آن هم جای تردید است؟) اطلاع رسانی در جهت درمان و مراکز موجود برای آموزش هم داریم؟ در غیر این صورت ما تصوری اشتباه از زندگی خانوادگی و زناشویی را به افراد القا می کنیم و ابعاد مهمی مثل صمیمیت، تفاهم ، عشق، اخلاق حسنه و بسیاری از عوامل را نادیده می گیریم و فقط به موضوعی می پردازیم که برای خود امروزه تبدیل به یک بازار داغ در تجارت و تولید وسایل و داروهای درمانی جعلی و مورد توجه رسانه های مبتذل غربی برای جذب مخاطبین بیشتر شده است. انها برای جذب افراد به این بازار تلاش می کنند به هر نحوی افراد را جذب تولیدات و برنامه های خود کنند. اینجانب به عنوان یک روانشناس خانواده در اهمیت مسائل جنسی زوجین برای یک رابطه سالم هیچ گونه تردیدی ندارم ولیکن با مساوی قرار دادن زندگی زناشویی با مساله جنسی ( آنگونه که بازار مصرف گرایی امروز می خواهد) مخالفم لذا از این خبر گزاری خواهشمندم تا قبل از انتشار اینگونه اخبار و آمارها موضوع را با کارشناسان دیگر نیز به شور گذاشته و سپس آن را رسانه ای نماید.
با سپاس (رونوشت)اصل این نوشتار برای خبرگزاری فارس ارسال شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۵
دكتر زارع !! اگر به مطلب فوق دقت مي كرديد يگانه عامل موفقيت در زندگي زناشوئي تنها رابطه جنسي رضايت بخش معرفي نشده است و اين مطلب ساخته ذهن شماست
خوب این جوان های بددبخت مثلا این مسائل رو از کجا باید یاد بگیرن؟؟؟
ایا تا به حال در این رابطه کوچک ترین اقدام شده؟
چرا در دوره دبیرستان این مسائل اموزش داده نمیشود؟
تب علامت بیماری است نه علت آن.دو نفر که زیر بار مشکلات زندگی به افسردگی میرسند ،طبعاً روابط زناشویی شان نیز مختل میشود که نمود عینی دارد و خصوصاً مرد ها را عذاب خواهد داد.در واقع روابط زناشویی معلول تعداد دیگر از عوامل اجتماعی است که ریشه در نا بسامانی جامعه دارد.احساس عدم امنیت ،ترس از بیکاری، استرس های کاری، نداشتن دوستان ،تبعیض و... زمینه بروز نا هنجاری های اجتماعی است
من در دفتر ازدواج مشغول هستم نقش مرد در زندگي زناشوئي براي مسائل جنسي مهم است بشرطي كه دغدغه معيشت از لحاظ مالي نداشته باشد بهتر است اين امور در تلويزيون توسط كارشناسان مورد تجزيه و تحليل قرارگيرد اينقدر هم بعنوان شرم و حيا جلوگيري نشود تا جوانان راه صحيح و شرعي مسئله را پيدا كنند
لطفا توصیه های پیشگیرانه برای کسانی که در دوران انتخاب همسرمی باشند به صورت دقیق بفرمایید ؟ چه معیار هایی باید در نظر گرفته شود که در بعد از ازدواج مشکلات نداشته باشیم !یا نتایج پژوهش وراهکاره در اختیار جوانان قرارگیرد!!! لطفا فقط مساله طرح نکنید ،پاسخ هم بدهید!!!
اواااااااا خدا مرگم بده این چه خبریه تابناک
مصائب اقتصادی در راس اموراست . چراکه اگر انسان ذهن پریشان داشته باشد قطعادربرخورد با مسائل عشقی و...دچارمشکل میگردد!یقینا"موضوعی که اینجانب مطرح نمودم حاصل تجربه ای طولانی است که جهت مزید اطلاع جوانان اعلام گردید.
درست است كه مسائل مالي مهم است اما خيليها مشكل مالي ندارند ولي زندگيشان به طلاق منجر ميشود و آنهم بدليل مسائل جنسي و عدم شناخت كافي و اطلاعات در اين زمينه است. ممنون كه بالاخره واقعيت را گفتيد.
مرسي تابناك كه با نوشتن اين مسائل به آگاه كردن ما جوانها كمك ميكني
عمدتا میگویند تفاهم نداشتند باید بدونیم تفاهم چیست؟ همه ما قبول داریم که زن ومرد متفاوتند شناخت تفاوتها هنرنیست بلکه هنردرک وهمراهی با این تفاوتهاست. اگه 2موضوع را مدنظر قراردهیم همه مشکلات حل می شود:
1- قناعت و ازخودگذشتگی
2- مطالعه کتابهای مفید درزمینه روابط زناشوئی(جنسی وعاطفی)
بعضي از خانم ها فكر ميكنند بر طرف كردن خواستهاي غريضي كوپني است براي آن نوبت تعيين ميكنند ودراين وانفسا مردانرا فقط براي كاركردن وپول آوردن ميخواهند .
بنظرمن کاملا درسته.متاسفانه دربعضي مواقع درگيري ها ومشکلاتي که بين زوجين وجودداره چيزهاي ديگه است اما ريشه جنسي داره و دليلش نارضايتي يکي از زوجين يا هر دوي ان ها از شريک جنسيشونه.بنظرمن گذراندن دوره هاي اموزشي مسايل جنسي بايد يک اجبار پيش از ازدواج باشه ودر جلسات متعدد باشه و مراکزي هم وجودداشته باشه که صرفا به مسايل جنسي زوجين بپردازه.فکرميکنم توجه کردن به اين مسايل بهتر از اين همه طلاق عاطفي و طلاق قانوني باشه.
78 درصد مسائل جنسي 22 درصد هم اختلاف خانوادگي موجب طلاق ميشود .
و همه روي خط فقر بالا و پايين مي پرند . (اگر مردم از لحاظ اقتصادي تعمين باشند كسي به خاطر پر كردن شكم فرزندانش به فساد وفحشاء و خود فروشي روي نمي آورد )ولي چه كسي گوش به حرف ميدهد؟؟؟؟
من پیش از ازدواجم همراه با همسرم یک کلاس بسیار فشرده و تقریبا بی هدف را در مورد مسائل جنسی و زناشویی گذراندیم ولی این باید به شکل یک دوره چند جلسه ای باشد و از آن مهمتر اینکه باید حتما ازدواج منوط به گذراندن موفق این دوره ها باشد ، در غیر این صورت همین آش است و همین کاسه.
نوع برداشت از این آمار کاملا اشتباه است. زیرا اولین نشانه اختلاف در زناشویی به هر علتی، ایجاد مشکل در مسائل جنسی است. یعنی مسائل جنسی مثل سردرد است در بیماریهای دیگر. اولین نشانه بیماری سردرد است. و اولین نشانه اختلاف خانوادگی اختلال در مسائل جنسی است. یعنی این امار تا صددرصد می تواند افزایش یابد اما نه به عنوان علت طلاق بلکه مسائل جنسی معلول اختلافات خانوادگی است نه علت .
این آمار درست نیست و اساسا امکان بررسی این چنینی وجود ندارد مهمترین فاکتور نبودن Life SKILL میباشد که پارامترهای مختلفی در آن دخیل است . از طرفی آگاهیهای جنسی در دهه های اخیر بسیار بیشتر از گذشته می باشد ولی میزان طلاق به سرعت رو به افزایش است پی باید سایر علل مد نظر باشد
کامنت های که از سوی دوستان گذاشته شده اند نشانگر اهمیت مسائل جنسی در زندگی افراد است جدای از نیازهای معنوی دو نیاز عمده در زندگی افراد نمود عینی تری دارند 1- مسائل اقتصادی نظیر شغل - پوشاک مسکن تغذیه و000و2- ارضاء جنسی ،در بیشتر مناطق ایران الخصوص غرب که بنده ساکن آن هستم و در صحبت ها با دوستان هم این نتیجه گیری حاصل میشود انگیزه از ازدواج براورد نیاز های جنسی بوده و بقیه نیازها در فرع هستند پس تعقل جای خود راباغریزه عوض میکند
و صد البته طلاق های ثبت نشده که چندین برابر طلاق های رسمی است . میگی نه ؟ یه دوری با یه ماشین مدل بالا بزن توی شهر .
مي توان از كارشناسان خارجي در اين زمينه مشاوره خواست . قطعا" راه حل هاي مناسبي ارائه خواهند داد .
تا وقتی که با این موضوع مانند یک راز مگو رفتار می شود و آگاهی دادن درباره این مسائل مانند جرم برخورد می شود نباید انتظار بیشتر از این را داشت.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل