بازدید 25570
فریاد آمریکا و سکوت کومله، دمکرات، پژاک؛

خشونت حکومت اقلیم کردستان همچنان ادامه دارد + تصاویر

رهبری اقلیم در تازه ترین سخنان خود به وجود فساد اداری و مالی اعتراف داشت و خواهان آن بود که پارلمان کردستان عراق، نقش مرجع بازی اول را بازی کنند و خاطرنشان ساخت که مردم و پارلمان می توانند از رهبری اقیلم بخواهند، استعفا بدهد و همچنین روزنامه «هاوڵاتی» اعلام داشت که پس از پایداری دامنه اعتراض ها و تظاهرات های مردمی در کردستان، کاخ سفید آمریکا به طور رسمی...
کد خبر: ۱۵۱۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۶ 05 March 2011
خبرنگار «تابناک» از سلیمانیه عراق گزارش داد: روز گذشته، دکتر محمود عثمان در میدان آزادی سلیمانیه اظهار داشت که اگر وی رئیس حکومت اقلیم می بود، از کارش استعفا می داد تا به شیوه مدرن و دمکراتیک به خواسته معترضان احترام بگذارد، ولی دکتر میراودلی، یکی از رقبای کاندید ریاست حکومت اقلیم که پیشتر بارزانی را به تقلب در انتخابات متهم کرده، اظهار داشته، تا زمانی که احترام به خواسته های معترضان گذاشته نشود، در کردستان آرامش و آسایشی برقرار نخواهد بود و بهتر است که مداحان و رسانه های سایه قدرت حزب پارتی دمکرات کردستان عراق، چشم بر واقعیات بگشایند که پایان حکومت موروثی پنجاه ساله این حزب، است.

بنا بر این گزارش، سخنان این دو چهره کرد در حالی بیان می شود که تلویزیون کانال KNN  وابسته به حرکت گوران ـ تغییر ـ دچار اختلالات شده و یکی از مقامات محلی که نخواست نامش فاش شود، به خبرنگار «تابناک» در این زمینه اظهار داشت که بنا به درخواست مسعود بارزانی، از طرف ترکیه، چنین پارازیت هایی روی این شبکه تلویزیونی فرستاده می شود!

لازم به ذکر است، چندی پیش، سایت «تابناک» دو گزارش منتشر ساخت، مبنی بر کمک میلیاردی اقلیم کردستان عراق به گروه‌های معارض ایرانی! و نیز «اقلیم کردستان هم کمک مالی به ما می دهد، هم آموزش نظامی» که البته با اعتراض برخی از گروهک های تروریستی کرد در درون اقلیم کردستان، روبه رو شد و در سایت های اینترنتی خود که بیشتر در درون کردستان عراق و ایران و کشور سوئد، اداره می شود، نسبت به این تحلیل «تابناک» موضعگیری کردند.
 
یکی از کردهای عراقی به خبرنگار «تابناک» در این زمینه اظهار داشته است که «همواره این سایت های اینترنتی به مداحی شگفت آور بارزانی می پردازند و وی را دارای حق الهی و کل کرد و کردستان می نامند و نسبت به منتقدان پارتی و حکومت اقلیم، همواره با انتقاد شدیداللحن و گاه عصبی و آکنده از اتهام پاسخ داده اند و در این پانزده روز اخیر که بیش از 37 نفر از معترضان کرد شهرهای کردستان ترور و 123 نفر زخمی و 34 نفر مفقودالاثر شده اند، اقداماتی خشونت آمیز که به شدت مورد اعتراض کردهای عراق واقع شده است و  بارزانی را به ادامه کرد کشی این حزب در سال های 1964 و 1996 متهم می کنند؛ اما این سایت ها و شخصیت های گروهک های کرد ایرانی، کمترین انتقادی از این ماجرا نداشته و هیچ گونه پشتیبانی از اعتراضات مردم کردستان هم نداشته اند و طبعا بیش از پیش هویت مداح و ملعبه بودن خود را برای مردمان کردستان به نمایش گذاشتند.»

به گزارش خبرنگار «تابناک» از کردستان عراق، عیسی پژمان، یکی از مقامات امنیتی حکومت سابق، در گفت وگویی در روزنامه شرق اظهار داشت: ادامه کمک و یاری رسانی به امیال و خواسته های آمریکا و اسرائیل، از جمله میراث ارزنده و ثمربخش بازمانده از مصطفی بارزانی برای فرزندان و نوه های بارزانی است که امروز مصدر مشاغل مهم و حساس دولت به اصطلاح خودمختار کردستان عراق هستند. مسرور پسر مسعود بارزانی ریاست اطلاعات و امنیت منطقه شمال عراق را داراست که همه عملیات حزب «پ ک ک» و همچنین کردهای ایرانی اپوزیسیون که خواهان خودمختاری در ترکیه و ایران هستند، کاملا زیر نظر وی اجرا و انجام می شود.
از سوی دیگر، یکی از کارشناسان تاریخ معاصر کردستان، در این باره اظهار داشته است:«همواره این گروه های مسلح، بارزانی را نماد و سمبل کل کرد و کردستان نامیده اند و همگی از یک آبشخور تبلیغاتی تغذیه می کنند و با فرار به جلو، همواره می خواهند که سوار موج هیجان باشند و اگر در کردستان ایران، کمترین اعتراضی باشد، همه آنها در رسانه های وابسته خود سخن پرانی می کنند، ولی امروزه در برابر این برادرکشی و بی توجهی به افکار عمومی کردستان، به بیراهه زده اند و سکوت کرده اند! انگار که انتقاد از خشونت، مرز می شناسد، همه ما کردها، ایرانی هستیم!... البته چون با نان و نمک وابستگی عادت کرده اند، سال 1988 هم در برابر فاجعه حلبچه همگی سکوت کردند و حتی قاسملو، نسل کشی را انکار کرد! و هم اکنون خواسته بیشتر نسل جوان و مردم اقلیم کردستان، فروپاشی حکومت اقلیم به رهبری خودخوانده و عشیره ای بارزانی و استعفای اوست، چون دیگر مشروعیت و صلاحیت رهبری ندارد و نحوه تعاملش با معترضین، بی شباهت به قذافی و مبارک نبود»!

و سخنان این مورخ کرد، درحالی است که بنا به گزارش اتحادیه میهنی(pukmedia)، برخی از شخصیت های کرد ایرانی مانند احمد قاضی، ابراهیم بونسی، صالح نیکبخت، قطب الدین صادقی، بازید مردوخی، جلال جلالیزاده‌، سید معروف صمدی، سید هاشم هدایتی، خاصل داسه، داسه‌، ادرشیر پشنگ، عبدالله سهرابی و... هنوز به مرجعیت و ادامه حضور مسعود بارزانی، خوشبین هستند و نامه ای حمایتی هم از او در این زمینه انتشار داده اند..

به گزارش ستانده‌ر(standardkurd)، رهبری اقلیم در تازه ترین سخنان خود به وجود فساد اداری و مالی اعتراف داشت و خواهان آن بود که پارلمان کردستان عراق، نقش مرجع بازی اول را بازی کنند و خاطرنشان ساخت، مردم و پارلمان می توانند از رهبری اقیلم بخواهند که استعفا بدهد.

همچنین روزنامه «هاوڵاتی» (Hawlati) اعلام داشت، پس از پایداری دامنه اعتراض ها و تظاهرات های مردمی در کردستان، کاخ سفید و آمریکا به طور رسمی مراتب اعتراض خود را به طالبانی و بارزانی اعلام داشتند که به تظاهرات کنندگان و معترضان اعمال خشونت کرده و از شلیک گلوله استفاده کرده اند و همین امر، موجب زخمی و کشته شدن شماری از مردمان بی گناه شده است.

همچنین کاخ سفید خواهان آن شد که به صدای مخالفان و معترضان گوش فرا بدهند که سرنوشتی بهتر از مصر و تونس به دنبال نخواهند داشت.

بنا به گزارش این روزنامه، در این پیام کاخ سفید به آتش زدن کانال تلویزیونی نالیا و KNN وابسته به حزب گوران ـ تغییر ـ و تهدید روزنامه نگاران و منتقدان اشاره شده است و همچنین این روزنامه اشاره داشته که سخنان اخیر بارزانی و همدردی او با خواسته های تظاهرات کنندگان با آگاهی آمریکایی ها بوده است.

همچنین لڤین پرێس (lvinpress) امروز اشاره داشته است، گردان 4 نیروهای نظامی، با لباس شخصی به میان تظاهرات کنندگان میدان آزادی سلیمانیه پیوسته اند. گروهی آنان را وابسته به دستگاه امنیتی اتحادیه میهنی کردستان ـ زانیاری ـ دانسته اند. همچنین این سایت اشاره کرده است که سرنوشت کمپین جمع آوری امضا برای استعفای بارزانی به 120 هزار نفر رسیده و همچنین یکی از مسئولان حزبی اقلیم، قادر عزیز، دبیرکل حزب زحمتکشان، به میان تظاهرات کنندگان آمده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳۸
این ها فقط نوکری اسرائیل و بارزانی را می دانند

چیزی دیگر نمی دانند
نان نوکری خوردن و ضد مملکت و مردم خود بودن و اسم ان را کردایتی گذاشتن

اما نسل جوان کرد - باهوش است
ای برادر - تفنگ ات را زمین بگذار
این برادر کرد همخون و همزبان توست
نکش !
که عاقبت خون ریختن - عصیان است

به امید آزادی و پاکی کردستان از مافیای خونریز بارزانی ها
برادران تابناک از شما ممنونیم
حق با عیسی پژمان است : این از جمله میراث ارزنده و ثمر بخش بازمانده از مصطفی بارزانی " جنایتکار " برای فرزندان و نوه های بارزانی است

به امید نابودی ظلم و ستم و
پیروزی مردم دلاور کرد و کردستان

و زدودن نوکران اسرائیل از خاک پاک این دیار
ببینید نان مزدوری این ها چقدر است که

فریاد آمریکا بر آمد اما همچنان این نوکر ها-کومله، دمکرات، پژاک- سکوت کرده اند !!!!


شعور مردم کرد را به بازی گرفته اند انگار؛
تابناک متشکریم

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز هم از شما نقل قول کرد و در مقاله‎ای جدید نوشته :


مردم خواستار آن هستند که بارزانی همانند رهبران مصر و تونس، کنار برود.

انشالله این طاعون کردو کردستان بزودی به زباله دان تاریخ بپیوندد

زنده باد مردم باشرف و غیور کردستان عزیز که ایرانی ترین ایرانی یاننند

با تشکر
برادر کرد علیه برادر کرد تفنگ نشانه نمی رود

استقامت آن جوان کرد و فریاد ترس آن تفنگچی

شاهکار بود
شاهکار
زنده باد جوانان آزادی طلب کرد و غیوران دلاور که علیه نوکر اسرائیل و حاکم خونریز خود - بارزانی جنایتکار - به پا خواسته اند
این نشانه قران و رسول خداست و پیروزی با شماست

بزرگ مردان این مرز و بوم - موفق باشید
جالبه در عکس اول - اسلحه دستشونه و دارن عقب عقب می رن

اراده و استقامت راه رفتن آن جوان کرد علیه استبداد خانواده عشیره خونریز بارزانی، ستودنی است

زنده باد مردم باشرفی که خواهان آزادی اند و با استقامت، پیروزی تان نزدیک است انشالله
تاریخ نشان داده که کشورهای غربی بالاخص انگیس ازکردستان وکردهای ونجیب وپاک کشورهای ایران وعراق وسوریه وترکیه کمال سواستفاده راکرده وحال نیزمیکندوبه این منطقه کرددرممالک اعلامی بسنده نکرده بلکه درجهت تحریک قومیتهای این ممالک است ودراین جهت ازهیچ توطئه ای فروگذارنکرده متاسفانه بعضی ازرهبران کردنیزفریب این خدانشناس هاراخورده اندحال که غرب بالاخص آمریکا به اهداف خوددرخودمختارکردن کردستان عراق رسیده ومیبیندازاین منطقه بی صاحب بوی نفت بیشترمیایدمثل لاشخورهااین منطقه رانیزدچارآشوب کرده وبه این امردامن میزندتانفت مناطق کردستان بطرف اسراییل بتاراج رودبعدارجریان جنگ آمریکاعلیه عراق جاسوسان موساددرمناطق کردنشین عراق چه میکنند؟رهبران کردبالاخص مردم مظلوم کردستان بخودآیندونگذارندکه به وحدتشان باعراق لطمه واردشودچون سیاست غرب درتکه تکه کردن کشورهای دارای منابع زیرزمینی است هرچه کشورهاکوچکتروازقدرت نظامی ضعیفتری برخوردارشوندراحت تر آنهارامیتوان سرکوب وزیرسلطه کشیدطرف حرفهای بنده فقط عزیزان کردنیست بلکه تمامی قومیتهای منطقه مانندلروآذری وبلوچ وعرب وغیره است
سلام، متاسفانه برای چندمین بار به اشتباه نام شهر شهید پرور کومله (در استان گیلان) را به جای گروهک منافق و نژاد پرست کمله نوشتید لذا خواهشمند است ضمن اصلاح این اشتباه خود، گزارشی از این شهر شهید پرور (شهر شهید عبدالکریمی از نمایندگان دوره نخست مجلس شورای اسلامی که در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسید) در شهرستان لنگرود ارائه نمایید
مسعود بارزانی قاتل درجە یک مردم کرد است بعداز جنایتکارصدام حسین عراق
خواهران، برادران ایرانی عزیز، شماها بودید حمایت مردم کردرا کردید در سالهای جنگ کرد عراق علیە دولتهای عراق مخصوصا در زمان دولت جنایتکار صدام حسین بعث عراق.
این روزها برزانی وخانوادش دارند مردم کردرا میکوشند، بارزانی جنایتکار خدمتگزار خارجیها میخواهد صدای حق مردم کردرا از بین ببرد.
ما کردها دوست و هام خون مردم ایرانی هستیم، از مردم ایران میخواهیم صدای خودشانرا بلند کننند برای حمایت از کرد،
خواهش میکنم کتاب بازگشت مادها تحصیل کنید، من تقاضای اتحاد مردم اری میکنم مخصوصا کردها و پارسها. من اعتقاد دارم بدون اتحاد مردم اری ما کردها نیمیتوانیم ازادی بدست بیاوریم
خواهشمندم کتاب من بزبان انگلیزی تحصیل کنید تا از کار من خبردار شوید.
حمە میروەیسی
موئلف کتاب بازگشت مادها
امریکا
Hamma Mirwaisi
Author of the “Return of the Medes”
USA
hmirwaisi@gmail.com
‫اینهم از کردها.دیگر صدام نیست که بگویند با خلق کرد میجنگد.خودشمن هم با خودشون جنگ دارند.قدرت که عاقلانه تقسیم نشه،فرق نمیکنه،کی بره ،کی بیاد.
تابناك عزيز تظاهرات جمع تظاهر است تظاهراتها كه بارها در خبرهايتان استفاده مي كنيد غلط است
انشاله بزودی مشکلات مردم عزیز کردستان حل میشه و حق به مردم میرسه
تابناک منافق
برادر بزرگوار چرا شايعه پراكني مي كنيد. اولا كاري كه مسعور بارزاني و مردم كرد عراقي در پاسخ به آشوبگران و حمله كنندگان به دفتر حزب پارتي انجام دادند واقعا ستودني بود كه در هيچ جايي نمونه نداشت. مردم آمدند خيابان و با شادي و پايكوبي به اين كشتارهاي گروه گوران پاسخ دادند كه بلكه از كرده خود پشيمان بشوند. ثانيا رهبري بارزاني رهبري قبيله اي و خودخوانده نيست كه جنابعالي به قذافي و رهبر تونس تشبيه مي كنيد بلكه كاملا بر اساس انتخابات سالم و بر پايه دموكراسي سر كار اومده. ثانيا در هر حكومتي خواه ناخواه عده اي معترض كه در راس حكومت نيستند هميشه وجود دارند سحت و سقو امضاها را كه شما مي گوييد نميدونم ولي با فرض صحيح بودن هم به نسبت جمعيت8-9 ميليوني كردستان به 2 درصد هم نمي رسد كه عدد عجيبي به نظر نمي رسد
مدتهاست كه بارزاني مزدور امريكا به ناحق بر كردستان عراق حكومت ميكند واز اختلاف شيعه وسني حداكثر استفاده را ميبرد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی