بازدید 18463
گزارش «تابناک» از آخرین تحولات عربستان؛

روزهای آخر «عبدالله»ی که مردم دیگر او را نمی خواهند

ملک عبدالله، روزهای آخر عمر خود را می گذراند. این داستان نیست، این واقعیت است؛ اما او تلاش کرد با هدیه ای که به نام بازگشت به ملتش داد، بر وضعیت نامناسب جسمی خود سرپوش بگذارد/ نکته مهم دیگر، فرو ریختن ترس مردم از فضای ارعاب و وحشتی است که خاندان آل سعود در سالیان متمادی بر این کشور حاکم کرده اند.
کد خبر: ۱۵۱۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۲ 05 March 2011
از دو ماه پیش که موج انقلاب ها در خاورمیانه عربی آغاز شده است، عربستان سعودی تاکنون از این ترکش ها در امان بوده، ولی گویا هم اکنون این دومینو به عربستان به عنوان مهمترین همپیمان آمریکا در منطقه که نزدیک 20درصد از منابع نفتی جهان را در اختیار دارد نیز رسیده است.

به گزارش «تابناک»، هرچند در روزهای اخیر، اخبار و اطلاعات بعضا ضد و نقیضی از عربستان به گوش می رسد، روند رخدادها، از عمیق شدن خواسته های معترضین و مخالفین حکومت سعودی حکایت دارد.



مردم عربستان دیگر آل سعود را نمی خواهند

بنا بر این گزارش، در روزهای اخیر و با فرا رسیدن هنگام اعتراض‌های مردمی علیه استبداد خاندان آل سعود در عربستان، هزاران تن از مردم این کشور در مناطق گوناگون با ریختن به خیابان‌ها، خواستار احقاق حقوق از دست رفته و قانونی خود شده اند و در حالی که اعتراضات مردمی در استان‌های فقیر شرقی عربستان متمرکز و بیشتر فراخوان‌ها نیز از مردم این منطقه بود، گزارش‌های رسیده، حکایت از آن دارد که تجمع‌های اعتراضی در «ریاض»، پایتخت به شدت امنیتی این کشور نیز برگزار شده است.

تلویزیون «العالم» در این باره گزارش داد: در پایتخت عربستان مردم معترض با تجمع مقابل مسجد «الراجحی» در مرکز این شهر، دست به تظاهرات زده و خواستار آزادی زندانیان سیاسی شدند؛ زندانیانی که حکومت سعودی آنها را بدون هیچ محاکمه‌ای در زندان‌های ترسناک نگهداری و به شدت شکنجه می‌کند.

از سویی، بنا بر تصاویری که برخی منابع غیر رسمی منتشر کرده اند، مردم معترض عربستان به ویژه در استان «قطیف» بیشرین اعتراضات را نسبت به حکام آل سعود داشتند و بیشترین سرکوب‌ها نیز در این منطقه روی داده است.



در «الاحساء» نیز تظاهرات مردمی از مسجد الائمه البقیع آغاز شده و به سمت خیابان‌های اصلی شهر ادامه دارد؛ اما هنوز از درگیری نیروهای امنیتی با مردم معترض اخباری منتشر نشده است.

از سوی دیگر، گزارش‌های منتشره، حکایت از آن دارد که مأموران امنیتی سعودی برای کنترل و جلوگیری از بروز تظاهرات اعتراضی در استان قطیف، صبح روز جمعه، اقدام به دستگیری برخی از افرادی کردند که پیش از این در تظاهرات اعتراضی شرکت کرده بودند.

«حسین العلق» و «حسین الیوسف»، از نویسندگان عربستانی هستند که به سبب شرکت در تظاهرات روز چهارشنبه القطیف و درخواستشان برای آزادی زندانیان سیاسی بازداشت شده اند.

پادشاه عربستان سعودی روزهای آخر عمرش را می گذراند

همچنین به گزارش صفحه عربی «تابناک» ، مجله آمریکایی «فارین پالیسی» در شماره این هفته خود در گزارشی مفصل به اوضاع جاری در عربستان سعودی و آینده سیاسی این کشور پرداخت و برخی اخبار مربوط به این کشور را فاش کرد.

این مجله در گزارش خود همچنین از اختلاف شدید میان شاهزادگان خاندان آل سعود، مطالبی را بیان کرده و وضعیت جسمی «ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود»، پادشاه سعودی و شاهزاده «سلطان بن عبدالعزیز آل سعود» ولیعهد کنونی این کشور را نیز تشریح کرد.

«سیمون هندرسون» در گزارش «پادشاه درگذشت... پادشاه زنده شد» نوشت: این تنها یک شعار نیست، بلکه واقعیت وضعیت جسمی پادشاه عربستان سعودی در این روزها چنین است. بازگشت «ملک عبدالله» در روز 23 فوریه به کشورش، پس از نزدیک سه ماه دوری به دلیل درمان، به منزله تجدید قوایی نسبی و موقتی در این کشور بود؛ اما این بازگشت صد در صد مفید و رضایت بخش نبوده، زیرا او به دلیل سن بالا و حال جسمی نامناسبی که دارد، حتی پس از بازگشت با ویلچر آوردندش.



این نویسنده در ادامه گزارش خود می افزاید: ملک عبدالله روزهای آخر عمر خود را می گذراند. این داستان نیست، این واقعیت است؛ اما او تلاش کرد با هدیه ای که به نام بازگشت به ملتش داد، بر وضعیت نامناسب جسمی خود سرپوش بگذارد. او نزدیک 36 میلیارد دلار بین ملت خود تقسیم کرد، ولی باز هم تکرار می کنم، این دست و دلبازی درمان موقتی به شمار می رود و نه ریشه ای، زیرا دامنه اعتراضات و انقلاب تونس، مصر و دیگر کشورهای عربی، کم کم در حال پیش رفتن به سوی عربستان است.

وی افزود: بسیاری از کارشناسان مسائل سیاسی جهان عرب بر این باورند که وضعیت عربستان می تواند به سرنوشت کشورهای شمال آفریقایی دچار شود. شاید بتوان ادعا کرد که دردنامه یک زن تنهای سعودی که در فیس بوک و یا طومار صد یا چند صد استاد دانشگاه و نخبه عربستانی که در تویتر و دیگر سایت ها منتشر می شود، بر اوضاع کلی این کشور تأثیر نگذارد، ولی واقعیت امر این است که نتیجه نهایی چیز دیگری است، زیرا این کشور هم اکنون از چند طرف نقطه ضعف دارد.



فرو ریختن ترس مردم از فضای ارعاب و وحشت حاکم

نکته مهم دیگری که در رخدادهای روزهای اخیر عربستان دیده می شود، فرو ریختن ترس مردم از فضای ارعاب و وحشتی است که خاندان آل سعود در سالیان متمادی بر این کشور حاکم کرده اند.

در همین باره، یک فعال سیاسی مخالف عربستانی، با بیان این که دیوار ترس مردم در برابر رژیم حاکم سعودی فرو ریخته است، خاطرنشان کرد: مردم برای فدا کردن جان خود در راه تحقق خواسته هایشان اعلام آمادگی کرده اند، بدون اینکه از بازداشت ها و دیگر اقدامات هراس آور رژیم حاکم ترسی به دل راه دهند.

 فواد ابراهیم در گفت و گو با تلویزیون العالم اظهار داشت: ملت عربستان با خانواده پادشاهی حاکم بر این کشور قطع رابطه کرده و همچون دیگر ملت های عربی به این نتیجه رسیده است که باید علیه حکومت موروثی و ظلم و فساد رژیم حاکم در همه زمینه ها به ویژه سیاسی قیام کند.

این در حالی است که نظام عربستان موافقت با هر گونه درخواست مخالفان را حتی اگر بسیار اندک باشد، برای خود شکست می‌داند.

گفتنی است، کارشناسان مسائل سیاسی عربستان سعودی، سن بالا و بیماری پادشاه و ولیعهد سعودی، اختلاف شدید میان شاهزادگان، قلع و قمع شیعیان ساکن در مناطق نفت خیز را که احتمال قیام آنان هست، مهمترین بحران ها و مشکلات موجود در این کشور می دانند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۲
مردم عربستان بسیار سنتی هستن و آمادگی دموکراسی را ندارن.
باسلام
بعد ازفرار بن علی وسقوط دیکتاتوری مبارک ومقاوت خون آشام دیوانه مردم ستیز لیبی.بعد
ازخواری وذلت علی عبدا...صالح ودست وپا زدن
بی حاصل پادشاه بی خاصیت بحرین و...حالا نوبت خائنین به حرمین شریفین است.که با ثروتهای باد آورده آنان می توان دهها سال خوردوخوراک تمام جهان اسلام را تامین نمود.
این وعده خداوند است که سرانجام تمام
طاغوتیان تباهی ونابودی است.افسوس که
مستبدان درطول تاریخ کور وکرو بی خردند.
مردم قیام میکنند ولی باز دودش به چشم همین مردم میرود چون رهبری ندارند لذا حاکمان دلباخته به دنیا روی کار میایند واینجاست که به ضرورت یک اصلح یا صالح که همان ابا صالح المهدی است پی میبرند.به امید آن روز
سالها خاندان آل سعود از سیاست سرکوب و وحشت استفاده کردن اما حالا با بیداری ملتهای مسلمان منطقه ملت عربستان هم بیدار شدن و حقی رو که سالها خاندان آل سعود ازشون گرفتن رو میخان سالها متحجرانه بر ملت عربستان حکومت کردن و هر صدایی رو در گلو خفه کردن"اما امروز روز بیداری ملت عربستانه
صدای نفسهای آخر وهابیت و وهابیون شنیده میشه!!!!!!!!!!!!!!!!
به اميد روزي كه نفت عربستان با پولي غير دلار فروخته شود
خداوندا به مظلومیت زهرای اطهر وهابیون رو هرچه سریعتر ریشه کن بفرما
آمین یارب العالمین
خدایا سرزمین وحی را آزاد کن
خدا را شکر که می شنویم حکومتهای بلاد های دست نشانده به تدریج دارند رخت حکومتی خود را جمع می کنند و جایشان را انشاالله مردمی درستکار با عقایدی دینی خواهند گرفت
همه چه غنی چه فقیر، چه سفیر و چه کبیر، چه سوار و چه پیاده و چه ظالم و چه ستم دیده میرویم. و و. . . این خاطرات خوب وبد و نفرین و دعا است که میماند
خدا کند اين اتفاق بيفتد تا انشاالله همان گونه که راه کربلا با نابودي ديوانه ي عراق باز شد مدينه منوره نيز از لوث وجود پليدان وهابي رها شود. به اميد آن روز انهم يرونه بعيدا و نراه قريبا(آنان اين روز را دور مي بينند و ما نزديک)
اللهم عجل لولیک الفرج
باید سریعتر فکری برای تجزیه عربستان کرد و نقشه جامع و بدون نقصی برای آن تهیه نمود. با جدا شدن مناطق نفت خیز شیعه نشین از عربستان، بویژه در شرق این کشور، از یک شو قدرت وهابیون شدیداً افت خواهد کرد و از سوی دیگر همجواری یک کشور شیعی تازه تاسیس در مجاورت امارات، کویت و قطر سبب ترس آنها و وارد شدن فشار مضاعف بر آنها خواهد شد.
بنظر مي آيد كه ما در رسانه ملي و سايتها و روزنامه ها به اشتباه نام جعلي عربستان سعودي را دائما تكرار ميكنيم مگر عربستان ملك شخصي حاكمان آن است آيا بهتر نيست تا مانند امام راحل كه اكثرا آين كشور را حجاز مي ناميدند عربستان بناميم و از طرف ديگر حاكمان خليج هميشه فارس نام جعلي خليج عربي را بناحق اعلام ميكنند چرا ما بحق نام اصلي اين كشور را عربستان ننمايم مانند پراگراف ذيل كه در اين خبر آمده است( عربستان سعودی تاکنون از این ترکش ها در امان بوده،)
به یاری خدا و با بیداری همه مسلمین و وحدت واقعی این سر سپردگان سنتی آمریکا نیز خواهند رفت.
انشاالله هرچه زودتر ریشه وهابیون حاکم بر عربستان بدست ملت ستمدیده برچیده شود و کشور جمهوری اسلامی عربستان در سرزمین وحی استقلال یابد تا آمریکا و اسرائیل غاصب نیز از منطقه خاورمیانه با رسوائی خارج شوند.انشاالله تعالی
به اميد سر بلندي ايران وسرنگوني وهابيون كه سر منشع مخالفين ايران اسلامي ميباشد
عربستان در سالهای اخیر به عنوان ام الفساد وحامی سیست های مورانه آمریکا در منطقه بر علیه ایران بوده امیدواریم که این تابوی پوچ بدست همچون مختاری دلاور که بن حجاج را نابود ساخت نابود شود وزبیریان را به تاریخ بسپارد تا عبرتی باشد برای تمامی مستکبران عالم .....!
من به زودی عازم سرزمین وحی هستم امیدوارم دراین سفر شاهد حکومت پادشاهی آل سعود نباشم ودر فرودگاه مدینه شاهد حضورسربازان شیعیان عربستانی باشم به امید آن روز
اللهم انصر جيوش المسلمين
وانصر من نصر
واخزل الكفار والمنافقين
اللهم عجل لوليك الفرج
ملک عبداله فکر کرده با این بسته های حمایتی میتونه نظر مردمو جلب کنه اما کور خونده مردم بعد از اینکه بسته های حمایتی رو گرفتن میخورنش و یه آبی هم روش ... بعد تازه میفهمن که چقدر خوشمزست و اونوقت کار ملک عبداله و خاندانشو یکسره میکنن
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی