بازدید 2089
رئیس مجلس در جلسه شورای اداری استان ایلام:

منایع عمرانی بودجه 90 عادلانه توزیع نشده است

کد خبر: ۱۵۱۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۹ 03 March 2011
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که در توزیع منابع عمرانی بودجه سال 90 نگاه چندان عادلانه‌ای وجود ندارد، گفت: اگرچه دولت نیز قطعا دلیل‌هایی برای تدوین بودجه به این شکل دارد، اما نشست مشترک هیات رئیسه مجلس و کمیسیون تلفیق با هدف عادلانه کردن تخصیص منابع انجام گرفته و طرح‌هایی نیز در این باره تدوین شده است.

به گزارش خانه ملت ، "علی لاریجانی" امروز با حضور در جلسه شورای اداری استان ایلام و پس از شنیدن سخنان مدیران و گزارش نمایندگان استان از تدوین طرحی برای سرمایه گذاری دولت در بخش عمرانی برخی از استان‌های محروم خبر داد.

وی گفت: در صورتی که طرح مجلس برای سرمایه گذاری دولت در برخی پروژه های استان های محروم تصویب شود، دولت مکلف است پس از اجرای طرح‌های عمرانی با اعتبار دولتی آنها را به بخش خصوصی واگذار کند.

رئیس قوه مقننه با بیان این که فاصله استان ایلام به لحاظ توسعه عمرانی و صنعتی با دیگر استان های کشور بسیار است، افزود: مدیران این استان باید از ظرفیت های استراتژیک ایلام برای توسعه تجارت با کشور عراق و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز برای ساخت مراکز تولیدی و صنعتی بهره بگیرند.

لاریجانی توسعه همه جانبه ایلام را از دغدغه های مجلس هشتم عنوان کرد وادامه داد: قانون برنامه پنجم توسعه لزوم تدوین و اجرای طرح آمایش سرزمین را تسریع کرده است و با اجرای این طرح در توزیع عادلانه منابع ملی و توسعه بخش های مختلف عمرانی، کشاورزی و صنعتی استان های محروم شاهد تغییراتی خواهیم بود.

وی با اشاره به این که در توزیع منابع عمرانی بودجه سال 90 نگاه چندان عادلانه‌ای وجود ندارد، گفت: اگرچه دولت نیز قطعا دلیل‌هایی برای تدوین بودجه به این شکل دارد، اما نشست مشترک هیات رئیسه مجلس و کمیسیون تلفیق با هدف عادلانه کردن تخصیص منابع انجام گرفته و طرح‌هایی نیز در این باره تدوین شده است.

دبیر سابق شورای امنیت ملی همچنین موضوع کمبود منابع آبی و مشکل‌های بخش کشاورزی استان ایلام را مورد تاکید قرار داد و افزود: به جای بیان صرف مشکلات کشاورزی و منابع آبی استان باید کار کرد و عملا مشکلات را از سر راه برداشت.

لاریجانی با تاکید بر پایداری اقتصادی و اشتغال پایدار به عنوان راهکار برون رفت ایلام از وضعیت کنونی تصریح کرد: شاخص ترقی استان ایلام در ایجاد فرصت‌های شغلی و توسعه زیرساخت‌های اقتصادی در قیاس با سایر استان های کشور در حد انتظار نبوده است.

وی با بیان اینکه پس از جنگ جهانی دوم و به ویژه با توجه به تحولات اخیرمنطقه نظم نوینی در حال شکل‌گیری است، افزود: رویکرد دولت و مجلس در توسعه آبادانی کشور، گسترش دانایی محوری و توجه به علوم و فناوری های نوین نویدبخش آینده ای توسعه مند برای استان های محروم و از جمله ایلام است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان