بازدید 48430

دکتر محمود بروجردی که بود؟+ اطلاعیه دفتر امام(ره)

ایشان در طول عمر پر برکت خویش از سال های نخستین شکل گیری انقلاب اسلامی در کنار حضرت امام(ره)، چون امینی صادق، حضوری موثر داشت و در سال های پس از انقلاب اسلامی، با پذیرش مسئولیت های گوناگون علمی، فرهنگی و اجرایی در راستای تحکیم مبانی انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشت.
کد خبر: ۱۵۰۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۷ 26 February 2011
دکتر محمود بروجردی، داماد گرامی حضرت امام خمینی(ره) و همسر سرکار خانم زهرا مصطفوی صبح امروز شنبه، در پی یک بیماری طولانی به دلیل سرطان غدد لنفاوی، در بیمارستان لاله تهران به دیار باقی شتافت.

به گزارش «تابناک»، دکتر محمود بروجردی فرزند مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمد حسین بروجردی و نواده مرحوم آیت الله حاج میرزا مهدی بروجردی و داماد مکرم حضرت امام خمینی(ره) در سال 1312 در شهر مقدس قم به دنیا آمد.

تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در شهرستان قم و مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا را در دانشگاه تهران پایان رسانید و با تدریس در مقاطع گوناگون تحصیلی از دبیرستان تا دانشگاه به تربیت دانش آموزان و دانشجویان پرداخت.

ایشان در عمر پر برکت خویش از سال های نخستین شکل گیری انقلاب اسلامی در کنار حضرت امام(ره)، چون امینی صادق، حضوری موثر داشت و در سال های پس از انقلاب اسلامی با پذیرش مسئولیت های گوناگون علمی، فرهنگی و اجرایی در رستای تحکیم مبانی انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشت.

از جمله مسئولیت های ایشان، می توان به حضور در وزارت آموزش و پرورش و وزارت امور خارجه در کابینه شهید رجایی ـ به عنوان قائم مقام وزیر ـ و قائم مقام وزارت ارشاد، ریاست پژوهشگاه علوم انسانی، سفارت جمهوری اسلامی ایران در فنلاند و ریاست مرکز بین المللی گفت و گوی تمدن ها اشاره نمود.

همسر مکرم ایشان، سرکار خانم دکتر زهرا مصطفوی و فرزندان ایشان حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا مسیح بروجردی و سرکار خانم دکتر لیلی بروجردی هستند.

در پي درگذشت ایشان، دفتر امام خميني(ره) در اطلاعيه‌اي ضمن تسليت ارتحال اين رهرو راه رهبر کبير انقلاب اسلامي، با اعلام زمان و مکان برنامه تشييع و خاکسپاري، از عموم مردم شريف ايران دعوت کرد در اين مراسم شرکت کنند.

متن اطلاعيه دفتر امام خميني(س) به شرح زير است:

انالله و انا اليه راجعون

با نهايت تأثر و اندوه، ارتحال داماد بزرگوار حضرت امام خميني ـ سلام‌الله عليه ـ آقاي دکتر محمود بروجردي را به اطلاع ملت شريف و قدرشناس ايران و دوستداران و پيروان امام راحل(س) مي‌رسانيم.

آوازه نام نيک و سلامت نفس و ملازمت طولاني با امام خميني و مراتب فضل و ادب و دانش و خدمات ارزنده علمي و فرهنگي از مرحوم دکتر محمود بروجردي، که افتخار فرزندي مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمين حاج ميرزا محمدحسين بروجردي را دارا بود، چهره‌اي نام آشنا براي تمامي اهل فرهنگ و ادب کشورمان ساخته است.

مرحوم دکتر بروجردي همچون ديگر اعضاي خاندان شريف امام، در تمام سال‌هاي سخت مبارزه و تبعيد امام، با صبوري و گشاده‌رويي مثال زدني خويش، کاروان پيشگامان نهضت امام را همراهي کرده است.

دفتر امام خميني(س) با عرض تسليت به همسر مکرمه ايشان سرکار خانم دکتر زهرا مصطفوي و فرزندان مکرم ايشان خصوصا جناب حجت‌الاسلام والمسلمين، حاج شيخ مسيح بروجردي و ساير منسوبين، از عموم طبقات مردم شريف و به ویژه علما و فرهيختگان جامعه براي حضور در مراسم بزرگداشت مرحوم دکتر بروجردي دعوت مي‌نمايد.

تجليل از اين چهره خدوم علمي و فرهنگي کشور، در حقيقت بزرگداشت نام و ياد رهبر کبير انقلاب اسلامي است.

مراسم تشييع در ساعت 9:30 صبح يکشبنه (‌‌٨/ ‌‌١٢/ ‌‌٨٩ ) از مقابل حسينيه جماران آغاز و سپس مراسم تدفين در حرم مطهر حضرت امام (س) برگزار خواهد شد.

مجلس يادبود نيز روز دوشنبه ‌‌٩/ ‌‌١٢/ ‌‌٨٩ از ساعت ‌‌14 تا ‌‌15:30 بعدازظهر در مسجد الجواد در ميدان هفت تير برگزار خواهد شد.

«تابناک» نیز این مصیبت وارده را به بیت شریف حضرت امام(ره) و عموم بازماندگان تسلیت عرض می کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴۴
تابناک خائن! تو را با بیت امام چه کار؟! دیگر نسبتی بااین بیت مکرم نداری. چهره کریهت را در پس این پرده قایم نکن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۷
خائن خودتی. بی ادب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۷
چه ربطی داره اخه:)
ناشناس
| Germany |
۱۷:۰۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۷
حالا كه مرده مي دونند خطري براشون نداره تسليت مي فرستند. من هم معتقدم تابناك خائن واقعي به ايران است.
اللهم اغفر له و ارحمه و احشره مع محمد و آله الطبين
خدا رحمتشون کنه. روحشون شاد باشه.
آخر هممون همینه دیگه خیلی باید مراقب باشیم به خدا. خوش بحال اونایی که پرونده شون پر خیره و نیکیه.
واقعا برای شما تابناکی ها متاسفم پیام رهبر انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای را نمی گذارید اما بیانیه دفتر ایشان را میگذارید
الحق که بصیرت تان در حد صفر و یا زیر آن است
خدا هدایتتان کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۷
دوست عزیز در خبر جداگانه ای گذاشته دیگه. چرا اینقدر به هم میپرید؟؟! مگه ما شیعه نیستیم؟
حميد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۸
دوست عزيز ما همه شيعه هستيم و يا مسلمان مگر فرق و اختلافي بين رهبري با خاندان حضرت امام هست چرا دل دشمنان را با اين تعصبات جاهلانه شاد ميكنيد . تابناك مگر چه خيانتي كرده مگر همه بايد مثل ما فكر كنند اگر اين طور بود كه اصلا انقلاب پيروز نميشد. بياييد دشمن تراشي نكنيم همه با هم برادريم.
ای تابناک! ای خائن! ای با بصیرت...! عجب ملت علاف متعصبی را تو می خواهی خبر رسانی کنی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۸
بی تربیت به مردم توهین نکن
شماها که با امام و بیت امام مشکل دارید برای چی به تابناک حمله می کنید !
خدایش بیامرزاد" ایشون تلاشهای بسیاری در جهت اعتلای انقلاب داشتن" خدا صبر بده به بازماندگانش
خداوند رحمت كنند حضرت امام و رفتگان بيت شريف ايشان بالاخص مرحوم مغفور جناب آقاي دكتر محمود بروجردي را .خدا بيامرز شخصيتي بسيار مهربان و مردم دار بود كساني كه با ايشان كار كرده اند اعم از مدير ، كارمند ، كارگر و ... به اين موضوع صحه مي گذارند .افتادگي ، متانت ، صبوري ، صميمي بودن ،تعامل داشتن با ديگران ، نداشتن حب جا و مقام ، دستگيري از نيازمندان ، مغرور نبودن و ... از صفات بارز ايشان بود . بطريكه ميتوان گفت در محل كار و مسئوليت ايشان بيشترين دوستان و دوستداران وي از قشر غير مسئول ومدير و طبقه كارمند به پائين بود .
خدايش بيامرزد و روحش را با ائمه و معصومين محشور گرداند.
اين مصيبت را به بيت شريف حضرت امام خميني(ره) و بالاخص همسر مكرمه ايشان سركار خانم دكتر زهرا مصطفوي و فرزندان گراميشان تسليت عرض مينمائم .
به نظر من مرگ يه شخصيت بزرگ كم شدن يكي از پايه هاي نظام عزيزمونه و اين پايه دوباره پر نميشه مگر با وجود انسان هاي با بصيرت.
ولي ميبنم كه بعضي ها اعلام مرگ اين شخصيت در اخبار حرف هاي عجولانه اي ميزنند كه بسي جاي تاسفه.
يه پيام براي اين دسته براي چه اينقدر دين گريزي مگر چه از دين حضرت محمد ديده ايد كه چنين زده شده ايد؟
خدایش بیامرزاد انسان با فرهنگی بود و بااخلاق تسلیت به بیت مکرم امام و خانواده ایشان
ضمن رحمت واسعه به این بزرگواکه عمری دراه اسلام وخدمتگزاری نمود
ای انسانهاوای ایمان آورندگان به دین خدا ازتفرقه بپرهیزیدبه هم توهین نکنید باجبهه گیریهای سیاسی خاطرهمدیگررامکدرنکنیدودربعضی مواقعی که بامشکل و... مواجه میشویدروبدرگاه خداکرده وازاویاری جوییدو بهم دیگرمهربان باشیدهمه ماوهرانسانی که کمی وجدان داشته ومنصف باشدامام ره رادوست داردمواظب دشمنان ایران عزیزباشیدکه هرلحظه منتظرایجادتفرقه دربین گویشهاوقومیتهاومذاهب ایرانی هستندلذادرهرعقیده ومسلکی که هستیدازایران عظیم باچنگ ودندان دفاع کنیدوبه مجدوعظمت گذشته های ایران فکرکرده ودرجهت احیای آن باشید اللهم عجل لولیک الفرج
بسمه تعالی

انا لله و انا الیه راجعون

عروج ملکوتی آن فقید سعید را به بیت مکرم حضرت امام (ره) تسلیت و تعزیت عرض نموده و برای بازماندگان صبر جمبل و اجر جزیل از درگاه ایزد منان خواستارم.
و العاقبه للمتقین
داشتم به اين فكر ميكردم كه اگر اين مشاجرات كامنتي و يا شفاهي در محضر رهبر معظم انقلاب و يا بنيانگذار كبير انقلاب حضرت امام انجام ميگرفت قطعا ايشان ان حركات را تاب نمي آورده و سرزنش مي كردند.

متاسفانه مشاجرات رسانه اي و غيره ما نيز اغلب مشمول اين موضوع است.
اولاً که خدا رحمتشون کنده و به خانوادشون صبر بده .
یکی از تفریحات من شده برم توی سایتهای خبری (مثل تابناک و ...) و کامنت ها رو بخونم شما هم وقت کردید این کار رو بکنید .به نوبه خودش لذتی داره
روحشان قرين رحمت پروردگار و همجواري با پيامبر و امير مومنان و امام رحمه الله عليه مباركبادشان .اجر و صبر بر خاندان مكرمشان خصوصا بانوي عظيم و فرزند معظم امام صلواتالله عليه و علي اهل بيته
این اقایانی که این فحش ها را میدهند بگویند ببینیم که مگر تابناک بجز اطلاع فوت وکارهای مسولیتی این فوت شده چه چیز دیگری نوشته که خاین شده؟ما که نفهمیدیم اگر شما فهمیدید ما را هم روشن کنید.
لطفا بفرمائید ایشان چه مدت و از چه سالی در فنلاند و اروپا بوده اند؟ خب کنجکاویمان گل کرده دیگه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار