بازدید 15234

سکان شرکت اپل در دست یک ایرانی؟

کد خبر: ۱۵۰۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۰ 23 February 2011
غیبت استیو جابز، محبوبترین مدیر آی تی در حال حاضر جهان، از صحنه مدیریت بر اپل از دو هفته گذشته علی رغم حضور وی نزد اوباما، سوالات زیادی را دوباره بر انگیخته است.

به گزارش «خبر آنلاین»، پس از استیو جابز که از سال 2003 با سرطان دست و پنجه نرم می کند، چه کسی سکان پر افتخارترین شرکت ای تی را بر عهده خواهد گرفت؟

استیو خود سوریایی ـ آمریکایی تبار است و سالهاست به عنوان مرد بزرگ تاریخ رایانه، دوست داشتنی جلوه کرده و راستش هیچ کس دوست ندارد در مورد بعد از او سخن به میان بیاورد. اما چاره ای نیست و سرطان امانش را بریده است. سال گذشته نیز غیبت 6 ماهه وی از صحنه مدیریت اپل سهامداران را به وحشت انداخت اما اینبار و بعد از ملاقات با اوباما همگان متوجه شدند که علی رغم توانایی های منحصر بفرد استیو جابز، اوباما ترجیح داده مدیر اینتل را بعنوان نماینده خود در صنایع آی تی برای کمک به رفع بحران اقتصادی امریکا برگزیند. استیو جابز در جلسه برنامه ریزی اوباما برای رفع بحران اقتصادی با استفاده از ای تی شرکت کرد اما ظاهرا اوباما هم متوجه شده که استیو جابز به دلیل بیماری قادر به انجام کار اجرایی نیست. بنابر این علی رغم همه این تحولات باید به طور جدی جایگزین استیو جابز مشخص شود تا سهامداران با خبری غیر مترقبه شوکه نشوند.

اما کاندیداهای دور و بر استیو جابز را می توان به عنوان جانشین های احتمالی در نظر گرفت که از بین همه آنها دو نفر یعنی «جاناتان ایو» اسکاتلندی و «سینا تمدن» ایرانی گزینه های اصلی هستند که استیو به آنها فکر می کند.

اما جاناتان ایو کیست؟ مخترع اسکاتلندی که آی پاد را سالها قبل اختراع کرد و تقریبا با پیوستن وی به اپل از سال افتخارات زیادی را وارد اپل نمود. اپل مرده در دهه 1990 با اختراعات ایو جان تازه ای گرفت و حالا این شرکت را به قله های افتخار رسانده است. ایو بعنوان طراح صنعتی سال 1992 برای کار در اپل به امریکا رفت و بعد در بازگشایی مجدد اپل در سال 1997 کنار استیو ماند.آی.مک، پاور بوک، مک بوک، آی پاد و ایفون و ای.پد از جمله سخت افزارهایی است که جاناتان ایو روی آنها جنبه پدری داشته و با توسعه انها تاریخ آی تی جهان را متحول کرده است. وی اینک قائم مقام ارشد استیو جابز بوده و به احتمال زیاد جانشین احتمالی برای استیو. اما اگر وی سمت اجرایی قبول کند، مانند سابق میتواند به ابداعات و اختراعات صنعتی خود ادامه دهد؟ این سوال بزرگی است که اگر بخواهیم واقعبینانه بدان جواب دهیم می توانیم به سوی کاندید دوم سوئیچ کنیم که کسی نیست جز سینا تمدن.

وی در سپتامبر 1997 به اپل پیوست و سالها بعنوان قائم مقام بخش جهانی و مدیراپلیکیشن ها و نرم افزارها برای اپل کار کرده است. وی دارای دکترای کامپیوتر بوده و قبل از اپل برای سان میکروسیستمز و نکست کار می کرده است. وی مستقیما کارهای خود را به استیو گزارش می کند و مدیر اجرایی اپل به وی اطمینان کامل دارد.

اگر اتفاقی برای استیو جابز بیفتد، قطعا شخصیت مدیر اسطوره ای دو پاره خواهد شد. هیچ شکی در این باره وجود ندارد که استیو دو بدن در یک بدن بوده است. استیو تکنیکی و استیو مدیریتی و حالا با رفتن استیو جابز قطعا جاناتان روح تکنیکی جابز را حفظ خواهد کرد و سینا تمدن نیز روح بیزینسی و اجرایی را محافظت خواهد نمود. سهامداران نیز دنبال آن هستند که مدیر بعدی که از تیم اجرایی است با گرفتن سکان جدید کمترین آسیب را ببیند و خیال سهامداران را از این بابت راحت کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار