بازدید 19917

ایمپلنتهای غیراستاندارد در دهان ایرانی ها

وی از ورود برخی کشورهای آسیای شرقی مثل کره و چین به تکنولوژی ساخت ایمپلنت خبر داد و افزود: متاسفانه برخی از این ایمپلنتها نامرغوب و غیراستاندارد است و همین مسئله می تواند سلامت کسانی که این قبیل ایمپلنتها را در فک و دهان خود قرار می دهند، به طور جدی تهدید کند.
کد خبر: ۱۴۷۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۸ 12 February 2011
عضو هیئت موسس انجمن ایمپلنت لوژی (کاشت دندان) ایران با اعلام اینکه 40 درصد ایمپلمنتهایی که در کشور استفاده می شود غیر استاندارد است، نسبت به ساخت ایمپلنت چینی هشدار داد و گفت: استفاده از این نوع ایمپلنتها به دلیل قیمت ارزان باعث تحلیل استخوان فک و بروز عفونت می شود.

به گزارش مهر مهندس روح الله نوروزی با اشاره به وجود کمیته بین المللی ایمپلنت (ITI) در دنیا که 500 نفر عضو دارد، افزود: اعضای این کمیته را پزشکان، دندانپزشکان، مهندسین پزشکی، محققین و پژوهشگران حوزه دهان و دندان و تشکیل می دهند که هدفشان به روز رسانی اطلاعات و تکنولوژی ایمپلنت در جهان است.

نوروزی که مدرک مهندسی پزشکی دارد از سوئیس به عنوان اولین کشوری که تکنولوژی ایمپلنت را ساخته است، نام برد و گفت: البته تنها یک مورد از ایمپلنتهای این کشور مورد تایید ITI است. چون تکنولوژی ایمپلنت در 25 سال گذشته تغییر کرده و هم اکنون برخی کشورهای دنیا تکنولوژی ساخت ایمپلنت را دارند.

وی از ورود برخی کشورهای آسیای شرقی مثل کره و چین به تکنولوژی ساخت ایمپلنت خبر داد و افزود: متاسفانه برخی از این ایمپلنتها نامرغوب و غیراستاندارد است و همین مسئله می تواند سلامت کسانی که این قبیل ایمپلنتها را در فک و دهان خود قرار می دهند، به طور جدی تهدید کند.

عضو انجمن ایمپلنت لوژی ایران با اشاره به گزارشهای وزارت بهداشت و آمارهایی که در زمینه استفاده از ایمپلنت در کشور وجود دارد، گفت: پیش بینی می شود تا پایان امسال حدود 500 هزار واحد ایمپلنت در دهان و فک افراد کاشته شود که 50 درصد این تعداد مورد تایید کمیته بین المللی ایمپلنت است.

نوروزی در مورد وضعیت 50 درصد دیگر ایمپلنتها که مورد استفاده قرار می گیرد، افزود: 10 درصد از این ایمپلنتها نیز در وضعیت خوبی قرار دارند اما 40 درصد آنها غیراستاندارد است که فقط به لحاظ قیمت پایین مورد استفاده می گیرد.

وی با تاکید بر تخصص روش کاشت دندان، گفت: این کار نمی تواند توسط دندانپزشک عمومی انجام شود زیرا از ویژگی و حساسیت خاصی برخوردار است.

این مهندس پزشکی درباره عوارض ایمپلنتهای غیراستاندارد که مورد استفاده قرار می گیرد، افزود: تحلیل استخوان فک، بروز عفونت و... از جمله عوارضی است که می تواند در اثر استفاده از ایمپلنتهای غیراستاندارد بروز کند. ضمن اینکه هزینه های زیادی بابت درمان این عوارض باید از سوی بیمار پرداخت شود.

نوروزی با تاکید بر اینکه نمی توان حساسیتهای ایمپلنت را نادیده گرفت، گفت: ایمپلنت در تماس مستقیم با جسم قرار دارد که استفاده از ایمپلنتهای غیراستاندارد می تواند مشکلات و عارضه های متعددی را به وجود بیاورد.

وی با اشاره به براده های ریز که روی ایمپلنتها قرار دارد، افزود: ناشی بودن دندان پزشک در هنگام کاشت ایمپلنت در دهان فرد باعث شده این قطعا ریز که تیتانیوم هستند، وارد چشم شده و منجر به نابینایی شود.

نوروزی با اعلام اینکه 10 مدل ایمپلنت کره ای وارد کشور شده است، نسبت به ساخت این تکنولوژی توسط چینی ها هشدار داد و گفت: کاربرد نادرست این تکنولوژی و استفاده از ایمپلنتهای غیراستاندارد می تواند باعث قطع عصب شود.

وی با اشاره به تاسیس انجمن ایمپلنت لوژی ایران بعد از 20 سال در کشور، اظهارداشت: یکی از اهداف اولیه این انجمن، جلوگیری از واردات ایمپلنتهای غیراستاندارد و نامرغوب به کشور است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۲
حتما منظور ایشان این بوده که ایمپلنتهای چینی باید ابتدا با پرداخت مبلغی به انجمن ایمپلنت استاندارد و سپس استفاده شوند!! مثل برنجهای هندی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۳
آفرین دستت درد نکنه تو ایران همه چی این طوری حل میشه .
شما که اینها را میدانید باید اقدام کنید مردم که این ظرافت ها را نمیدانند
واقعا مسئول کیست؟؟؟ وزارت بهداشت یا سازمان علوم پزشکی ؟؟؟ بی کیفیت بودن محصولات غذایی کم بود حالا به محصولات دارویی و پزشکی نیز سرایت کرده از تولید شیر خشک ملامین دار چین تا ورود عسل کیلویی 1 دلار !!!از خراب شدن دستگاه استریزه شیر پگاه تهران که مخفی میماند تا تولید سوسیس و کالباس بی کیفیت !!! از آب آلوده به نیترات بگیر تا برنج هندی آلوده و از آمپولهای آلوده بگیر تا ایمپلنتهای بی کیفیت!! سرطان دستگاه گوارش اکنون بیش از پیش شایع شده!!! با که باید سخن گفت واقعا!!! نقش رسانه ها در اطلاع رسانی از این وضعیت نابهنجار چیست!!!!!
آقای مهندس نفرمودند مردم از کجا باید مطمئن شوند که این ایمپلنتها تقلبی هستند وباید به کجا مراجعه کنند ..!؟ والا اینکه جنس های چینی(اونهایی شون که به ایران صادر میکنند) اشغال هستندشکی نیست..
اگر می دونید بد است فروش آن را ممنوع کنید!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار