بازدید 11100

قطع گاز مصر، صهیونیست‌ها را به دردسر انداخت

گفتنی است، مقاومت اسلامی لبنان در خلال جنگ 33 روزه یک ناوچه پیشرفته اسرائیلی را هدف موشک خود قرار داد.. کارشناسان بر این باورند توانایی موشکی مقاومت اسلامی لبنان به ویژه در حوزه دریایی آن اندازه است که بتواند از منافع دریایی لبنان و به ویژه این منبع مهم گازی پاسداری کند.
کد خبر: ۱۴۷۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۸ 09 February 2011
انفجار خط لوله گاز مصر به فلسطين اشغالي، روزانه يک و نيم ميليون دلار هزينه اضافه به تل‌آويو تحميل کرده است.

به گزارش «تابناک»، گزارش‌هاي اقتصادي در فلسطين اشغالي نشان مي‌دهد توقف صادرات گاز مصر به اسراييل ده‌ها ميليون دلار به اقتصاد اسراييل ضرر مي‌زند، زيرا شرکت برق اسراييل براي ادامه فعاليت مجبور است، سوخت گران قيمت‌تر از گاز مصر را به کار بگيرد.

بنا بر این گزارش، زيان توقف فعاليت خط لوله گاز مصر به اسراييل، تنها در بخش اقتصادي نيست، بلکه اين مشکل زيان هاي زيست محيطي نيز به همراه دارد، زيرا برخي از نيروگاه‌ها به اجبار بايد از زغال سنگ به جاي گاز طبيعي بهره ببرند و زغال سنگ آلودگي زيادي دارد، چنانچه براي تأمين برق مورد نياز نيروگاه «بندر اشدود» که با مازوت کار مي کند، بايد فعال شود و سوخت مازوت نه تنها گران‌تر از گاز طبيعي بلکه به مراتب آلودگي بيشتر از گاز طبيعي دارد.

همچنین به گزارش پايگاه خبري عرب 48 «شائول تسيمح»، مدير کل وزارت تأسيسات زيربنايي در کابينه بنيامين نتانياهو روز گذشته گفت: از شنبه گذشته که خط لوله گاز مصر به اسراييل منفجر شد، تاکنون توليد برق در اسراييل روزانه يک و نيم ميليون دلار هزينه اضافه بر ما تحميل کرده است، زيرا مجبور شديم منابع گرانتر از گاز مصر را براي توليد برق به کار بگيريم.

وي بار ديگر به کشف گاز طبيعي در درياي مديترانه اشاره کرد و گفت: اين منبع ثروتي استراتژيک است و اسراييل اجازه نخواهد داد، اين ثروت صادر شود. ادعای مالکیت بر این مخزن گازی، در حالی از سوی صهیونیست‌ها مطرح می‌شود که این ثروت متعلق به مردم فلسطین است و در بعد دیگر نیز این مخزن گازی در مرز مشترک با لبنان قرار دارد و مقامات لبنانی گفته‌اند، اجازه نخواهند داد این ثروت از سوی صهیونیست‌ها تاراج شود.

گفتنی است، مقاومت اسلامی لبنان در خلال جنگ 33 روزه یک ناوچه پیشرفته اسرائیلی را هدف موشک خود قرار داد و به آن آسیب جدی وارد کرد. کارشناسان بر این باورند، توانایی موشکی مقاومت اسلامی لبنان به ویژه در حوزه دریایی آن اندازه است که بتواند از منافع دریایی لبنان و به ویژه این منبع مهم گازی پاسداری کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی