بازدید 9571

نگرانی پادشاه بحرین از «روز خشم شیعیان»

شیخ «حمد بن عیسی آل خلیفه» به شدت نگران به نظر می رسید و در این جلسه دستور داد تا برخی اصلاحات در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی و غیره انجام شود تا وضعیت معیشتی شهروندان بهبود یابند.
کد خبر: ۱۴۵۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۵ 01 February 2011
یک منبع آگاه از شیعیان بحرین به خبرنگار ما گفت: شیعیان بحرینی که بیش از سه دهه است زیر سلطه حاکمیت اقلیت غیر شیعی این کشور به سر می برند، این روزها با تأثیر پذیرفتن از حوادث تونس، مصر و دیگر کشورهای عربی، قصد دارند به عنوان اولین کشور عربی حوزه خلیج فارس برای دست یافتن به حقوق پایمال شده خود، دست به تظاهرات گسترده ای علیه حاکمیت این کشور بزنند.

به گزارش شیعه آنلاین، این منبع آگاه بحرینی که مدتی نیز از مسئولان دولتی در این کشور به شمار می رفت، در ادامه افزود: این شیعیان قصد دارند با نمونه برداری از تظاهرات مصر، 14 فوریه آینده را با نام «روز خشم شیعیان بحرین» قرار داده و تظاهرات گسترده ای را علیه رژیم حاکم در این کشور به راه اندازند.

این منبع شیعه بحرینی به نقل از «محمد علی الستری» مشاور شیخ «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین، افزود: خبر «روز خشم شیعیان بحرین» که به گوش پادشاه بحرین رسید، به شدت خشمگین و نگران شده و فورا دستور تشکیل جلسه اضطراری با حضور مقامات ارشد سازمان اطلاعات و امنیت بحرین، برای بررسی موضوع را داد.

وی همچنین به نقل از «محمد علی الستری» افزود: شیخ «حمد بن عیسی آل خلیفه» که از تصمیم شیعیان مطلع شد، فورا شاهزادگان خاندان حاکمیت به همراه رئیس سازمان اطلاعات و امنیت بحرین، وزیر کشور، وزیر دفاع، رئیس استخبارات ارتش و تعدادی دیگر از مقامات ارشد را به جلسه ای اضطراری فراخواند. تعدادی از مشاوران دفاعی و امنیتی و چهره های دینی نزدیک به پادشاه بحرین نیز در این جلسه حضور داشتند. مهمان ویژه این جلسه، رئیس سازمان وقف شیعی بود.

وی افزود: شیخ «حمد بن عیسی آل خلیفه» در این جلسه از مقامات دفاعی و امنیتی خواست تدابیر امنیتی لازم برای هرگونه حادثه غیر مترقبه را اتخاذ کنند. از رئیس سازمان وقف شیعی و دیگر چهره های دینی نیز خواست تا در مجالس سخنرانی به ویژه خطبه های نماز از شهروندان بخواهند که جو بحرین را آرام نگه داشته و مشغول زندگی طبیعی خود باشند.

«محمد علی الستری» که یکی از حاضرین در این جلسه بود، در ادامه گفت: شیخ «حمد بن «عیسی آل خلیفه» به شدت نگران به نظر می رسید و در این جلسه دستور داد تا برخی اصلاحات در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی و غیره انجام شود تا وضعیت معیشتی شهروندان بهبود یابند.

شایان ذکر است، شیعیان بحرین حدود 65 تا 70 درصد جمعیت این کشور را در برابر حدود 30 تا 35 درصد جمعیت غیر شیعی این کشور تشکیل می دهند. در دو دوره انتخابات پارلمان اخیر که شیعیان برای اولین بار در آن شرکت کردند، از مجموع 17 کرسی انتخابی، موفق شدند 16 کرسی را به خود اختصاص بدهند. 17 کرسی دیگر پارلمان بحرین را رژیم حاکم بر این کشور به صورت انتصابی از غیر شیعیان تعیین کرد.

در پایان گفتنی است پادشاه و بسیاری از اعضای خاندان حاکمیت بحرین نیز رابطه بسیار نزدیک اما محرمانه ای با سران ارشد رژیم صهیونیستی دارند. ناگفته نماند «هدی نونو» سفیر بحرین در ایالات متحده آمریکا نیز یک زن بحرینی یهودی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
آخرین اخبار
وب گردی