بازدید 17456

استقلال تهران سکوت 24ساله را می شکند؟!

به گزارش «تابناک»، اکنون بعداز 24 سال، تعدادی از جوانان ایلامی به همراه برخی مسئولین استان، ستاد یادواره این شهدای ورزشکار را تشکیل داده اند تا یاد آنها را زنده نگهدارند.
کد خبر: ۱۴۵۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۸ 31 January 2011
در ساعت 16 روز 23 بهمن 1365، مسابقه فوتبال بین تیم های «منتخب چوار» و «منتخب جوانان ایلام» در شهر چوار از توابع استان ایلام برگزار شد..در دقیقه 55، داور ضربه کرنری را به سود  منتخب ایلام اعلام کرد. بازیکنان دو تیم برای دفاع و حمله در محوطه جریمه تیم چوار جمع شده بودند...هواپیماهای رژیم بعثی مسابقه را بمباران نمودند تا یکی از فجیع ترین وقایع تاریخ فوتبال دنیا اتفاق بیافتد..اکثر بمب ها در محوطه جریمه تیم چوار یعنی محل تجمع بازیکنان فرود آمد...یکی از بمب ها درست در نقطه پنالتی منفجر شد...9 بازیکن، یک داور و 5 تماشاگر شهید شده و تعداد زیادی بازیکن و تماشاگر به درجه رفیع جانبازی نائل آمدند...

به گزارش «تابناک»، اکنون بعداز 24 سال، تعدادی از جوانان ایلامی به همراه برخی مسئولین استان، ستاد یادواره این شهدای ورزشکار را تشکیل داده اند تا یاد آنها را زنده نگهدارند.

حجت الله هاشم بیگی عضو ستاد یادواره شهدای زمین فوتبال چَوار ایلام که به نمایندگی از ستاد، مشغول رایزنی با باشگاههای مختلف کشور برای زنده نگهداشتن یاد این شهدای فوتبالیست می باشد، در گفتگو با خبرنگار تابناک گفت: طی دو روز گذشته، جلساتی را با آقای موسوی زنوز معاون باشگاه استقلال تهران برگزار نمودیم که باشگاه فرهنگی-ورزشی استقلال تهران، آمادگی خود را جهت هرگونه فعالیتی در راستای زنده نگهداشتن یاد شهدای زمین فوتبال چَوار ایلام اعلام نمود.

وی افزود: با توجه به اینکه آقای موسوی زنوز از اولین روزنامه نگارانی است که در اوج بی خبری، در مورد واقعه بمباران زمین فوتبال چوار مطلب نوشته است، با زوایای مختلف موضوع آشنا بوده و حضور ایشان در کادر مدیریتی باشگاه استقلال باعث شکسته شدن سکوت 24 ساله باشگاههای مطرح کشور در قبال شهدای جامعه فوتبال خواهد شد.

این فعال فرهنگی ادامه داد: در همین راستا، در حاشیه مسابقه استقلال- شهرداری یاسوج در جام حذفی، به همت باشگاه استقلال، برنامه هایی برای تجلیل از شهدای زمین فوتبال چَوار ایلام پیش بینی شده است و برنامه های دیگری نیز در آینده از سوی باشگاه استقلال تهران اعلام خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی