بازدید 25151

موج فرار، مصر را در خود فرو برد

ترافیک پدید آمده در سالن‌های متعدد فرودگاه قاهره، به اندازه‌ای است که پروازها برای خروج این افراد ـ با توجه به حجم بالای کالا و بار ـ مناسب نیست/ منابع آگاه گزارش داده اند که بیشتر افراد فراری به دبی پناه می‌برند و این شهر هم اکنون به مأمن افراد فراری از تونس و مصر تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۴۵۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۷ 30 January 2011
سرویس بین الملل ـ تنها ساعاتی پس از آنکه خبر فرار دو پسر مبارک به همراه خانوده‌هایشان به لندن تأیید شد، برخی خبرها حاکی از تشدید موج فرار سیاستمداران و سرمایه‌داران نزدیک به حزب حاکم مصر از این کشور است.

به گزارش «تابناک»، از روز گذشته، یعنی یک روز پس از استعفا و سقوط دولت مصر، بسیاری از وزرای کابینه پیشین این کشور ـ که از دوستان و نزدیکان حسنی مبارک بوده‌اند ـ و برخی از آنها نیز از پیش با غارت مردم مصر، ثروت‌های افسانه‌ای دوخته‌اند، اقدام به ترک این کشور کرده‌اند.

اخبار رسیده از مصر حاکی است، ترمینال چهار فرودگاه بین‌المللی قاهره، مرکز اصلی ورود و خروج جت‌های شخصی است که در 24ساعت گذشته، ده‌ها فروند از آنها باند این فرودگاه را به مقاصد نامشخصی ترک کرده‌اند.

در میان افراد فراری، می‌توان به «حسین سالم» از بازرگانان مشهور نزدیک به مبارک اشاره کرد که به همراه هفت تن از اعضای خانواده‌اش و هفده ساک بزرگ در ترمینال چهار فرودگاه قاهره دیده شده است.

«نجیب ساویرس»، غول رسانه‌ای مصر و دیگر تاجر و سرمایه‌دار معروف مصری نیز از جمله افرادی است که فرار را بر قرار در قاهره ترجیح داده است.

همچنین «العالم» به نقل از منابع آگاه گزارش داده است که بیشتر افراد فراری به دبی پناه می‌برند و این شهر هم اکنون به مأمن افراد فراری از تونس و مصر تبدیل شده است.

در همین حال، پایگاه خبری «الجزیره» گزارش داد، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، اردن و لبنان، از جمله کشورهایی هستند که پروازهای منظمی را به مقصد قاهره ترتیب داده تا افزون بر بیرون بردن شهروندان خود از این کشور، راه فرار را برای برخی از مصرهایی که خواهان خروج از کشور هستند نیز فراهم کنند.

در این میان، گزارش می‌رسد، ترافیک پدید آمده در سالن‌های متعدد فرودگاه قاهره به اندازه‌ای است که پروازها برای خروج این افراد ـ با توجه به حجم بالای کالا و بار ـ مناسب نیست.

پیش از این، گفته شده بود که «احمد عز»، دبیرکل حزب حاکم مصر نیز این کشور را به مقصد قبرس ترک کرده و جت شخصی وی هم اکنون در فرودگاه قاهره نیست.

گفتنی است، منابع آگاه همچنین اعلام کرده بودند که «حبیب العادلی»، وزیر کشور دولت مستعفی مصر نیز پس از استعفای دولت این کشور، بیرون رفتن از مصر را بر ماندن ترجیح داده و به مقصد نامعلومی پرواز کرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۰
چقدر شیرینه این روزها برای مصریها، خوش به حالشون، نوش جانشون
ازرسانه های قشنگتون ممنونم
باز بیچاره شاه باید مانند پدر تاج دارش
{ بخوانید شاخ دارش} گور به گور شود
شاید هم در همین گیر وگدار جسد متعفنش در یکی از این چمدانها در حال خارج شدن از فردگاه قاهره باشد.
با سلام
براستی صندلی حکم رانی پایه های لرزانی دارد
خوشا به حال آنانکه در زمان زمامداریشان از
این امر خطیر آکاه بودن وبا صلابت و سلامت با
صندلی قدرت خداحافظی کردند و یاد وخاطر آنان درضمیر مردم کشورشان وحتی جهانیان
نیک به یادگارماند.
ایشالا که آخرش ختم به یک حکومت اسلامی بشه و امثال البرادعی آن را مصادره نکنند. حیف که رهبر خمینی گون ندارند
دریاب کنون که دولتت هست به دست**** این دولت و ملک می رود دست به دست
سلام
به نظر میرسد که اوضاع مصر بسیار پیچیده تر از آن چیزی است که در خبرها آمده است. نبود رهبری و همچنین ساختار حمایتی آمریکا در این کشور راه سختی را برای انقلابیون مصر ترسیم می کند. نیاز بسیار شدید آمریکا و اسرائیل به حکومت مبارک در جهت تامین امنیت اسرائیل، موجب میگردد که از هیچ جنایتی در سرکوب مردم چشم پوشی نکنند.
ان شاا... این قیام به ایجاد یک حکومت توحیدی و عادل ختم شود.
پس كار سران فتنه خل و چل ايران چي ميشه؟ قربون قدرت خدا برم اونايي كه از اين فلك زده ها حمايت كردن دارند گور به گور ميشن. خدايا شكرت
این جزای ظلمی است که مصر در حق مردم بی دفاع غزه انجام داد ......
هشدار:فرار وابستکان رژیم با سرمایه های هنگفت نشان از وضعییتی جدید در مصر است.مسولان هشیار باشند و جریانات مصر بخوبی رصد کنند . بیم ان میرود که جنبش مردم مصر را منحرف نموده و پس از به انحراف کشاندن ان و ایجاد تفرقه و جنگ داخلی بناگاه با تهاجم ارتش اسراییل مواجه و بخش عظیمی از خاک مصر اشغال و پس از مدتی فلسطینیان را به انجا کوچ دهند و سرزمین فلسطین را کاملا صهیونیستی کنند. همه باید بیدار باشند!!! امریکا و رژیم صهیونیستس زخم خورده اند.
22 بهمن مصری هم نزدیکه!!
چقدر جالبه اگر حکومت مصر در 22 بهمن سقوط کنه .
22 بهمن سالگردپیروزی انقلاب اسلامی ایران مصادف میشود باپیروزی انقلاب اسلامی مصر انشاالله
از همه قشنگتر قيافه اسرايليهاست !!!!!!!
ازادي دارد به مردم مصر چشمك مي زند و ديكتاتور دارد غروب مي كند.
به اميد غروب تمام ديكتاتورها و طلوع ازادي
ظاهرا دهه فجر داره تو كل جهان اسلام منفجر مي شه.
اين نتيجه انفجار نور هست كه همه جا رو روشن كرده
لقد کان فی قصصهم عیره لاولی الابصار
جالبه خیلیا با آیه قران هم مخالفند و نطر منفی میدن!!!!!!!!!!
اگر چه نوشته هایم حک نخواهد شد امابا نظر این بزرگوار موافقم علیرضا الف-کارشناس علوم چون نه رهبری دارند ونه خط مشی از پیش تعیین شده بدلیل شعار های پرت پلایی که میدهند
مصر دولت هم پيمان امريكا است. لذا خوابي كه براي امنيت اسرائيل از طريق خوش خدمتي سران مصر ديده بودند. به اين آساني حكومت مصر را رها نميكنند. موضوع براي آنها هزينه - فايده است.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار