بازدید 25392

تله مقاومت لبنان برای سعد حریری +عکس

حزب الله طی ماه‌های گذشته بارها و بارها سعد حریری را از انجام هرگونه عمل در جهت منافع امریکا در لبنان پرهیز داده بود و حتی برای او تور سفر به تهران را مهیا نمود و تا آنجا که امکان داشت از وی حمایت کرد
کد خبر: ۱۴۴۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۵ 24 January 2011
حزب‌الله لبنان که در طی امروز و فردا به یک پیروزی عظیم‌تر از جنگ 33 روزه لبنان در فضای سیاسی این کشور دست می‌یابد شرایطی را برای سعد حریری ایجاد کرد که او و همتایان امریکاییش به هیج وجه در ذهن خود آنرا تصور نمی‌کردند که اینچنین در دام حزب الله گرفتار آیند.

به گزارش بولتن، حزب الله لبنان که ابتدا عمر رشید کرامی، نخست وزیر اسبق سنی مذهب لبنان را به عنوان کاندیدای مورد نظر خود بصورت تلویحی معرفی کرده بود اما از اعلام رسمی آن سرباز زده بود باعث گردید که سعد حریری و هم پیمانانش از قبیل سمیر جعجع حملات دامنه داری را به رشید کرامی آغاز کنند حملاتیکه در فضای سیاسی لبنان و در بین مردم بوی خشونت و عدم پایبندی به قانون از این اعمال مشاهده می‌گردید.



اما اکنون حزب الله لبنان با معرفی نجیب میقاتی از اهالی طرابلس و سرمایه دار متمولی که می‌تواند جایگاه سعد حریری را در جامعه سیاسی لبنان بگیرد به یک پیروزی سیاسی دیگر در میان مردم لبنان دست پیدا کرد.

نجیب میقانی از سرمایه داران بزرگ اهل طرابلس که در فروردین ماه سال 1384 نخست وزیر، امیل لحود رئیس جمهور پیشین لبنان بوده است از جایگاه ویژه‌ای در میان جامعه سنی لبنان برخوردار می‌باشد.

حزب الله طی ماههای گذشته بارها و بارها سعد حریری را از انجام هرگونه عمل در جهت منافع امریکا در لبنان پرهیز داده بود و حتی برای او تور سفر به تهران را مهیا نمود و تا آنجا که امکان داشت از وی حمایت کرد، اما ترفند سعد حریری و توسل او به امریکا و هماهنگی با شاهدان دروغین پرونده قتل رفیق حریری در جهت محکومیت حزب الله و جنبش مقاومت در دادگاه لاهه‌ای که توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد تاسیس گردیده بود هیچگونه جایگاهی برای او در نزد لبنان و نیروهای سیاسی این کشور باقی نگذاشت.






اکنون حزب الله لبنان با رو نمودن به آقای نجیب میقانی به بزرگترین پیروزی سیاسی خود را در فضای سیاسی لبنان در طی دو دهه گذشته دست یافته است.

پیروزی که امریکا و هم پیمانان سعد حریری امکان انجام پذیر بودن آنرا در حد صفر می‌دانستند چراکه اگر فکر می‌کردند که این اتفاق ناگوار برای آنها بوجود می‌آید هرگز به ارتباط با دادگاه قتل رفیق حریری و حمایت از اجرای مفاد کیفرخواست و برنامه ریزی شاهدات دروغین نمی‌پرداختند.

پیروزی مقاومت پیروزی همه مردم لبنان است


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار