بازدید 13065

انتشار اسناد جدید عقب نشینی «عباس» از آرمان‌ فلسطین

بر پایه همین اسناد، ميزان مبادله زمين ميان تشكيلات خودگردان و رژيم صهيونيستی 1 به 50 به سود اشغالگران تعيين می‌شود و سرتيپ نصر يوسف، وزير كشور سابق تشكيلات خودگردان در طراحی عمليات‌های ترور رهبران و فرماندهان مقاومت به وسيله صهيونيست‌ها دست داشته است.
کد خبر: ۱۴۴۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۵ 24 January 2011
سرویس بین الملل ـ خبرگزاري هاي بين المللي، با انتشار نقشه پيشنهادي حكومت خودگردان فلسطين براي فلسطين پرده برداشتند.

به گزارش «تابناک» در اين نقشه به روشنی ديده مي شود كه نمايندگان مذاكره كننده حكومت خودگردان، از خواسته هاي خود در برچيده شدن شهرك نشين هاي صهيونيستي در قدس شرقي عقب نشيني كرده و به تخريب تنها يك شهرك راضي شده اند.

بنا بر اين اسناد، «صائب عریقات»، طرف مذاكره كننده فلسطيني و «تزيپي ليوني» وزير امور خارجه سابق رژیم صهیونیستی، طرف اسرائيلي در این مذاکرات بوده اند.

نقشه شمال بیت المقدس شرقی

بنا بر این گزارش، محمود عباس، رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين، در واكنش به اين اخبار با عذری بدتر از گناه گفته است: ما همه سران كشورهاي عربي را در ريز مذاكرات سري و علني با آمريكا و اسرائيل گذارده ايم و آنچه در الجزيره منتشر شده، موضوع تازه اي نيست.

الجزيره نيز در واكنش به اين اظهارات عباس اعلام كرد: به زودي 1600 سند محرمانه توافقات پنهاني فلسطيني ها و اسرائيلي ها را منتشر خواهد كرد.

این در حالی است که به تازگی، اسناد و مدارکی از تشکیلات خودگردان فلسطین منتشر شده که بر پایه آن، سران این تشکیلات برای رسیدن به قدرت، حاضر بودند از همه آرمان‌های مردم فلسطین گذشته و امتیازات بی‌سابقه‌ای را به رژیم صهیونیستی در ازای سازش ارایه دهند.

نقشه جنوب بیت المقدس شرقی

در همین باره، پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم گزارش داد: این اسناد که در شبکه تلویزیونی الجزیره برای نخستین بار منتشر شده است، نشان دهنده خیانت گسترده سران سازشکار تشکیلات خودگردان برای رسیدن به قدرت و ریاست در ازای دادن امیتازات گسترده از حقوق مردم فلسطین ـ که حق آن را هم نداشته‌اند ـ است.

در بخشی از این مدارک آمده است، سران تشکیلات خودگردان موافقت کردند رژیم غاصب اسرائیل، بخش‌های بزرگی از شهر بیت‌المقدس شرقی را که غیرقانونی اشغال کرده، در اختیار خود نگه دارد.

از سویی، در حالی که این روزها تب افشاگری، در جهان بالا گرفته و تلاش برای به دست آوردن اسناد محرمانه در جریان است، این شبکه تلویزیونی می گوید، هزاران مدرک محرمانه از روند صلح خاورمیانه ـ که به سال های 2000 تا 2010 مربوط می شود ـ به دست آورده است.

این مدارک همچنین نشان می دهد که رهبران خودخوانده فلسطینی، پیشنهاد کردند یک کمیته مشترک، اداره حرم شریف و قبه الصخره را که مکانی مقدس برای مسلمانان است، بر عهده گیرد.

الجزیره در این باره می گوید: 16076 مدرک محرمانه از دیدارها، ایمیل‌ها و مکالمات مقام های فلسطینی، اسرائیلی و آمریکایی به دست آورده که گفته می شود این مدارک توسط فلسطینی ها درز کرده است.

ذکر این مهم لازم است که بنا بر یک سنت قدیمی، بیت‌المقدس خط قرمز فلسطینی‌ها در هرگونه مذاکره‌ای بوده و این شهر باید به عنوان قبله اول مسلمانان، به عنوان پایتخت دایمی کشور فلسطینی و همچنین مرکز دایمی سازمان کنفرانس اسلامی تبدیل می‌شد.

بر پایه مدارک منتشره، «احمد قریع»، یکی از مذاکره کنندگان اصلی دولت خودگردان در ماه می 2008 با بی شرمی به صهیونیست ها پیشنهاد کرده است که در ازای یک معاهده نهایی، همه شهرک‌های یهودی‌نشین بیت‌المقدس شرقی، به جز منطقه «جبل ابوغنیم» را ضمیمه اسراییل کند.

این اسناد نشان می‌دهد که او گفته است: «این نخستین بار در تاریخ است که ما چنین پیشنهادی می کنیم.»

مدارک یاد شده همچنین حاکی از آن است که رهبران فتح، خصوصی پیشنهاد کردند که محله عرب نشین «شیخ جراح» در بیت المقدس شرقی را در ازای دریافت زمین در منطقه‌ای دیگر به اسرائیل واگذار کنند.

افزون بر این، نمایندگان دولت خودگردان ابراز آمادگی کردند، شمار آوارگانی را که می توانند بازگردند، به ده هزار نفر در هر سال کاهش دهند و این در حالی است که همه این موارد، موضوعات حساسی هستند که همواره حق بدیهی فلسطینی ها غیرقابل مذاکره بوده و گروه های مقاومت بر آن پافشاری داشته اند.

البته هرچند «صائب عریقات»، مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان که نام او در بسیاری از این اسناد آمده، روز یکشنبه در تلویزیون الجزیره ظاهر شد و طرح چنین پیشنهادهایی را قاطعانه تکذیب کرد، بر پایه همین اسناد، ميزان مبادله زمين ميان تشكيلات خودگردان و رژيم صهيونيستی، یک به پنجاه به سود اشغالگران تعيين می‌شود و سرتيپ نصر يوسف، وزير كشور سابق تشكيلات خودگردان در طراحی عمليات‌های ترور رهبران و فرماندهان مقاومت به وسيله صهيونيست‌ها دست داشته است.

گفتنی است، هر چند الجزیره تاکنون منبع اصلی انتشار این اسناد را لو نداده است، به نظر می‌رسد، اختلافات اخیر میان «محمد دحلان» از نیروهای امنیتی نزدیک به عباس با وی، می‌تواند یکی از مهمترین منابع درز این اطلاعات فوق سری باشد که با انتشار آن، می‌توان گفت ماهیت ملی و استقلال این تشکیلات به ظاهر زیر سوال رفته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۶
بیهوده نیست که این قدر عزیز کرده صهیونیست هاست!
خیلی جالبه
خدا خائن ها رو لعنت کنه که هر چی می کشیم از اون ها می کشیم
از وابستگان بهائي بيش از اين انتظار نيست
خیانت این افرادبه فلسطینیان وآرمان مردم
آن دیار تازگی ندارد ولی تاکنون علنی نشده
بود.
فقط میتونم بگم خاک برسرشون
قابل توجه حمایت کنندگان رابطه با آمریکا در ایران و اطلاع از روحیه سازشکاران بی غیرت
لعنت به خائنین به ملت مظلوم فلسطین ولی
آخرش ما نفهمیدیم این اسناد قابل استناد هست یا نه ؟
برادران عزیز تابناک
افرادی که در کامنت های بالا بنفع تشکیلات خودگردان و محمود عباس رای داده اند براستی چه کسانی هستند ؟
ویکی لیکس عربی!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل