بازدید 15919
۲

پاسخ رئیس جمهور برزیل به نماینده ایرانی

کد خبر: ۱۴۳۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۸ 23 January 2011
رئیس جمهور برزیل، در پاسخ به نامه رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی، سیاست این کشور مبنی بر محوریت حقوق بشر «بدون تبعیض و به دور از برخورد گزینشی» را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش ایرنا به نقل از دفتر زهره الهیان، رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی، جیلما روسف رئیس جمهور برزیل در پاسخ به نامه الهیان نماینده مردم تهران ضمن استقبال از پیشنهادات رئیس کمیته حقوق بشر مجلس، تبادل نظر گسترده میان دو طرف از طریق کانال های ذیربط را بسیار مثبت قلمداد کرده است.

رئیس جمهور برزیل همچنین در این نامه گفت و گوی اعضای کیمته حقوق بشر مجلس ایران را با اعضای کمیسیون های حقوق بشر کنگره برزیل بسیار مفید دانسته است.

تاکید جیلما روسف بر برخورد غیر گزینشی و غیر تبعیض آمیز با موضوع حقوق بشر، ردی است بر رویکرد غرب مبنی بر بهره برداری سیاسی، گزینشی، تبعیض آمیز و ابزاری از حقوق بشر و به این معنی است که کشورهای غربی خصوصا آمریکا باید بعد از این منتظر برخورد برزیل با موارد نقض حقوق بشر در این کشورها باشند.

زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، نامه ای برای رئیس جمهور برزیل ارسال کرده بود که در آن، ضمن تبریک انتخاب وی به عنوان اولین رئیس جمهور زن در برزیل، خواستار استفاده از ظرفیت های دو کشور جهت ایجاد مفاهمه بیشتر در عرصه بین المللی شده و با بیان برخی از اقدامات تروریستی صورت گرفته در کشورمان و نقش سازمانهای جاسوسی غربی در حمایت از آنها، اتخاذ سیاست های دوگانه در قبال موضوعات واحد را باعث آزرده شدن جامعه جهانی دانسته بود.

وی در این نامه خواستار تبادل اطلاعات از کانال های صحیح و توسعه همکاریهای دوجانبه در زمینه های مختلف بین دو پارلمان شده بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
لطفاازایشان بخواهیدمتن اصلی نامه راهم ارسال کنند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار