بازدید 5713

ناگفته‌های تحقیق و تفحص از سازمان ورزش

کد خبر: ۱۴۳۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۲ 23 January 2011
درحالی که امروز نمایندگان مجلس نتایج تحقیق و تفحص از مدیریت علی آبادی را جمع بندی می‌کنند، خبرآنلاین اقدام به انتشار جزئیات این گزارش می‌کند.


پرسش

مرجع اصلی مرتبط با پرسش

دلایل ارائه شده در پاسخ

ملاحظات



مبلغ قرارداد واقعی اشپیتیم آرفی چقدر بوده است؟

باشگاه پرسپولیس

تنها یک قرارداد با این بازیکن بسته شده و  رقم واقعی همان مبلغ 430 میلیون تومان بوده است

این سوال از سوی مسئولان سابق سازمان ورزش برای باشگاه پرسپولیس فرستاده می شود و مسئولان فعلی باشگاه در دو مرحله در این باره می نویسند اسنادی درباره این قراردادها در باشگاه قرار ندارد؛« در صورتی که این نوشته را باور ندارید می توانید شخصا تشریف آورده و مدارک را بررسی کنید .» این آخرین پاسخ مسئولان پرسپولیس به نامه مسئولان فعلی کمیته ملی المپیک بوده است البته در این زمینه عباس انصاری فرد ، مدیر وقت پرسپولیس توضیحاتی مکتوب ارائه کرد تا در جلسه تحقیق و تفحص ارائه شود

رقم دقیق قرارداد قطبی چه میزان بوده است؟

باشگاه پرسپولیس

رقم همان مبلغ 900 هزار دلاری بوده که از سوی هیات مدیره وقت تنظیم شده و بخشی از این مبلغ به دلیل فسخ زودهنگام قرداد پس شده است. باشگاه در این قرارداد متعهد به پرداخت مالیات شده بود.

این پرسش هم از سوی مدیریت پرسپولیس با پاسخی مواجه شده بود و مسئولان وقت سازمان در این زمینه به گفته های مدیر وقت باشگاه یعنی داریوش مصطفوی استناد کرده اند.

این قرارداد بعدها با رفتن قطبی به «ترکمن چای » مشهور شده بود.

چرا از مبلغ قرارداد 10 میلیارد تومانی صندوق حمایت از ورزشکاران با فدراسیون فوتبال تنها 5 میلیارد به فدراسیون فوتبال واریز شده است؟

فدراسیون فوتبال

باقی مبلغ ، بدهی فدراسیون فوتبال به سازمان لیگ حرفه ای از بابت حق تبلیغات محیطی مسابقات بوده است که به حساب آنها واریز شده است.

این مبلغ بخشی از سرمایه ای بوده است که سازمان لیگ حرفه ای برای خرید ساختمان جدید خود در میدان شیخ بهایی استفاده کرده است.

چرا فدراسیون فوتبال بخشی از سرمایه های درآمدی اش از محل دریافت حق پخش بازی ها را در بانک تات سرمایه گذاری کرده است؟

فدراسیون فوتبال

در آن زمان همه اعضا با این تصمیم برای جذب سرمایه گذاری بیشتر موافقت کردند و بر اساس مصوبه هیات رئیسه این تصمیم از نظر قانونی مشکلی نداشته است

سرمایه گذاری فدراسیون های ورزشی در بانک تات یکی از مواردی است که بخش عمده ای از  69 پرسش نمایندگان درباره ابهام های مدیریت علی آبادی را تشکیل می دهد.

صندوق حمایت از ورزشکاران چرا نمایندگی انحصاری تبلیغات دور زمین بازی های لیگ را به دست آورده بود؟ این صندوق به چه دلیل در امور سرمایه گذاری و درآمدزایی شرکت کرده است؟

فدراسیون فوتبال- سازمان تربیت بدنی

این صندوق بر اساس ماهیت ذاتی خود مسئولیت درآمدزایی و سرمایه گذاری در بخش های ورزشی برای ارائه خدمات به قهرمانان را دارد- در این باره هم فدراسیون فوتبال مزایده ای برگزار کرد که این صندوق توانست برنده اش باشد.

عملکرد صندوق حمایت از ورزشکاران یکی از نکات اصلی مورد پرسش از سوی نمایندگان است که خزایی رئیس سابق صندوق در جلسه قبلی حضور علی آبادی در مجلس شورای اسلامی در این باره توضیحات زیادی ارائه کرد. اسناد مزایده ها اگرچه به دلیل برنده شدن یکی از موسسات وابسته به سازمان ورزش می توانند سئوال برانگیز باشد اما برای توجیه پروسه واگذاری این امتیاز به صندوق وجود داشته اند.

انتخاب مدیرکل سابق اداره کل تربیت بدنی استان تهران بر اساس چه ملاکی اتفاق افتاده بود و چرا این زمینه فراهم آمد تا او بتواند تخلف کند؟

سازمان تربیت بدنی

این انتخاب بر اساس پیشنهاد مقامات دولتی اتفاق افتاد و این شخص پیش از این مسئولیت ریاست دفتر وزیر تعاون را بر عهده داشته است. به محض تشخیص تخلف در برنامه های این مسئول او تحویل مقامات قضایی کشور شد.

این یکی از سئوالات جنجالی بود که از سوی نمایندگان پرسیده شد و محمد علی آبادی شخصا برایش پاسخ گفت. نکته مهم در این باره ، پرونده جنجالی بازداشت این آقازاده است که چندی قبل هم دادستان کل کشور درباره این پرونده سخن گفته بود. علیرضا دهقان نماینده مردم ایذه پس از این جلسه استدلال های علی آبادی را درباره انتخاب و عزل این آقازاده جوان ، قانع کننده دانسته بود.

بیش از 10 پروژه مختلف از ساخت و ساز های ورزشی مورد پرسش قرار گرفتند که چگونه در اختیار پیمانکاران قرار گرفته اند.

سازمان تجهیز و نوسازی اماکن ورزشی

در این بخش هادیانی رئیس سابق سازمان تجهیز با نشان دادن مدارک مربوط به مناقصه های این قراردادها این ادعا که زد و بندی در این واگذاری ها وجود داشته را رد کرد

محمد علی آبادی پاسخگویی در این زمینه را به رئیس سازمان تجهیز سپرد که بر اساس قانون نهادی مستقل از سازمان اما زیر نظر آنهاست اما نکته مهم در این زمینه عدم وجود هیچ گونه مستندی برای پیوند دادن شرکت های پیروز مزایده ها با مدیریت سابق سازمان ورزش است.

سازمانی های پیشین هم با تاکید بر این نکته که همه اسناد مزایده ها از سوی دستگاه های نظارتی بارها بررسی شده اند سعی کردند پاسخ نمایندگان را بدهند.

کمک اعطایی از سوی ریاست جمهوری چگونه سر از  بانک تات در آورد؟

سازمان تربیت بدنی - فدراسیون ورزش روستایی

مسئولان فدراسیون وقت به این نتیجه رسیده اند به جای هزینه کرد یکباره رقم اعطایی با سود حاصل از سرمایه گذاری بلندمدت مبلغ می توانند کمک شایانی به رشد و توسعه این فدراسیون ورزشی محروم داشته باشند.

در دور اول سفرهای استانی رئیس جمهور کمکی 5 میلیارد تومانی به فدراسیون ورزش روستایی می شود که خارج از ردیف بودجه های جاری تربیت بدنی بوده است. فدراسیونی که بودجه سالیانه اش در آن سال ها رقمی نزدیک به 300 میلیون تومان بوده است بودجه اضافه را در بانک جدید التاسیس تات سرمایه گذاری می کند. نمایندگان مجلس اعتقاد داشتند این بودجه اختصاص یافته بود تا هزینه توسعه ورزش روستایی شود و در مقابل سازمانی های وقت می گویند این بودجه اگر یکجا هزینه و تمام می شد نمی توانست کمک شایانی به این فدراسیون کند.

دادکان چرا برکنار شد؟

علی آبادی چگونه رئیس کمیته ملی المپیک شد؟ و...

سازمان تربیت بدنی

محمد علی آبادی باری دیگر در پاسخ به این سئوال اساسنامه قبل از تغییر فدراسیون های ورزشی را برای نمایندگان خواند و این را از حقوق ویژه رئیس سازمان ورزش دانست.

او روند مجمع را بر اساس قانون بازگو کرد.

اگرچه این تصمیم بر اساس مستندات قانونی یکی از اختیارات سازمان ورزش بوده اند اما این تصمیم زمینه ساز تبعات بسیاری برای فوتبال ملی کشور شد و نمایندگان سئوال کننده در بازخوانی این مسئله با دعوت از دادکان به جزئیات آن اتفاق هم پرداختند.

درست یا غلط این اختیاری است که در قانون برای همه روسای سازمان های ورزش وجود دارد تا بتوانند ، عزل و نصب کنند ، که خود رئیس کمیته ملی المپیک شوند. این اتفاقات در ادوار قبلی افتاده و در آینده هم می افتد

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی