مدير عامل شركت پژو گفت: به شراكت 20 ساله با ايران خودرو افتخار مي كنيم.
به گزارش فارس به نقل از روابط عمومي ايران خودرو، ژان فليپ كولن در سخناني در مراسم بيستمين سال همكاري اين شركت با ايران خودرو، افزود: اين رويداد به من فرصت داد تا نه تنها به ريشههاي عميق آنچه كه به تدريج به شراكتي گسترده وعميق بدل شده است بيانديشم، بلكه تصويري از موفقيتهاي بزرگ و آيندهاي درخشان را براي دو شركت كه با اشتراك تواناييهايشان ميتواند ميسر شود ترسيم كنم.
وي اظهارداشت: داستان مشترك ايران خودرو و پژو به ژوييه سال 1988 برميگردد زمانيكه ايران خودرو و پژو براي توليد خودرو 405- خوردويي كه توسط گروه ويژه خبرنگاران اروپايي در آن سال به عنوان خودروي سال معرفي شد - به صورت CKDبه توافق رسيدند.
كولن ادامه داد: پروژه پارس كه در سال 1998 با طرح پژو شروع شد، مهر تاييدي بر مهارت ايران خودرو در توليد اين خودرو بود.
كولن تصريح كرد: در همين زمان پژو خودروي 206 را در نمايشگاه خودرو پاريس رونمايي كرد و ايران خودرو به موفقيت اعجابانگيز اين مدل پس از راه اندازي خط توليد آن در ايران پي برد. عليرغم چالشهايي كه خودرويي باچنين طرحي بدنه جديد در بازار ايران ميتوانست با آن مواجه شود، امروز ما ميتوانيم مزاياي آن حركت را ببينيم.
كولن با بيان اين كه پژوه ايران خودرو تصميم گرفتند تا با راهاندازي پژو 206 صندوق دار دامنه جديدي از فعاليتها را براي خود تعريف كنند، گفت: دو شركت براي اولين بار به طور مشترك يك خودرو جديد توليد ميكردند، براي اولين بار موضوع صادرات مورد تامل قرار ميگرفت و براي اولين بار ايران خودرو و پژو در نمايشگاه خودرو فرانكفورت يك رويداد مطبوعاتي مشترك را با پرده برداري از 206 اس دي در حضور مطبوعات بينالمللي تجربه كردند و آخرين دستاورد مشترك خود را در عطشي مشترك براي توليد خودرو به نمايش گذاشتند.
وي اعتماد، الهام و اشتياق را سه ارزش بنيادي برند پژو ذكر كرد و افزود: اين سه وراي تمام مشكلات، انگيزه ما در طي اين دو دهه همكاري بوده اما شما ميتوانيد بگوييد كه اينها گذشته است و اگر چه به آن مفتخريم اما به هر حال گذشته است، پس بياييد« به آينده باز گرديم»
مدير عامل شركت پژو با بيان اين كه بازار ايران با تقاضاي بيش از يك ميليون خودرو در دل منطقهاي با رشد سريع قرار دارد ، اضافه كرد: ايران به دليل رقابتپذيري ميتواند پايگاه توليدي براي خودروهايي كه قرار است در شبكه بينالمللي به فروش برسند، باشد و ايران خودرو به عنوان اولين خودروساز خاورميانه شريك استراتژيك ما در منطقه و عاملي است تا تمام امكانات را براي توسعه اين روابط در دهه آينده به كار بنديم.