شگردهای جدید نانواییها برای فروش نان
هر روز که از آغاز اجرای قانون هدفمند کردن یارانهها میگذرد، بازار عکس العملهای جدیدتری از خود نشان میدهد، به نحوی که برخی نانوایان تهرانی با تهیه پلاکاردهایی با عنوان "نان باکیفیت- نایلون رایگان" مشتریان را به خرید محصولات خود تشویق میکنند.
به گزارش خبرنگار مهر، هر روز که از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها می گذرد، رفتارها در بازار از سوی مصرفکنندگان و عرضهکنندگان کالا نسبت به روزهای گذشته جدیدتر میشود. این روزها هم عرضه کنندگان کالا به دنبال فروش محصولات خود هستند و هم مصرف کنندگان به دلیل اینکه پول بیشتری از جیب پرداخت میکنند، دقت بیشتری در میزان خرید و کیفیت آن دارند.
این تغییر رفتار را این روزها می توان به وضوح در بازار دید؛ خصوصا در نانوایی ها که مایحتاج اصلی روزانه مردم و به نوعی قوت غالب بسیاری از مردم را تشکیل میدهند، این رفتار شدت بیشتری دارد.
بررسی نانواییهای سطح شهر نشان می دهد که برخی از نانوایان برای جلب مشتریان خود، پلاکاردهایی را نصب کرده اند که بر روی آنها نوشته شده:"نان با کیفیت، نایلون رایگان". این کار، اگرچه هزینه زیادی را بر نانوایان تحمیل نمی کند، اما در جلب مشتری آنها موثر است.
برخی دیگر از نانوایان هم برای جلب مشتری، از افزودنی ها استفاده می کنند اما نانوا این افزودنی ها را اضافه نمی کند و اگر مشتری باشد که بخواهد نان مورد نظر و سفارشی را با افزودنی مورد نظر دریافت کند، باید خود افزودنی مورد علاقه از جمله کنجد را با خود به همراه بیاورد و در هنگام پخت نان، به نانوا تحویل دهد؛ این هم کاری است که برخی نانوایان بدون دریافت هزینه، برای جلب مشتریان خود انجام می دهند.
متاسفانه نانواییهایی بودن وهستند که یک نایلون پلاستیکی را 100 تومان به فروش میرسانند نایلونی که در فروشگاههای رفاه یا شهروند مجانی یا باقیمت 10 تومان به فروش می رسد یا در شهرستانها وروستاهایی که مردم درخانه هایشان نان محلی پخت میکردند یک کیسه ارد دولتی را مخفیانه ودزدکی 40 برابر قیمت میفروختند که بعضا نانواها یا واسطه های بی شرم از محل فروش اردهای کیلویی 7 تومانی به ثروتهای کلانی دست یافتند .
ا
لذا از آن رسانه پر مخاطب انتظار داريم با دقت بيشتري تيتر بزنند. چراكه اين قبيل فعاليتها كه موجب رونق كسب و كار مي شود بايد مورد حمايت رسانه ها قرار گيرد نه انتقاد.





