بازدید 5508

فرجام داستان ساختگي يك جنايتكار

اما «داود» با انكار اظهارات همسرش گفت: من در ماجراي قتل و سوزاندن جسد و خودرو هيچ نقشي نداشتم. مقتول داراي مشكلات اخلاقي و مهدورالدم بود. من فقط دست‌هايش را گرفتم و همسرم او را با چاقو كشت!
کد خبر: ۱۳۹۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۸ 02 January 2011
ایران: اختلاف مرگبار دو مرد بر سر معامله مواد مخدر، به قتل يكي از آنها و قصاص ديگري انجاميد

اين در حالي است كه عامل جنايت براي فرار از مجازات، مدعي بود در دفاع از همسرش دست به قتل زده است.

رسيدگي به اين جنايت هولناك از بامداد سه‌شنبه 27 مرداد 88 به دنبال كشف پيكر سوخته مردي ميانسال و وانت‌بار سوخته‌اي در جنگل‌هاي جنوب تهران در دستور كار تيم جنايي قرار گرفت. پس از شناسايي هويت مقتول، كارآگاهان كه به دنبال سرنخ كشف جنايت بودند، در بررسي تماس‌هاي تلفني مقتول دريافتند او آخرين بار با زني به نام «زهرا» تماس داشته است بنابراين بلافاصله زن جوان بازداشت شد.

وي در بازجويي‌ها وقتي راهي براي فرار نديد، با دروغ‌پردازي و طرح سناريوي ساختگي، گفت: به دليل اختلاف‌هاي خانوادگي، قصد جدايي از شوهرم را داشتم كه با مقتول آشنا شدم. او كه ادعا مي‌كرد نفوذ زيادي دارد به همين بهانه مرا به خانه‌اش كشاند و بعد هم با تهديد، نقشه سياهش را اجرا كرد. بعد هم وادارم كرد در معامله مواد مخدر كمكش كنم اما خيلي زود شوهرم پي به موضوع برد و او را به قتل رساند. البته همسرم چندي قبل در پي شكايت اهالي محل، زنداني شده است.

كارآگاهان پس از بررسي سوابق كيفري شوهر «زهرا»، دريافتند او مدتي پس از كشف جسد در طرح دستگيري اراذل و اوباش دستگير شده و در بازرسي خانه‌اش مقداري اسكناس جعلي و لابراتوار ساخت ماده مخدر شيشه كشف شده است. بنابراين «داود» به اتهام مشاركت در قتل، سوزاندن جسد و خودروي مقتول تحت بازجويي قرار گرفت.

در دادگاه

در جلسه محاكمه ديروز كه در شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي نورالله عزيزمحمدي برگزار شد، نماينده دادستان پس از تشريح جزئيات جنايت، خواستار اشد مجازات متهمان شد. سپس همسر و فرزندان مقتول نسبت به «زهرا» اعلام گذشت كرده اما خواستار قصاص نفس «داود» شدند. «زهرا» در جلسه دادگاه گفت: شوهرم با مقتول بر سر معامله مواد مخدر اختلاف داشتند. بنابراين روز حادثه از من خواست او را به خانه بكشانم و طبق قرار قبلي، نقشه قتل را اجرا كرد. بعد هم سوار بر خودروي مقتول، جسد را به بيابان‌هاي اطراف تهران برده و آن را آتش زديم.

اما «داود» با انكار اظهارات همسرش گفت: من در ماجراي قتل و سوزاندن جسد و خودرو هيچ نقشي نداشتم. مقتول داراي مشكلات اخلاقي و مهدورالدم بود. من فقط دست‌هايش را گرفتم و همسرم او را با چاقو كشت!

پس از دريافت آخرين دفاعيات زوج جوان و وكلاي مدافعشان، قاضي عزيزمحمدي- رئيس- و 4 قاضي مستشار وارد شور شدند و به اتفاق آرا، «داود» را به قصاص نفس- اعدام- و 2 سال زندان محكوم كردند. با رضايت اولياي دم، «زهرا» از قصاص رهايي يافت و به زندان محكوم شد. زوج جنايتكار به اتهام سوزاندن جسد، هر يك به پرداخت يك دهم ديه كامل نيز محكوم شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی