بازدید 11790

سایه بیماری ملک عبدالله بر اعلام رأی دادگاه ترور حریری

رئیس جمهور سوریه، تأکید کرده است کنترل دادگاه و هدایت آن در راه درست، می‌تواند به موفقیت بزرگی برای لبنان تبدیل شود و از تکرار یک هفدهم می دیگر در این کشور جلوگیری کند؛ مسأله‌ای که وی آن را به سعد حریری هم اطلاع داده است.../ قرار است، در آینده‌ای نزدیک، امیر «عبدالعزیز»، فرزند «عبدالله» با سفر به سوریه این توافقات را نهایی کند.
کد خبر: ۱۳۸۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۲ 28 December 2010
سرویس بین الملل ـ رئیس جمهور سوریه می‌گوید، هرگونه کار نسنجیده نخست وزیر لبنان در موضوع رأی احتمالی صادر از سوی دادگاه ترور پدرش، باعث ایجاد یک هفدهم می دیگر در این کشور خواهد شد.

به گزارش «تابناک»، منابع آگاه نزدیک به «بشار اسد» گفته‌اند که دمشق و ریاض به توافقات نهایی درباره سرنوشت پرونده ترور «رفیق حریری» نزدیک شده‌اند و تنها دلیل دیرکرد در اعلام نتایج این توافقات، بیماری «ملک عبدالله»، پادشاه عربستان و بستری شدن وی در آمریکا بوده است.

پایگاه اطلاع رسانی شبکه «العالم» در گزارشی نوشت: اسد در خلال مذاکراتش به طرف سعودی گفته است، اگر می‌خواهید لبنان قوی وجود داشته باشد، هر رأی اتهامی صادره از سوی دادگاه را رد و به صورت مثبت از صدور آن جلوگیری کنید.

رئیس جمهور سوریه تأکید کرده است، کنترل دادگاه و هدایت آن در راه درست، می‌تواند به موفقیت بزرگی برای لبنان تبدیل شود و از تکرار یک هفدهم می دیگر در این کشور جلوگیری کند؛ مسأله‌ای که وی آن را به سعد حریری هم اطلاع داده است.

در همین حال، روزنامه «الاخبار» هم خبر داد، «بشار اسد» در دیدار با «سمیر قنطار»، آزاده لبنانی با تأکید بر این موضوع که سوریه سربلندی و عزت لبنان را می‌خواهد، سیری از مذاکرات صورت گرفته میان سوریه و عربستان را به آگاهی «قنطار» رساند و با یادآوری تلاش‌های انجام گرفته میان دمشق و ریاض در راستای نجات دادگاه لبنان، بیماری شاه سعودی را بدترین حادثه در مسیر هماهنگی‌های طرفین ابراز کرد و گفت: من در این دوره، همواره با بیمارستانی که عبدالله در آن بستری بود، در ارتباط بودم و از این واهمه داشتم که مبادا آمریکایی‌ها از این فرصت سوءاستفاده کرده و منویات خود را به طرف عربستانی تحمیل کنند.

روزنامه «السفیر» چاپ بیروت نیز به نقل از منابع آگاه خود نوشت: اسد در آغاز هفته جاری، مکالمه طولانی با پادشاه عربستان در بیمارستان محل اقامت وی در نیویورک داشته و پس از این مکالمه بود که سعد حریری به سرعت راهی آمریکا شد تا دیداری حضوری با پادشاه عربستان داشته باشد.

بنا بر این گزارش، هدف حریری از این سفر، آگاهی از آخرین توافقات صورت گرفته میان دمشق و ریاض و قرار گرفتن در فضای موجود است.

گفتنی است، با نهایی شدن توافقات صورت گرفته میان دمشق و ریاض، قرار است در آینده‌ای نزدیک، امیر «عبدالعزیز»، فرزند «عبدالله» با سفر به سوریه این توافقات را نهایی کند.

در همین حال، «علی باقری»، معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران نیز روز گذشته در دمشق با مقامات سوری آخرین تحولات لبنان و منطقه را مورد رایزنی قرار داد.

«باقری» تأکید کرد، جمهوری اسلامی ایران هر گونه رأی صادره از سوی دادگاه ترور «حریری» را باطل می‌داند و آن را در راستای منافع و اهداف قدرت‌های غربی و رژیم صهیونیستی ارزیابی می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
واقعا" كسي نظري نداده يا شما خوانندگانتون رو از دست داديد؟يا صرف نميكنه نظرات رو بگذاريد در معرض ديد؟
عجب دادگاهیه که با مذاکره نتیجه اش مشخص میشه!
شما چرا از راي دادگاه ميترسيد
بنویسید سایه ی مرگ ...
سر خون معامله میکنن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل