بازدید 4130

انهدام باند دزدان مسلح كوهستان

: امروز همراه دو همكارم و پنج كارآموز زن، راهي منطقه «بند يخچال» شديم تا از كارآموزان امتحان پايان دوره مربيگري بگيريم، اما به محض عبور از روستاي «پس‌قلعه» ناگهان چهار مرد جوان كه عينك آفتابي به چشم داشتند، سد راهمان شدند.
کد خبر: ۱۳۶۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۷ 18 December 2010
ایران: دزدان مسلح كه با كمين در مناطق خلوت كوهستاني به كوهنوردان دستبرد مي‌زدند، سرانجام در كمين مأموران كلانتري دربند گرفتار شدند.

رسيدگي به اين پرونده از عصر يكشنبه - 14 آذر - همزمان با شكايت گروهي از كوهنوردان در دستور كار مأموران كلانتري «دربند» قرار گرفت. يكي از مالباختگان گفت: امروز همراه دو همكارم و پنج كارآموز زن، راهي منطقه «بند يخچال» شديم تا از كارآموزان امتحان پايان دوره مربيگري بگيريم، اما به محض عبور از روستاي «پس‌قلعه» ناگهان چهار مرد جوان كه عينك آفتابي به چشم داشتند، سد راهمان شدند. دو نفر از آنها كه با اسلحه ما را نشانه گرفته بودند، با فريادهاي تهديدآميزشان مي‌گفتند: تا به حال چند نفر را كشته‌اند و چنانچه در برابرشان مقاومت كنيم، ما هم كشته خواهيم شد.بدين‌ترتيب دزدان مسلح 150 هزار تومان پول نقد، هفت عدد گوشي تلفن همراه و دو ساعت مچي گرانقيمت همراه را سرقت كردند، اما هنگام فرار عينك يكي از آنها به زمين افتاد كه وقتي به صورتش خيره شدم، با پا ضربه‌اي به سينه‌ام زد.»

پس از طرح اين شكايت، تيمي از مأموران تجسس كلانتري همراه شاكي‌ها راهي كوهستان شدند، اما هيچ ردي از دزدان مسلح به‌دست نيامد.

اين در حالي بود كه همزمان با شروع تحقيقات، زوج جواني هم به كلانتري آمده و شكايت مشابهي را مطرح كردند. آنها اظهار داشتند: «امروز هنگام كوهنوردي در ارتفاعات دربند ناگهان دو پسر جوان كه عينك آفتابي به چشم داشتند، در منطقه‌اي خلوت سد راهمان شده و با تهديد، گوشي تلفن همراه، پول و طلاهايمان را سرقت كردند.»بررسي اين شكايت نشان مي‌داد آنها نيز در دام دزدان مسلح كوهستان گرفتار شده‌اند.سرهنگ قنبري - رئيس كلانتري دربند - در اين‌باره به خبرنگار ما گفت: پس از طرح شكايت‌هاي مشابه در كلانتري، چند گروه از مأموران در عمليات ويژه‌اي، براي شناسايي و دستگيري دزدان راهي كوهستان شدند. از سوي ديگر مشخصات تبهكاران در اختيار مخبرين و معتمدان محلي قرار گرفت.

سرانجام پس از تحقيقات گسترده عصر دوشنبه - 22 آذر - رد پاي چهار تن از اعضاي باند شناسايي شد و بلافاصله مأموران نامحسوس مستقر در كوهستان راهي محل مورد نظر شدند. مأموران تيم عملياتي وقتي مطمئن شدند اعضاي باند در تعقيب زوج جواني هستند، بلافاصله وارد عمل شده و تبهكاران را دستگير كردند. در بازرسي بدني آنها نيز چهار دستگاه گوشي تلفن همراه سرقتي، 2 خنجر و مقداري پول كشف شد.به گفته رئيس كلانتري دربند، دزدان پس از انتقال به كلانتري منكر هرگونه جرمي شدند، اما به محض روبه‌رو شدن با شاكي‌ها چاره‌اي جز اعتراف نديدند.

يكي از آنها گفت: «از مدتي قبل به عنوان كارگر در كوهستان كار مي‌كرديم، به همين خاطر با منطقه آشنايي كامل داشتيم. بنابراين پس از چندي براي به‌دست آوردن پول زياد باند سرقت تشكيل داديم. تاكنون نيز 10 فقره سرقت انجام داده‌ايم.»

سرهنگ قنبري خاطرنشان كرد: در ادامه تحقيقات يكي ديگر از اعضاي باند نيز شناسايي و دستگير شد، اما يكي از متهمان به غرب كشور گريخته كه احتمال مي‌دهيم اسلحه دزدان در اختيار اوست.وي با بيان اينكه تحقيقات تخصصي از پنج متهم دستگير شده ادامه دارد، تأكيد كرد: تيم‌هاي محسوس و نامحسوس كلانتري هم براي حفظ امنيت شهروندان در مناطق كوهستاني مستقر هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار