بازدید 13330

قالیباف: آب‌پاشي تهران شبيه شوخي است

وي در بخش ديگر سخنانش به آلودگي هواي كلانشهر تهران اشاره كرد و گفت : پاشيدن آب در آسمان شبيه يك شوخي بود تا يك اقدام و اين امر مشكلي را برطرف نكرد.
کد خبر: ۱۳۵۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۵ 11 December 2010
شهردار تهران با اشاره به اينكه بايد حدود 120 ميليارد تومان يارانه‌ براي بليت مترو و اتوبوس تا پايان سال پرداخت شود، گفت: تا امروز حدود 3 ميليارد تومان پرداخت شده كه بسيار كم است.

به گزارش فارس، محمدباقر قاليباف امروز در مراسم افتتاح ايستگاه متروي چهارراه وليعصر به توسعه حمل و نقل عمومي اشاره كرد و گفت: شهرهايي مي‌توانند پايداري خود را حفظ كنند و در واقع تحمل ظرفيت را داشته باشند كه زيرساخت‌هاي آنها شهر آماده باشد.

قاليباف اضافه كرد: در دنيا شهرهايي توانسته‌اند كه مشكلات زيست محيطي خود را حل كنند كه تأسيسات زيرزميني خود را به خوبي توسعه دهند.

به اعتقاد شهردار تهران، اگر در زيرزمين كارهاي تأسيساتي كامل نشود به همان ميزان ناپايداري روي زمين ايجاد مي‌شود.

* در حوزه حمل و نقل عمومي در حالت اضطرار هستيم
-------------------------------------------------------------

وي به آلودگي هواي كلان‌شهر تهران اشاره كرد و گفت: بايد حمل و نقل عمومي توسعه پيدا كند؛ ايجاد اقدامات سلبي و كوتا‌ه‌مدت خوب است ولي بايد قبل از آن اقدامات ايجابي و دراز مدت براي شهر انجام داد.

شهردار تهران با بيان اينكه حمل و نقل عمومي يكي از زيرساخت‌هاي مهم در سطح شهر تهران است، گفت: تا زماني كه به مرز 218 كيلومتر مترو در تهران نرسيم در حوزه حمل و نقل عمومي در حالت اضطرار هستيم.

قاليباف با بيان اينكه از سال 85 تا سال 89، 60 كيلومتر تونل ايجاد كرده‌ايم، گفت: 47 تا 48 كيلومتر آن به بهره‌برداري رسيده و الباقي آن آماده بهره‌برداري است؛ به طور متوسط سالانه 15 كيلومتر مترو در تهران احداث كرده‌ايم.

وي تصريح كرد: اين ظرفيت قابل گسترش است و مي‌توانيم سالانه 30 كيلومتر مترو در تهران بسازيم.

* بايد در زير شهر يك حيات جدي وجود داشته باشد
----------------------------------------------------------

به گفته قاليباف، در صورتي كه مترو بر اساس طرح جامع حمل و نقل عمومي توسعه پيدا كند؛ در آن زمان هنگامي كه آلودگي ايجاد شود مي‌توانيم از مردم بخواهيم در جاهاي كه مترو وجود دارد از خودرو استفاده نكنند. ديگر جريمه و تعطيلي نمي‌خواهد فقط بايد اطلاع‌رساني كنيم.

به اعتقاد شهردار تهران، بايد در زير شهر يك حيات جدي وجود داشته باشد تا در روي شهر مردم با آسايش و آرامش زندگي كنند اين از سياست‌هاي قطعي شهرداري تهران است.

وي با تأكيد بر اين موضوع كه در كوتاه مدت اتوبوس‌راني را توسعه مي‌دهيم، گفت: روزي كه تصميم به توسعه بي‌.آر.تي با 3 هزار صفحه كار كارشناسي گرفتيم؛ خيلي از افراد به بنده انتقاد كردند كه بعدا شما در اين مسير خطوط مترو را راه‌اندازي مي‌كنيد و خطوط بي‌آرتي بلااستفاده مي‌ماند؛ بنده گفتم اگر قرار است در مسير شرق و غرب مترو احداث كنيم حدود 3 سال طول مي‌كشد و حتي براي اين مدت نيز احداث خطوط بي‌آرتي توجيه اقتصادي دارد اما امروز مي‌بينيم كه خط 4 مترو نيز راه‌اندازي شده اما از حجم اتوبوس‌هاي بي.‌آر.تي كم نشده است.

* سوار شدن به اتوبوس زماني اقتصادي است كه مردم آويزان باشند؟
------------------------------------------------------------------------------

به گفته شهردار تهران، اگر اتوبوس حركت كند و به تعداد صندلي‌هاي موجود آن فقط افراد نشسته باشند برخي‌ها مي‌گويند استقبال نشده است؛ مگر بناست كه مردم را به طور فشرده در اتوبوس‌ها جا دهيم بايد به‌گونه‌اي رفتار كرد كه پيرمردان و جانبازان هم بتوانند از اتوبوس استفاده كنند.

وي گفت: برخي فكر مي‌كنند اگر مسافرين فشرده سوار اتوبوس نشوند اقتصادي نيست؛ يعني اقتصادي زماني است كه همه آويزان باشند؟ بايد اين موضوع را دقت كنيم و مشكلات را برطرف كنيم.

قاليباف ادامه داد: مثلاً اگر كسي مي‌خواهد به مهماني برود و براي رسيدن به مقصد از اتوبوس استفاده كند، نبايد به‌گونه‌اي باشد كه دو مرتبه تصميم بگيرد لباس‌هاي خود را دوباره عوض كند.

شهردار تهران تأكيد كرد: بايد حمل و نقل عمومي توسعه پيدا كند و مشكلات موجود را بايد برطرف كنيم.

* قاليباف شهادت داد كه وزارت كشور در حد توان به شهرداري كمك كرده است
--------------------------------------------------------------------------------------

قاليباف در ادامه سخنانش افزود: شهادت مي‌دهم كه دوستان در وزارت كشور هر كاري از دستشان برآمده انجام داده‌اند؛ به هر حال آنها نيز مشكلاتي دارند و به حد توان خود كمك كرده‌اند.

قاليباف با بيان اينكه گله‌مندي نمي‌كنم و بر اين باور هستم كه بايد مشكلات را در شهر حل و فصل كنيم، گفت: مردم مي‌خواهند كه مديران همدل، مهربان و ... باشند و مشكلات را در شهر برطرف كنند.

* وظيفه ماست كه به جامعه آرامش تزريق كنيم نه تنش
------------------------------------------------------------------

به گفته شهردار تهران، شايد در حوزه كارشناسي جدل‌هايي ايجاد شود كه آنها نيز جزو صواب است؛ وظيفه ما اين است كه به جامعه آرامش تزريق كنيم نه تنش.

قاليباف به بحث مسائل فرهنگي و هنري اشاره كرد و گفت: روزي كه مي‌خواستيم ايستگاه مترو چهارراه وليعصر را بسازيم برخي اضطراب داشتند كه ساخت اين ايستگاه باعث مشكلاتي براي مجموعه فرهنگي تئاتر شهر مي‌شود.

وي ادامه داد: بارها گفتم و اطمينان دادم كه حتما در شهرداري تهران اينگونه نيست بلكه به طور جد به حوزه فرهنگي توجه مي‌كنيم. به هر حال ايستگاه آماده بهره‌برداري شد و قطعاً ظرفيت تئاتر شهر را نيز بالا مي‌برد.

قاليباف به مسجدي كه در كنار مجموعه تئاتر شهر ساخته مي‌شود اشاره كرد و گفت: اين سازه نيز مشكلي براي تئاتر شهر ايجاد نمي‌كند.

به گفته قاليباف، توسعه فضاهاي كالبدي مخصوصاً براي هنر در سطح شهر تهران در دستور كار قرار دارد.

* تاخير 5/2 ساله در اجراي پروژه نينوا
--------------------------------------------

شهردار تهران به ساخت مجموعه نينوا در جنوب شهر اشاره كرد و گفت: حدود 300 هزار متر مربع بناي هنري در اين مكان ساخته مي‌شود.

شهردار تهران اضافه كرد: 2.5 سال قبل كلنگ احداث اين مجموعه به زمين زده شد ولي به دليل احداث پل جواديه كار با تأخير انجام شد.

* بهره‌برداري از سالن مراسم‌هاي آئيني ظرف چند ماه آينده
--------------------------------------------------------------------

قاليباف به ساخت سالن مراسم‌هاي آئيني اشاره كرد و گفت: اين سالن ظرف چند ماه آينده آماده بهره‌برداري مي‌شود و بيش از هزار و 500 متر بنا با ويژگي‌هاي منحصر به فرد ساخته شده است.

وي به ساخت ايستگاه ميدان انقلاب و بهره‌برداري از آن اشاره كرد و گفت: روزي كه اين ايستگاه را افتتاح كردم به نكته‌اي اشاره شد كه مترو يك سازه اجتماعي است و فقط يك ساختمان نيست.

شهردار تهران ادامه داد: روزانه چندين ميليون نفر در روز حداقل يك ساعت وقت خود را در مترو سپري مي‌كنند. اگر به انسان‌هايي كه از اين سازه استفاده مي‌كنند توجه كنيم بايد كارهاي هنري و فرهنگي در مترو انجام دهيم.

* خواسته من تحقق نيافت
-------------------------------

وي به روزنامه‌اي كه در آينده قرار است در مترو بين شهروندان توزيع شود اشاره كرد و گفت: همچنين خانه فرهنگ نيز در ايستگاه‌هاي مترو راه‌اندازي مي‌شود.

به گفته شهردار تهران مترو يكي از مهمترين سازه‌هاي اجتماعي است كه بايد از لحاظ فرهنگي نيز توسعه يابد.

قاليباف ادامه داد: من اعلام كردم كه اين سازه اجتماعي بايد از لحاظ فرهنگي توسعه يابد اما توقع بنده اجرايي نشد.

* 56 درصد اعتبارات شهرداري در حوزه حمل و نقل عمومي هزينه مي‌شود
-------------------------------------------------------------------------------------------

قاليباف همچنين در جمع خبرنگاران حضور يافت و گفت: توسعه مترو يكي از مهمترين دغدغه‌هاي حمل و نقل شهري است.

وي با بيان اينكه 56 درصد اعتبارات در شهرداري تهران در حوزه حمل و نقل عمومي صرف مي‌شود، گفت: از سال 85 تا 89، 60 كيلومتر مترو در تهران ساخته شده است.

* آب‌پاشي آسمان تهران براي كاهش آلودگي هوا شبيه يك شوخي است
-----------------------------------------------------------------------------------

وي در بخش ديگر سخنانش به آلودگي هواي كلانشهر تهران اشاره كرد و گفت : پاشيدن آب در آسمان شبيه يك شوخي بود تا يك اقدام و اين امر مشكلي را برطرف نكرد.

شهردار تهران ادامه داد: اما تعطيلي كارخانجات اقدام خوبي براي رفع آلودگي هوا بود.

وي به خريد 400 واگن اشاره كرد و گفت: در سال 86 كارخانه‌‌اي با مشاركت خارجي‌ها در زمينه توليد واگن مترو احداث كرديم و در حال حاضر در اين كارخانه واگن توليد مي‌شود.

قاليباف با تأكيد بر اين موضوع كه طبق قرارداد ال‌سي‌ها باز شده است، گفت: لوكومتيو‌ها در آينده‌ نزديك وارد خطوط مترو مي‌شود.


* از 120 ميليارد تومان يارانه مترو و اتوبوس فقط 3 ميليارد تومان پرداخت شد
-----------------------------------------------------------------------------------

قاليباف با بيان اينكه بايد حدود 120 ميليارد تومان يارانه‌ براي بليت مترو و اتوبوس تا پايان سال پرداخت شود، گفت: تا امروز حدود 3 ميليارد تومان پرداخت شده است و بسيار كم است. ولي مسئولان وزارت كشور قول داده‌اند 20 ميليارد تومان يارانه تا پايان سال پرداخت كنند ولي تاكنون اين امر رخ نداده است.

* از 400 ميليارد تومان بودجه 160 ميليارد تومان پرداخت شد
-------------------------------------------------------------------

وي به بودجه حدود 400 ميليارد توماني مترو اشاره كرد و گفت: حدود 160 ميليارد تومان آن تاكنون پرداخت شده است.

شهردار تهران به طرح استفاده يك ميليارد دلاري متروي تهران از حساب صندوق ذخيره ارزي اشاره كرد و گفت: اين امر نيز تاكنون مشخص نشده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
آنچه شوخیست جان و سلامتی این مردم است
میشه بگید این شوخی چقدر هزینه برای مردم داشته است؟
شوخی شوخی عملیش کردند ولی چه فایده
با توجه به هزینه 400میلیونی برای شستشوی برج آزادی ، آیا واقعا هیچ کس به فکرش نرسید با آب پاشی بر فراز برج آزادی این برج چند برابر حالت عادی که دود در اطراف آن باشد کثیف میشود مضافا که این آب پاشی موقت است و مانند باران نیست که محل دانه های آلوده توسط دانه های پاک و با حلالیت بالای بعدی شسته شود . درنتیجه آلودگی و مواد آلاینده حل شده در آب بر بدنه برج بیشتر تثبیت می شود.
گفتنی است شستشوی برج آزادی بعد از 20 سال و با دو سال کار مطالعاتی سال گذشته با هزینه ای بالغ بر 400 میلیون تومان و طی 3 ماه به پایان رسید.
با سلام بر شهردار محترم تهران.
جناب آقای قالیباف کاش شما بیش از پیش به فکر حمل و نقل عمومی باشید که اگر سیستم حمل و نقل عمومی گسترش پیدا کند به دنبال آن ترافیک و آلودگی هوا کمتر می شود البته نه با این بی آر تی که از راه آهن تا تجریش احداث فرمودید و با وضع موجود مردم از اتوبوس ها آویزان هستند و استرسی دو چندان به آنها وارد می شود
با سلام بنده دو پشنهاد خوب و موثر براي رفع آلودگي هواي تهران دارم و كاملا مطمئنم كه ميتواند بسيار موثر باشد:
1- آلودگي هوا بر اساس شاخص هاي بين المللي سنجيده ميشود و گزارش وضعيت آن در سطوح مختلف مثل هواي پاك عادي يا هشدار تعيين و اعلام ميشود
مسئولين محترم دست اندر كار ميتوانند سطوح مذكور را مطابق شرايط تهران اندكي تغيير دهند و مثلا به وضعيت هشدار بگويند عادي و به وضعيت اضطرار بگويند هشدرار
در اين صورت ما تعداد بسياري از روهاي سال را در حالت عادي خواهيم داشت
2- راه حل دوم بنده در مورد تغيير فاكتور هايي است كه براي آلودگي هوا سنجش ميشود
چه ضرورتي داريم كه ميزان گردو غبار يا اكسيد كربن هوا را بسنجيم . ميتوان وجود هوا را به عنوان عامل سلامت آن سنجيد يا سنجش ميزان نيتروژن موجود در هوا هم ميتواند مفيد باشد
اين راه كار ها در گذشته به خوبي پاسخ داده است و من نظر شما را به نرخ تورخ و تغيير سبد هزينه كالاو يا نرخ بيكاري و تعريف جديد از بيكاري جلب مينماييم كه هر دو مورد بخوبي توانسته است مشكل آمار ان بخشها را حل نمايد
شبیه شوخی بود؟!؟! ته خنده بود.
وقتی همه مخالف با آب پاشی تهران هستند به خصوص شهردار شهر، پس چه نیرویی باعث انجام این کار می شود؟ امور شهر دست کیست و چه کسی برای این شهر تصمیم میگیرد؟
آقای قالیباف :
شووووووخــــــــــــــــــــــــــــــی نکن !!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار