بازدید 11947

علت مرگ ماهيان بندرعباس مشخص شد

رئيس موسسه تحقيقات شيلات ايران افزود: اين تلفات در محدوده 1000 متر از سواحل دريا در بندرعباس اتفاق افتاده كه بعد از تلف شدن اولين گله، ماهي‌هاي بعدي وارد اين محدوده نشده‌اند و به همين دليل از تلف شدن بيش از حد ماهي‌ها جلوگيري شده است.
کد خبر: ۱۳۵۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۶ 09 December 2010

رئيس موسسه تحقيقات شيلات ايران گفت‌: حركت دسته‌جمعي ماهيان منطقه بندر عباس براي تخم‌گذاري به سوي ساحل و برخورد با فاضلاب و آلودگي علت اصلي مرگ ماهيان بندرعباس بوده است.

عباسعلي مطلبي در گفت‌و گو با خبرگزاري فارس در مورد علت مرگ ماهيان 6 روز گذشته بندرعباس گفت: ماهيان گاريز معمولا به صورت دسته‌جمعي و گله‌اي تخمگذاري مي‌كنند كه به دليل مواجه شدن با آلودگي‌ فاضلاب ساحل از بين رفته‌اند.

رئيس موسسه تحقيقات شيلات ايران افزود: اين تلفات در محدوده 1000 متر از سواحل دريا در بندرعباس اتفاق افتاده كه بعد از تلف شدن اولين گله، ماهي‌هاي بعدي وارد اين محدوده نشده‌اند و به همين دليل از تلف شدن بيش از حد ماهي‌ها جلوگيري شده است.
مطلبي گفت: جمع شدن كف در سطح دريا و وجود ماده‌اي سياه‌رنگ در خط ساحل آلودگي ناشي از ورود فاضلاب‌ها را اثبات مي‌كند و براساس نمونه‌برداري به عمل آمده، پديده جلبكي در منطقه مورد نظر وجود نداشته است.

به گزارش خبرگزاري فارس پيشتر رئيس موسسه تحقيقات شيلات ايران در اين باره، فرضيه‌هاي آلودگي آب، پديده شكوفايي پلانكتوني و بيماري‌هاي باكتريايي و ويروسي را عنوان كرده بود.
سال گذشته 800 ميليون تومان براي مسدود كردن ورودي فاضلاب‌ها در نظر گرفته شده بود.
10 الي 12 تن ماهي از نوع كاريز 11 آذر در سواحل بندر عباس به دليل ورود فاضلاب ها از بين رفت.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
12 تن!!!!!!!!! باز هم فاجعه مدیریت.
سر فاضلاب رو گذاشته اید توی خلیج فارس؟؟؟؟ این ضایعات زیست محیطی بسیار خطرناک و خطرناکتر از بمب هسته ای هستند. به آب و هوای کره زمین یک نگاهی بکنید. اینها به این دلیل است که بشر موضوع محیط زیست را جدی نگرفته.
باز هم به عقل خودشون. اگه دست مدیران بود که بقیه هم میمردن
خوب پس تقصیر خود ماهی ها بوده!
لطفا تصویر بگذارید
باز هم خدا را شكر كه ماهي ها عقلشون رسید.
مدتي را بعنوان سرمهندس كشتي هاي صيادي كلاس فردوس در جنوب گذراندم ،متوجه شدم خدمه بعضي از كشتي ها صيادي براي زودتربازگشتن به ساحل اقدام به تخليه سوخت به آب ميكنند.براي جلوگيري از اين مسايل سازمان محيط زيست بايد بر اين نوع آلايندگي نظارت نمايد.ضعف فرهنگي ديگري از بابت مسئله فوق بعهده متوجه جامعه است كه از دست اندركاران اين مجموعه ها تقاضا ميكنم بي تفاوت از اين مسايل عبور نكنند.
مهم نیست !! مهمه ؟
تو این مملکت جون مردم مهم نیست اینها که ماهی هستند!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی