بازدید 46482

ورزشکار ایرانی به آلمان پناهنده شد

این درخواست سرلک با مخالفت مسئولان فدراسیون مواجه شد و در نهایت هم سرلک که از زمان رقابتهای جهانی 2009 رتردام پیشنهاد حضور در تیم ملی آلمان را داشت، به این پیشنهاد ژرمن ها پاسخ مثبت داد و با ارائه درخواست پناهندگی به آلمان ها مقدمات حضور خود در تیم ملی این کشور را نیز فراهم آورد.
کد خبر: ۱۳۵۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۹ 08 December 2010
عضو پیشین تیم ملی جودو کشورمان که برای حضور در تیم ملی با مشکلاتی از سوی کادر فنی مواجه شده بود، پس از همراهی یک تیم باشگاهی آلمان، از این کشور تقاضای پناهندگی و تاکید کرد دیگر به ایران برنمی گردد و از این پس برای تیم ملی آلمان به میدان خواهد رفت.

به گزارش مهر، وحید سرلک اسفندماه گذشته برای تمرین و حضور در تمرینات یک تیم آلمانی راهی این کشور شد و پس از گذشت سه ماه به تهران بازگشت و در تمرینات تیم ملی کشورمان شرکت کرد اما مجددا به آلمان بازگشت.

در حالی که مسئولان تیم ملی و فدراسیون جودو اصرار بر حضور سرلک در ایران و شرکت در رقابتهای انتخابی داشتند، وی از بازگشت به ایران خودداری و بارها اعلام کرد می تواند تیم را در مسابقات مختلف همراهی کند ولی به دلیل انجام امور اقامت نمی تواند به ایران بیاید.

این درخواست سرلک با مخالفت مسئولان فدراسیون مواجه شد و در نهایت هم سرلک که از زمان رقابتهای جهانی 2009 رتردام پیشنهاد حضور در تیم ملی آلمان را داشت، به این پیشنهاد ژرمن ها پاسخ مثبت داد و با ارائه درخواست پناهندگی به آلمان ها مقدمات حضور خود در تیم ملی این کشور را نیز فراهم آورد.

وحید سرلک ضمن تایید خبر پناهندگی اش به آلمان گفت: سالها برای رسیدن به تیم ملی زحمت کشیدم، درآمد دیگری جز ورزش و تیم ملی نداشتم و زمانی که به نفر اول وزن خود در تیم ملی تبدیل شدم خیلی راحت زحمات من نادیده گرفته شد.
 

وی افزود: شاید این داستان تکراری باشد که من سال 2005 با وعده مسئولان فدراسیون و شخص امینی و برای جلوگیری از محرومیت فدراسیون جودو مصلحتی به نماینده آذربایجان باختم تا دور بعد به نماینده اسرائیل برخورد نکنم چرا که اگر من با اسرائیلی بازی نمی کردم فدراسیون محروم می شد. در همان مسابقه می توانستم به مدال برنز برسم ولی با این تدبیر موفق به این کار نشدم و وقتی هم به ایران برگشتم همه قولهای خانه و ماشین  فراموش شد.

سرلک در بخش دیگری از گفتگویش با مهر خاطرنشان کرد: زمانی که تیم ملی جودو نتیجه می گرفت نمی دانم چه اتفاقی می افتاد که فقط وضع مالی رئیس فدراسیون و سرمربی تیم بهتر می شد! ما چند ماه به چند ماه حقوق نمی گرفتیم ولی سرمربی تیم ملی ماشین مدل بالا و جدید می خرید، اینکه کسی از ما به عنوان بازیکنان تیم ملی سئوال نمی کرد که دردتان چیست خود نیز بحث دیگری است.

این ملی پوش سابق جودو گفت: مشکلات جودو ایران یکی دو تا نیست. چرا کسی سئوال نمی کند که دلیل تغییرات مداوم ترکیب چیست؟ من می دانم؛ چون به چشم خود دیده ام که سرمربی تیم ملی برای دعوت بازیکنان و حمایت در تیم ملی از جودوکاران پول می گیرد. جودوکاران شهرستانی که نمی خواهم نام ببرم عسل و پول نقد به سرمربی تیم ملی می دهد تا بی دلیل و بدون هیچ پشتوانه فنی و حتی یک قهرمانی کشور به تیم ملی دعوت شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: من را تحت فشار قراردادند که بیایم ایران و در رقابتهای انتخابی شرکت کنم. ولی یک جودوکار ناشناس را از ژاپن در مسابقات جهانی شرکت دادند؟ کسی از داخل فدراسیون بارها و بارها دردلهای مرا که حتی یکبار هم در خبرگزاری مهر منتشر شد گوش نکرد! وقتی دیدم فدراسیون به من نیازی ندارد تصمیم گرفتم آینده خود را درخارج از ایران دنبال کنم.

سرلک در پایان گفت: از سیاست های غلط فدراسیون خسته شدم و دیگر به ایران بازنخواهم گشت. درخواست پناهندگی خود را داده ام از این پس برای تیم ملی آلمان بازی خواهم کرد. یک ایرانی هستم و به ایرانی بودن خود افتخار می کنم ولی از این سیاست های غلط خسته شده و می خواهم آینده ورزشی خود را با تیم ملی آلمان که فقط مرا برای خودم می خواهد نه چاپلوسی مبارزه کنم. احسان رجبی هم که به آمریکا رفته همین وضعیت را دارد و بزودی برای تیم ملی آمریکا مبارزه خواهد کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۲
عزيزم اين اسمش پناهندگي نيست. اين اسمش گرفتن تابعيت هستش. لطفا تصحيح كنيد
ما همیشه از این مشکلات داریم خدا به دادمان برسد
آفرين، ايراني هر جايي باشد ايرانيست. تا باشد اين مسئولين بي مسوليت بيدار شوند.
واقعا فقط میشه تاسف خورد..
مسئولان مربوطه ببینید چه بلایی سر این جوان آوردید که حاضره برای تیم ملی یه کشور دیگه به میدان بره!
خدا کنه بررسی بشه
به خاطر خسته شدن از سیاستهای غلط فدراسیون این چنین بی احترامی کردن به کشور و مردم ایران کار درستی نمی تواند باشد.
ولی ما به ایرانی بودن شما و امثال شما افتخار نمیکنیم!!
امیدوارم مسئولین ورزشی به خود بیایند که فردا دیراست
دمش گرم بهترين كار رو كرده.
وقتي حرفهاي اين بابا را خواندم ياد بچه هاي گردان كميل افتادم كه يك هفته محاصره بودند و علي رغم فشارهاي دشمن و بي اب و غذا ماندند ولي تسليم دشمن نشدند و جسد مطهرشان چند سال ماند تا سرانجام شهيدمحمود وند آنها را يافت.
مسائل مطرح شده تنها براي وي نبوده و متاسفانه ساختار ورزشما اينگونه است امااينكه با پناهندگيبخواهد مشلش را حل كند بيشتر از اينكه يكفرار از مشكلات باشد بيشتر يك ترفندسياسي پشت آن خوابيده چرا كه ميتوانست با همان باشگاه قرارداد داشته باشد و اگر بعدا دلش ميخواست و ميخواستندش تغيير مليت يا تابعيت بدهد مثل بعضي از افراد تابعيت دو گانه داشته باشد اما پناهندگي و مسائل حاشيه اي ان سخن ديگري است .... نه ؟
اگر یک نفر در این مملکت داوطلب شد که بگوید ما اشتباه کردیم که این ورزشکار را از دست دادیم، من اسمم را عوض می کنم.
ورزشكاران ما پهلوانند و خيلي بزرگوارند. باور ندارم كه در ورزش ما اين سخنان باشد و به نظر مي‌رسد اين سخنان را اصلاً ايشان عنوان نكرده باشند.
من با کلیت کارش مخالفم... اما
ایشان نیز حق دارند که نگران آینده زندگی و معیشت خود باشند.
بعد از فرار مغزها حالا نوبت به فرار ورزشکاران رسیده است.
مسئولین تا کی می خوان فقط وعده بدن
کمی هم حرکت لازم است
حالا این دلیل میشه که ادم به دامن غرب پناهنده بشه؟؟
با عرض سلام خدمت دوستان در تابناک،

بهتر نیست وقتی‌ خبری درج می‌‌کنید منبع خبر را ذکر کنید ؟ فکر می‌کنم خیلی‌ حرفه‌ای تر باشد. مثلا برای مطالبی‌ که دوستان تابناکی مینویسند اگر نمیخواهید که نام خاصی‌ ذکر شود از بر چسب تابناک و برای مطالب خارجی‌ اسم یا آدرس سایت منبع استفاده شود. بالاخره همه میدانند که بیشتر مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده، پس ذکر منبع خیلی‌ بهتر است. وقتی‌ بالای سایت می‌نویسید سایت حرفه‌ای خبری باید حرفه‌ای عمل کنید و با سایت‌هایی‌ که فقط Copy-Paste میکنند فرق داشته باشید.

این یک پیشنهاد کلی‌ است و با اینکه ایراد مشابه به این خبر هم وارد است اما مختص این مطلب نیست.

با تشکر

حمید
پاسخ ها
تیزبین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۷
دوست عزیز: "به گزارش مهر، وحید سرلک ..." پس چیه؟ یه دقتی بکن بعد نظر بده!
سیاست های غلط فدراسیون، مشکلات جودو ایران،درآمد دیگری جز ورزش و تیم ملی نداشتم...
همه اینها درست برادر ورزشکار ولی اینها دلیل نمیشه!!!!!
خیلی ها وضعیت بدتری دارن ولی...
مي بينم كه........هر دم از اين باغ بري مي رسد.!
آنهایی که بر طبل تعصب ایرانی-اسلامی میکوبند بهتره خودشونو جای این آقا بذارند. بنظر من کار خیلی شاققی نکرده. وقتی تو را از خود ندانند چاره دیگری نیست، کما اینکه تعداد زیادی از دوستان دانشجوی من هم که اتفاقا استعدادهای نابی بودند هم همین کار رو کردند، من موندم حالا چرا نمیدونم؛ شاید متعصب ترم اما خدا کنه خیلی خیلی زود پشیمان نشم و خیلی زود با شدت هر چه تمامتر تو ذوق من نزنند و بذارن که دلخوش باشم که اگر چه خیلی چیزا رو ندارم اما اندکی هم بی نصیب نیستم و مهمتر اینکه دارم در خاک خودم زندگی میکنم.
ورزشکار باید تعصب ملی داشته باشه با این بی توجهی ها پیرهن تیم ملی رو نمیفروشه... این چیزا که ای آقا گفته مگه فقط برای ایشونه؟
دستتون درد نكنه كه اين درد دل را گذاشتيد. اين يك واقعيت تلخ است كه خودم از زبان ورزشكاران حرفه اي ديگري نيز شنيده بودم.متاسفم براي مديريتهاي ايراني
ـا حالا فرار مغرها بود
بعدش میشه:
فرار ورزشکاران
فرار صنعت گران
فرار ...
فرارا ..
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر