میلی صفحه خبر لوگو بالا
میلی صفحه خبر موبایل

ترکیب هیجان‌‌انگیز فولکس قورباغه‌‌ای و تکنولوژی تسلا!

فولکس‌واگن بیتل ۱۹۷۵ با قلب تپنده تسلا و موتور برقی ۶۰۰ اسب بخاری، ترکیبی خیره‌کننده از طراحی کلاسیک و فناوری مدرن است که شتاب ۰ تا ۱۰۰ را در تنها ۲/۹ ثانیه به ارمغان می‌آورد.
کد خبر: ۱۳۴۶۲۰۷
| |
6769 بازدید

ترکیب هیجان‌‌انگیز فولکس قورباغه‌‌ای و تکنولوژی تسلا!

به گزارش تابناک به نقل از رکنا؛ برای علاقه‌مندان خودرو‌های کلاسیک، تغییر و تحول در یک فولکس واگن بیتل به نظر می‌رسد همچون عبور از یک خط قرمز باشد. اما گاهی اوقات، ترکیب جسارت و نوآوری به خلق چیزی منجر می‌شود که حتی پرطرفدارترین سنت‌گرایان را شگفت‌زده می‌کند. پروژه بیتل ۱۳۰۳ RS-E دقیقا چنین موردی است؛ ترکیب هنر طراحی دهه هفتاد میلادی با فناوری مدرن تمام الکتریکی که خودرویی با زیبایی کلاسیک و عملکرد نوآورانه خلق کرده است.

بازطراحی کامل؛ یک پروژه جسورانه از ابتدا

طبق گزارش motor ۱، داستان این بیتل منحصر‌به‌فرد با تخصیص یک مدل ۱۹۷۵ آغاز شد. رودیگر به همراه پسرش رنه این خودرو را از یک مرکز اوراقی در ایالت کالیفرنیا پیدا کردند. با وجود آسیب‌های موجود در بدنه، شاسی خودرو در وضعیت مناسبی قرار داشت؛ شرایطی ایده‌آل برای شروع یک پروژه منحصر‌به‌فرد و چالش‌برانگیز.

در مراحل بازسازی، تقریباً تمام بخش‌ها یا جایگزین شدند یا ارتقا یافتند. شکل بدنه به حالت کلاسیک اولیه بازگشت، اما برخی جزئیات مدرن نیز به آن افزوده شدند. گلگیر‌های عقب که اکنون از جنس فیبرکربن هستند، به همراه اسپویلر سقفی، نمای تهاجمی‌تری به خودرو داده و همچنین به بهبود پایداری در سرعت‌های بالا کمک کرده‌اند.

کابین؛ تلفیق اصالت با فناوری روز

داخل خودرو همچنان به سبک کلاسیک طراحی شده است، اما با برخی ویژگی‌های مدرن. دسته دنده و کلاچ دیگر وجود ندارند و به جای آنها، یک پنل کنترل دیجیتال قرار گرفته است که مدیریت سیستم الکتریکی را بر عهده دارد. صندلی‌های مدرن Recaro که از بی‌ام‌و ۲۰۰۲ اقتباس شده‌اند، هم راحتی بالایی ارائه می‌کنند و هم حمایت جانبی مناسبی دارند. گرمایش کابین نیز توسط واحد الکتریکی نصب شده در زیر صندلی عقب تامین می‌شود.

ترکیب هیجان‌‌انگیز فولکس قورباغه‌‌ای و تکنولوژی تسلا!

ظاهر آرام، عملکرد بی‌نظیر

ابتدا ممکن است بیتل ۱۳۰۳ RS-E با رنگ آبی ماراتون تنها یک خودروی کلاسیک زیبا به نظر بیاید. اما زمانی که موتور بی‌صدا شروع به حرکت می‌کند، تمام پیش‌فرض‌ها تغییر می‌کند. این خودرو دیگر از موتور باکسر هواخنک بهره نمی‌برد؛ نیروی محرکه از یک موتور الکتریکی قدرتمند تامین می‌شود.

قلب الکتریکی با ترکیبی از پورشه و تسلا

رودیگر کنپر، مدیر عامل شرکت Knepper Bugs & More و طراح این پروژه، اشاره می‌کند که در حالت روزانه، قدرت این خودرو به ۲۰۰ اسب بخار محدود شده است؛ عددی که مطابق استاندارد‌های TÜV آلمان تایید شده است. اما خودرو در حالت پیست به توان حیرت‌انگیز ۶۰۱ اسب بخار و گشتاور ۷۰۲ نیوتون‌متر می‌رسد که شتابگیری را تبدیل به تجربه‌ای خارق‌العاده می‌کند.

منبع انرژی این خودرو، باتری‌های پورشه تایکان هستند که انرژی موتور الکتریکی تسلا مدل S پرفورمنس را تامین می‌کنند. این قدرت به طور مستقیم از طریق محور‌های پورشه ۹۳۰ به چرخ‌ها منتقل می‌شود و شتاب صفر تا صد کیلومتر را تنها در ۲٫۹ ثانیه ارائه می‌دهد. مطابق با سبک رانندگی، برد خودرو بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ کیلومتر متغیر بوده و از سوکت CCS یا شارژ برق استاندارد AC قابل شارژ است.

سیستم تعلیق و فناوری‌های مشترک

سیستم تعلیق این ماشین با اجزایی از پورشه ۹۴۴ و برند‌های KW، Bilstein و Kerscher ساخته شده است. سیستم ترمز نیز برگرفته از مدل‌های ۹۴۴ توربو S و پورشه ۹۶۴ است. برای اتصال به جاده، تایر‌های Toyo Proxes TR-۱ بر روی رینگ‌های Porsche Cup ۲ نصب شده‌اند.

چالش بزرگ؛ سفر ۸ هزار کیلومتری

برای اثبات قابلیت‌های این بیتل، رودیگر کنپر تصمیم گرفت تا آن را در یک سفر طولانی آزمایش کند؛ این سفر که از بلژیک شروع شد شامل فرانسه، اسپانیا، پرتغال، لوکزامبورگ و حتی عبور از سویا تا طنجه مراکش بود. نتیجه سفر چهار هفته‌ای؟ طی کردن مسافتی بالغ بر ۸ هزار کیلومتر، بدون کوچکترین مشکل فنی!

میلی صفحه خبر موبایل
اشتراک گذاری
برچسب ها
سلام پرواز
سفرمارکت
گزارش خطا
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # آژانس بین المللی انرژی اتمی # نرخ سوم بنزین # قیمت دلار # قیمت سکه
نظرسنجی
آیا از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده می کنید؟
نظرسنجی
آیا به عنوان زن حاضرید با مهریه 14 سکه «بله» را بگویید؟
مرجع جواهرات