بازدید 11468

نامه 5 تشكل دانشجويي به احمدي‌نژاد

بسيج دانشجويي، اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل كشور، دفتر تحكيم وحدت، اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان و جنبش عدالت‌خواه دانشجويي با صدور نامه‌اي خطاب به محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور كشورمان خواستار قطع روابط ايران با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي شدند.
کد خبر: ۱۳۴۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۴ 05 December 2010
5 تشكل دانشجويي در نامه‌اي به رئيس‌جمهوري خواستار قطع همكاري ايران با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي شدند.

به گزارش فارس، بسيج دانشجويي، اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل كشور، دفتر تحكيم وحدت، اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان و جنبش عدالت‌خواه دانشجويي با صدور نامه‌اي خطاب به محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور كشورمان خواستار قطع روابط ايران با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي شدند.

متن كامل اين نامه به شرح ذيل است:

جناب آقاي دكتر احمدي‌نژاد

رئيس محترم جمهور

سلام عليكم

جامعه ايران اسلامي، به خصوص جامعه علمي ايران در اين روزها به دليل ترور دو تن از عزيزان خويش و شهادت يكي از آنان يعني استاد شهيد شهرياري داغدار است. حادثه‌اي تروريستي و ضدحقوق بشري كه قلب ملت ايران را به درد آورد. بازهم از كشورهايي كه مدعي و داعيه‌دار حقوق بشر هستند هيچ خبري در محكوميت اين حادثه نيست و بر همه نيز دست آنان در اين اقدام آشكار است.

مردم ايران اسلامي با جديت تمام اين را از مسئولان امنيتي و اطلاعاتي كشور مي‌خواهند كه نسبت به برخورد هرچه سريع‌تر و قاطع با عوامل اين جنايت اقدام شود. در ادامه مسايلي را جهت بيان مواضع خويش به اطلاع حضرت‌عالي مي‌رسانيم:

همانطور كه مطلع هستيد اطلاعات مربوط به فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌‌اي كشورمان به صورت غيرقانوني در اختيار شوراي امنيت سازمان ملل قرار گرفته و از اين طريق است كه سرويس‌هاي جاسوسي دشمنان اين ملت توانسته‌اند به آنها دست پيدا كرده و اقدام به ترور دانشمندان هسته‌اي عزيزمان كنند.

در گزارش اخير رئس آژانس هسته‌اي شاهد بوديم كه وي با پررويي تمام از جمهوري اسلامي ايران درخواست اطلاعات بيشتر درباره شركت‌ها و افراد مرتبط با برنامه صلح‌آميز هسته‌اي كشورمان را كرده بود كه اين درخواست را نمي‌توان جز در راستاي همان خط ضدحقوق بشري ترور دانشمندان ديد.

خوشبختانه نماينده ايران در آژانس با قاطعيت نسبت به اين درخواست پاسخ داد و ما از اين واكنش قدرداني مي‌كنيم.

براساس اصول سياست‌خارجي جمهوري اسلامي ايران يعني عزت، حكمت و مصلحت، دولت جمهوري اسلامي ايران بايد نسبت به كسب منافع ملت ايران و دفاع از آن اقدام كرده و نسبت به هرگونه عمل و يا حركتي كه اين منافع را به خطر مي‌اندازد، هوشيار بوده و در مقابله با آن اقدام لازم را انجام دهد. همچنين حضور در معاهداتي كه با منافع ملت ايران در تقابل بوده اساسا غيرمشروع و نسبت به ملغي كردن آن بايد عمل سريع انجام داد.

متاسفانه آژانس بين‌المللي انرژي اتمي كه قرار بود محملي باشد براي كسب و استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌اي براي كشورهايي كه از اين موهبت برخوردار نيستند، اما در واقعيت به محلي براي جاسوسي و توطئه كشورهاي قدرتمند و زورگو عليه ملت‌هاي آزاد بدل گشته است تا آنجا كه اگر نام اين نهاد را "آژانس بين‌المللي جاسوسي اتمي " بگذاريم، بي‌ربط نخواهد بود. حال سئوال اساسي اين است كه چه منطقي براي ادامه همكاري ما با آژانس بين‌المللي جاسوسي اتمي وجود دارد؟

بسيج دانشجويي، اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل كشور، دفتر تحكيم وحدت، اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان و جنبش عدالت‌خواه دانشجويي از آنجا كه وظيفه خود مي‌دانند از حقوق ملت شريف ايران دفاع كنند و عضويت بيش از اين در آژانس بين‌المللي جاسوسي اتمي را در خلاف منافع ملت ايران تشخيص مي‌دهند، از جنابعالي به عنوان رئيس‌جمهور منتخب مردم ايران مي‌خواهند كه نسبت به قطع كردن همكاري با آژانس سريعا اقدام كنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان