بازدید 27724

آزادی پس از بیان به سبک انگلیس +تصاویر

کد خبر: ۱۳۴۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۱ 04 December 2010
طی تظاهرات اخیر دانشجویان و دانش آموزان در لندن که در اعتراض به افزایش شهریه‌ها برگزار شد، پلیس این شهر 153 معترض را دستگیر کرد و این تظاهرات به خشونت کشیده شد.
 
به گزارش الف به نقل از آسوشیتدپرس، به دنبال درخواست سازمان دهندگان این تظاهرات، ده‌ها هزار نفر از دانشجویان و دانش آموزان معترض علیه طرح دولت ائتلافی انگلیس در افزایش شهریه‌ها تظاهرات کردند و این تظاهرات به خشونت کشیده شد به طوریکه نیروهای پلیس لندن به ضرب و شتم دانش آموزان و دانشجویان پرداختند و بیش از150 نفر از آنها را نیز دستگیر کردند.
 


دانش آموزان و دانشجویان از طرح دولت ائتلافی انگلیس در افزایش سه برابری شهریه‌های مدارس و افزایش سالانه 9 هزار پوندی بهترین دانشگاههای این کشور خشمگین شده‌اند. پیش از این نیز دو مرحله تظاهرات توسط دانش آموزان و دانشجویان انگلیسی علیه سیاست‌های آموزشی دولت دیوید کامرون نخست وزیر این کشور برگزار شده بود که این تظاهرات‌ها نیز به خشونت کشیده شد.
 


یکی از دانش آموزان انگلیسی در این مورد گفت: دولت ائتلافی انگلیس می‌خواهد فشار افزایش هزینه‌های آموزشی را به دانش آموزان و دانشجویان تحمیل کند. با توجه به بروز بحران بدهی و کسری بودجه در اروپا و همچنین انگلیس چرا به دانش آموزان و دانشجویان باید فشار بیاید؟
 

گفته می‌شود که تظاهرات‌ها در چندین شهر انگلیس انجام شد اما تظاهرات در لندن باعث درگیری جدی میان دانش آموزان و دانشجویان با نیروهای پلیس شد که تصاویر منتشر شده نشاندهنده اوج خشونت به کار برده شده توسط نیروهای پلیس است و پلیس نیز به ضرب و شتم دانش آموزان و دانشجویان پرداخت.
 


«نیک کِلگ» معاون دیوید کامرون نیز با انتقادهای شدیدی به دلیل پیشنهاد افزایش شهریه‌ها روبرو شده است. پلیس لندن نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: براساس توافق به عمل آمده با  سازمان دهندگان این تظاهرات قرار شد که در یک ساعت تعیین شده تظاهرات‌ها آغاز شود اما این تظاهرات مغایر با توافق به عمل آمده آغاز شد. این بدان معناست که تظاهرات‌ها بدون حضور پلیس شروع شد و در نتیجه درگیری میان دانشجویان و دانش آموزان با نیروهای پلیس رخ داد.
 

برگزاری این نوع تظاهرات‌های گسترده با حضور دانش آموزان و دانشجویان امری غیرعادی در انگلیس محسوب می‌شود این در حالی است که حضور دانش آموزان زیر 20 سال نیز از نکات جالب در این تظاهرات علیه دولت انگلیس بود.









تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل