بازدید 151971

معنی شعار (یا منصور آمت ) چه بود ؟

گفتنی است یکی از نکاتی که در قسمت‌های پخش شده جای سوال برای بسیاری از بینندگان بوده، متن شعار مردم کوفه است. مدیر روابط عمومی این سریال در پاسخ به این سوال نوشته است: مردم کوفه چنین شعار می‌دادند؛ یا منصور اَمِت که معنای آن می‌شود، ای پیروز! بمیران، ای یاری‌شده بکش، معنای لغوی این است و معنای اصطلاحی: ای پیروز بمیران، در جنگ بدر این شعار مطرح شد و در جنگ‌های بعد از بدر هم به این شعار استناد شد.
کد خبر: ۱۳۳۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۱ 02 December 2010
قسمت دهم "مختارنامه" جمعه 12 آذر ماه در حالی از شبکه یک سیما به روی آنتن خواهد رفت که علاقمندان این مجموعه تلویزیونی شاهد آزادی مختار از زندان کوفه خواهند بود.

ناکام ماندن توطئه‌های ابن زیاد جهت قتل مختار، وساطت عمرسعد برای آزادی مختار و خروج مختار از کوفه از دیگر بخش‌هایی است که در قسمت دهم مختار به تصویر کشیده شده است.

رضا استادی مدیر روابط عمومی سریال "مختارنامه" در گفت‌وگو با شبکه ایران با اعلام این خبر در خصوص ادامه صحنه‌های کربلا در قسمت‌های آینده سریال گفت: پخش این صحنه‌ها در ادامه سیر طبیعی قصه و روال فعلی روایت داستان ادامه خواهد یافت. البته صحنه‌های کربلا در مجموعه "مختارنامه" در قالب روایت‌هایی از شخصیت‌های داستان از جمله سکانس محاکمه یکی از اشقیاء تصویر خواهد شد که عمدتا شامل همین سکانس‌های کوتاه می‌شود و روایتی مفصل و طولانی از صحنه‌های یاد شده نخواهیم داشت چرا که این قصه مربوط به روایت زندگی و قیام مختار ثقفی است اما به دلیل ارتباط بخش‌هایی از زندگی این شخصیت با واقعه کربلا، کارگردان در مسیر روایت قصه اصلی خود با چند تصویر وارد کربلا شده است.

خاطرات ابراهیم‌بن مالک اشتر از حضرت عباس(ع)

وی همچنین در توضیح چگونگی ورود به روایت علقمه و صحنه‌های شهادت حضرت عباس(ع) توضیح داد: در بخشی از داستان که ابراهیم‌بن مالک اشتر (حسن میرباقری) خاطراتش را ازحضرت عباس(ع) نقل می‌کند به واسطه روایاتی که از دیگران شنیده به روایت صحنه‌های شهادت حضرت عباس(ع) خواهد پرداخت.

حساسیت‌ها و نگرانی‌های میرباقری از روضه علقمه

استادی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، با اشاره به برخی نگرانی‌ها درخصوص نمایش چهره حضرت عباس (ع) به اثرگذار بودن این صحنه تاکید کرد و افزود: خود آقای میرباقری هم به مانند اغلب مردم متدین حساسیت‌ها و نگرانی خاصی بابت ضبط این صحنه‌ها داشتند تا با فضاسازی مناسب حاصل کار خلاف باورهای مردم نبوده و بر قداست و ابعاد شخصیتی آن بزرگوار خدشه‌ای وارد نشود. با توجه به تجربه خوب این کارگردان متعهد در تصویر فضای انقلابی ایران در آثاری چون "رعنا" و "حکایت مسافر گمنام" و همچنین آثار اعتقادی و تاریخی مثل "امام علی(ع)" مخاطبان این اطمینان را خواهند داشت که در تماشای چنین صحنه‌هایی از "مختارنامه" چیزی نخواهند دید که خلاف تصور مذهبی و باورهای آنها نخواهد بود.

دانلود صحنه‌هایی از واقعه جانسوز عاشورا

به گفته مدیر روابط عمومی این سریال، در پی پخش صحنه‌هایی از واقعه جانسوز عاشورا در دقایق ابتدایی قسمت پیشین سریال "مختارنامه"، گروه زیادی از مخاطبان و علاقه‌مندان این سریال طی تماس‌های تلفنی با روابط عمومی صداوسیما و دست‌اندرکاران این سریال و نیز ارسال ایمیل برای سایت "مختارنامه" خواستار ضبط و پخش صحنه‌های بیشتری از واقعه کربلا شده‌اند که این امکان وجود ندارد اما امکان دانلود این صحنه‌ها در سایت اختصاصی "مختارنامه" فعال شده است.

متن شعار مردم کوفه و سوال بی‌شمار مخاطبان

همچنین در سایت اینترنتی این سریال به تمامی سوال‌های ارسالی از سوی مخاطبان سریال پاسخ داده می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند سوال‌های خود را به نشانی info@mokhtarnameh.com ارسال و پاسخ آن را در بخش "پاسخ به سوال‌های شما" در سایت سریال مختارنامه مشاهده کنند.

گفتنی است یکی از نکاتی که در قسمت‌های پخش شده جای سوال برای بسیاری از بینندگان بوده، متن شعار مردم کوفه است. مدیر روابط عمومی این سریال در پاسخ به این سوال نوشته است: مردم کوفه چنین شعار می‌دادند؛ یا منصور اَمِت که معنای آن می‌شود، ای پیروز! بمیران، ای یاری‌شده بکش، معنای لغوی این است و معنای اصطلاحی: ای پیروز بمیران، در جنگ بدر این شعار مطرح شد و در جنگ‌های بعد از بدر هم به این شعار استناد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۰
مختار به واسطه عبدالله ابن عمر از زندان ازاد شد که شوهر خواهر مختار بود نه عمر سعد ابی وقاص خواهشا این مورد را نمایش دهید تا اگر ما در اشتباهیم کسی پاسخ ما را بدهد
زمان پخش این سریال را بسیار بد انتخاب کرده اند
چرا با گفتن رویدادهایی که قرار است در داستان رخ دهد جذابیت دیدن سریال را برای بینندگان کم میکنید؟ باید بدانید این بر خلاف اصول ژورنالیستی است. متاسفم
خدا خيرشون بده اونائي كه اين سريال رو ساختند واقعا آموزنده و جانسوز است و من واقعا عبرت مي گيرم
كسي كه براي آزادي مختار نزد يزيد لعنت الله عليه وساطت كرد عبداالله بن عمر بود نه عمر سعد.ظاهراً عبدالله عمر نيز با تهديد قيام عليه يزيد لعنت الله عليه وي را مجبور به آزادي مختار نموده است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل