«ليفان»، جايگزين «سي‌يلو» در ایران

او خاطرنشان كرد: در راستاي توافقاتي كه با شركت ليفان به عمل آمده، شركت كرمان خودرو مجاز است كه 30 درصد محصولاتش را صادر كند كه اين مساله يكي از اهداف ما خواهد بود. در حال حاضر نيز ليفان520 به كشورهايي مثل روسيه، شيلي، مصر، ويتنام، سوريه و آرژانتين صادر مي‌شود.
کد خبر: ۱۳۳۶۱
|
۱۵ تير ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۳ 05 July 2008
|
46870 بازدید
طي سال‌هاي 1385 و 1386 پس از ماه‌ها كار كارشناسي كرمان موتور موفق به امضاي قرارداد همكاري با شركت ليفان ( يك شركت چيني) شد و قرار است به زودي محصول ليفان520 وارد بازار شود.

به گزارش ايسنا، محمدرضا ميرعلي نقي - مديرعامل كرمان خودرو - با بيان اين مطلب افزود: ليفان با موتورهاي مختلف 1300 و 1600 سي سي و تركيب سوخت دوگانه‌سوز روانه بازار خواهد شد.

وي ويژگي‌هايي همچون زيبايي طراحي، استحكام و كيفيت خودرو را از مزاياي اين خودرو برشمرد و با اظهار اين‌كه اميدواريم اين خودرو جايگزين مناسبي براي دوو سي‌يلو باشد، گفت: برنامه توليد امسال اين خودرو 5 هزار دستگاه است كه اميدواريم در سال آينده اين رقم به 15 هزار دستگاه و در سال 1389 به 25 هزار دستگاه برسد.

او خاطرنشان كرد: در راستاي توافقاتي كه با شركت ليفان به عمل آمده، شركت كرمان خودرو مجاز است كه 30 درصد محصولاتش را صادر كند كه اين مساله يكي از اهداف ما خواهد بود. در حال حاضر نيز ليفان520 به كشورهايي مثل روسيه، شيلي، مصر، ويتنام، سوريه و آرژانتين صادر مي‌شود.

ميرعلي نقي تاكيد كرد: برنامه آينده شركت نيز براي توليدات آينده مدل‌هاي ديگري از خودروي ليفان از قبيل وانت و SUV و مدل كوچكي به نام ليفان320 خواهد بود كه به زودي در خط توليد مان قرار مي‌گيرد.

او درباره قيمت اين خودرو نيز گفت: وضعيت بازار تعيين كننده قيمت خواهد بود، ولي قيمتي كه براي اين خودرو در چهار تيپ مختلف در نظر گرفته شده بين 13.5 تا 17 ميليون تومان خواهد بود.

مديرعامل كرمان خودرو همچنين درباره ميزان ساخت داخل ليفان توضيح داد: كار را در ابتدا با 10 درصد ساخت داخل شروع خواهيم كرد، ولي در آينده اين رقم به 30 و 40 درصد نيز خواهد رسيد. البته قبل از اين نيز كه خودروهاي ماتيز و سي‌يلو را توليد مي‌كرديم، ميزان خودكفايي ما در اين خودروها حدود 60 درصد بود.

وي ظرفيت اين كارخانه را چيزي حدود 50 هزار دستگاه در دو شيفت دانست كه اين رقم تا 80 هزار دستگاه نيز قابل افزايش است.

او با اعلام اين‌كه دو روز ديگر خط توليد ليفان افتتاح خواهد شد، اظهار كرد: توليدات آزمايشي اين خودرو انجام شده و نيمه دوم مردادماه روانه بازار خواهد شد. برند خودروهاي وانت، ون و توليدات ديگر ما نيز ليفان خواهد بود.

مديرعامل كرمان‌موتور همچنين درباره ميزان مصرف سوخت و نوع سوخت خودرو گفت: اين خودرو الزامي براي مصرف بنزين سوپر ندارد و مصرف آن نيز 6.7 ليتر در هر 100 كيلومتر است. همچنين داراي استاندارد آلايندگي يورو3 است. اين خودرو با توجه به اين‌كه از كيت‌هاي نسل چهار بهره‌ مي‌برد، در بحث گازسوز نيز استاندارد آلايندگي را پاس مي‌كند.

او درباره اين‌كه چرا كرمان خودرو شركت چيني را براي همكاري انتخاب كرده است؟ گفت: حدود 8 ماه 120 كارخانه خودروسازي چين را بررسي كرديم و بهترين آنها را ليفان ارزيابي كرديم. اين شركت با شركت ريكاردو ( شركت اروپايي) براي توليد موتور و گيربكس كار مشترك انجام مي‌دهد.

وي همچنين با اشاره به نحوه ارائه خدمات پس از فروش اين خودرو با توجه به اين‌كه چند سالي است خودروهاي ماتيز و سي‌يلو ديگر توليد نمي‌شوند؟ گفت: شبكه خدمات پس از فروش ما بعضي از خودروهاي وارداتي را نيز خدمات‌رساني مي‌كنند، ولي ارتباط آنها هنوز با كرمان‌موتور قطع نشده و در اين زمينه مي‌توانيم از شبكه بزرگي كه در سطح كشور داريم، استفاده كنيم. مكانيزم فروش نيز به صورت پيش‌فروش و نقدي خواهد بود؛ البته بحث‌هايي نيز راجع به فروش ليزينگي شده است.

مدير پروژه ليفان همچنين در پاسخ به سوالي مبني بر اين‌كه آيا با توجه به قيمتي كه براي اين خودرو اعلام كرديد، اين خودرو مي‌تواند با خودروهاي هم‌كلاس خود مثل پژو 206 SD رقابت كند؟ گفت: اين خودرو مي‌تواند با پژو 206 صندوقدار رقابت كند. در اين ميان قيمت، موثر خواهد بود؛ به طوري كه خودرويي مثل MVM هم كه خودرويي چيني است، فروش بسيار خوبي در كشور دارد.

وي اين بحث‌ها را طبيعي دانست و گفت: وقتي خودروي كره‌اي را به ايران آورديم، چنين بحث‌هايي كه هم اكنون راجع به خودروهاي چيني است، در مورد خودروهاي كره‌اي نيز مطرح بود، ولي زماني كه ماتيز را به خط توليد آورديم، فرهنگ خودروي سه سيلندر هنوز جا نيفتاده بود، ولي ديديم كه اين خودرو جايگاه خود را در بازار پيدا كرد.

او با اعلام اين كه براي برند دوم شركت كرمان خودرو مذاكراتي با يكي از شركت‌هاي اروپايي انجام شده، در پاسخ به خبرنگار ايسنا، مبني بر اين‌كه ميزان سرمايه‌گذاري طرف چيني در پروژه توليد ليفان چقدر بوده است؟ گفت: طرف چيني سرمايه‌گذاري خاصي نكرده و سرمايه‌گذاري كه انجام شده مربوط به ما بوده كه چيزي معادل 4 تا 5 ميليون دلار بوده است. امسال نيز برنامه‌اي براي صادرات اين خودرو نداريم، ولي به طور حتم سال آينده صادرات آن را آغاز مي‌كنيم.

گفتني است، شركت كرمان موتور در اسفند سال 1373 با سرمايه‌گذاري مشترك شركت دوو كره جنوبي و شركت صنايع خودروسازي كرمان تاسيس شد و تا زماني كه توليد ماتيز و سي‌يلو را داشت، در مجموع 50 هزار دستگاه دوو سي‌يلو و 16 هزار دستگاه ماتيز به توليد رساند. اين توليد تا سال 1382 ادامه داشت تا اين‌كه شركت كره‌اي دوو با مشكلات مالي زيادي مواجه شد و سهام عمده خود را به شركت جنرال موتورز آمريكا واگذار كرد كه با توجه به آن وسياست‌هاي دولت آمريكا ارسال قطعات خودروهاي ماتيز و دوو سي‌يلو به كشور متوقف شد؛ به طوري كه در سال 1383 بعد از به اتمام رسيدن موجودي قطعات انبار، توليد دو محصول فوق نيز پايان يافت و در پي آن صدها نفر از كاركنان كرمان موتور از كار بي‌كار شدند. مضاف بر اين‌كه در دي ماه سال 1382 با توجه به زلزله مهيبي كه در بم رخ داد، حدود 3 هزار نفر از كاركنان شركت كرمان موتور جان خود را از دست دادند.
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۸۷/۰۹/۱۷
بنده حدود سه ماست خودرولیفان ثبت نام نمو ده ام نمیدانم چه کنم لطفا درصورت داشتن اطلاعات بیشتر اینجانب را مطلع فرماید
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
تحولات اخیر سوریه و سقوط بشار اسد چه پیامدهایی دارد؟