بازدید 3928

تسلیم رئیس باند دزدان در محاصره همسایه‌ها

من و اعضای شبکه بیشتر در تاریکی شب و فقط خودروی پراید را به سرقت می بردیم و در تهران، شهریار و شهرک های اطراف با پرسه‌زنی وقتی خودرویی را می‌دیدیم که سیستم دزدگیر ندارد یا سیستم ایمنی‌اش ضعیف است به سرقت آن یا لوازم و مدارک داخلی‌اش دست می‌زدیم.
کد خبر: ۱۳۳۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۴ 30 November 2010
وطن امروز: تبهکار فراری سردسته شبکه سازمان یافته سرقت خودرو در پایتخت بود که در آخرین دزدی شبانه‌اش به دام افتاد.
این مرد که داخل خودروی طعمه‌اش گرفتار شد در اصرار عجیبی ادعا داشت بی‌گناه است.

ساعت 19:30 غروب چهارم تیرماه سال‌‌جاری مردی در خانه‌اش واقع در غرب تهران نشسته بود که صدای دزدگیر خودروی پرایدش را شنید و وقتی به کوچه دوید مرد ناشناسی را دید که پشت فرمان نشسته است.

دزد جسور که سعی داشت با روشن کردن پراید فرار کند با دادو فریادهای طعمه‌اش حتی فرصت فرار پیدا نکرد و در حلقه محاصره مردان خشمگین افتاد. دقایقی بعد، ماموران کلانتری 108 نواب دزد جسور را که ادعا می‌کرد منصور نام دارد، تحویل گرفتند و با دستور بازپرس جنایی در اختیار پایگاه 8 پلیس آگاهی قرار دادند.

در این مرحله منصور اصرار عجیبی بر بی‌گناهی کرد تا اینکه اقدامات اطلاعاتی و بررسی آلبوم مجرمان نشان داد وی 25 ساله و مسعود نام دارد و از دزدان تحت تعقیب خودرو است.

مسعود که مشخص بود یکی از گردانندگان اصلی باند سرقت است در بازجویی‌ها گفت: «من و اعضای شبکه بیشتر در تاریکی شب و فقط خودروی پراید را به سرقت می بردیم و در تهران، شهریار و شهرک های اطراف با پرسه‌زنی وقتی خودرویی را می‌دیدیم که سیستم دزدگیر ندارد یا سیستم ایمنی‌اش ضعیف است به سرقت آن یا لوازم و مدارک داخلی‌اش دست می‌زدیم.

این دزد حرفه‌ای گفت: من با همدستی چند تن از دوستانم با سرقت خودروها آنها را به جای امنی برده و سر فرصت همه لوازم به دردبخورشان را سرقت کرده و پرایدها را در جاده‌های خلوت رها می‌کردیم، سپس نزد مغازه‌دارانی که می‌دانستیم این لوازم را با قیمت پایینی می‌خرند، می‌رفتیم و همه را به آنان می‌فروختیم. با راهنمایی‌های سردسته باند، کارآگاهان توانستند گاراژ متروکه‌ای را شناسایی کرده و 7 خودروی پراید را که هنوز لوازم آنها را جدا نکرده بودند، پیدا کنند.

کارآگاهان که گام به گام خود را در برابر عضو تازه‌ای از باند می‌دیدند با اقدامات علمی و عملیاتی توانستند بیش از 20 تبهکار زنجیره‌ای را به دام اندازند. 2 تن از مالخران به نام های مهدی و حمید در همان روز نخست بازجویی پذیرفتند بیش از 50 سیلندر گاز CNG را از مسعود و همدستانش خریداری کرده‌اند.

کارآگاهان که علیرضا، شاهین، محمد، منصور، غلامحسین، حمیدرضا، حامد، هادی، بیوک، علی، محسن، مهیار، فرید، رضا، نقدعلی و عباس را بازداشت کرده بودند نه‌تنها پی بردند گرداننده اصلی کسی جز همان مسعود نیست بلکه به یک دزد موتوسیکلت برخوردند که در مخفیگاه‌های این باند پنهان می‌شد.

سرهنگ محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران در بیان جزئیات این پرونده مهم‌ترین علت چنین سرقت‌هایی را سهل‌انگاری مالباخته‌ها دانست و در توصیه‌هایی خواست نه‌تنها از سیستم دزدگیر مناسبی برای خودروهایشان استفاده کنند بلکه به غریبه‌ها اعتماد نکرده و همیشه مراقب باشند سوئیچ را به آنها نداده و در صورت نداشتن پارکینگ، خودروها را شبانه در محل‌های پرتردد و دارای نور کافی پارک کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل