بازدید 65064

ایجاد دوره پسا دکتری در 10 دانشگاه

"پسا دکتری" دوره هایی یکساله هستند که قابل تمدید به حداکثر دو سال هستند و از شرایط ورود به این دوره این است که دانشجوی دکتری در گذراندن دوره اش موفقیت های نسبی خوب و ویژگی و ممتازی داشته باشد.
کد خبر: ۱۳۳۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۷ 28 November 2010
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تهیه پیش نویس آئین‌نامه پسا دکتری خبر داد و گفت: دوره‌های پسا دکتری در دانشگاه‌های معتبر کشور به طور عام و در برخی رشته‌های خاص برخی دانشگاه‌هایی که به تازگی در این رشته‌ها به توانمندی رسیده‌اند ایجاد می‌شود.

محمد مهدی نژاد نوری در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره جزئیات راه اندازی دوره های پسا دکتری در دانشگاهها گفت: "پسا دکتری" دوره هایی یکساله هستند که قابل تمدید به حداکثر دو سال هستند و از شرایط ورود به این دوره این است که دانشجوی دکتری در گذراندن دوره اش موفقیت های نسبی خوب و ویژگی و ممتازی داشته باشد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم افزود: پیش نویسی برای دوره های پسادکتری تهیه و مقرر شده معاونان مختلف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و اعضای شورای گسترش آموزش عالی درباره آن نظر دهند سپس نظرات جمع بندی شود و آئین نامه در نهایت در شورای گسترش آموزش عالی مطرح و پس از تصویب ابلاغ شود.

وی در تشریح فرازهایی از پیش نویس تهیه شده برای دوره های پسادکتری گفت: برای موضوع کار تحقیقاتی که دانشجو در این دوره می خواهد انجام دهد باید آزمایشگاه مشخصی وجود داشته باشد یعنی دانشگاه آمادگی داشته باشد تا دانشجو را بکار گیرد و یک موضوع تحقیقاتی جدی را که یا ادامه کار دکتری دانشجو است و یا ممکن است موضوع جدیدی باشد فراهم باشد.

پرداخت حق الزحمه به دانشجویان پسادکتری

مهدی نژاد نوری افزود: منابع پروژه تحقیقاتی دانشجوی پسا دکتری باید از قبل تامین شده باشد چون دانشجو در دوره پسادکتری باید درآمدی داشته باشد که بتواند زندگی اش را اداره کند یعنی دیگر نمی شود فرض کرد که دوره پسا دکتری مانند دوره دانشجویی است.

معاون وزیر علوم درباره محل تامین مبلغی که به محقق دوره پسادکتری تعلق می گیرد به مهر گفت: اعتبار لازم از محل پروژه تحقیقاتی که دانشجو در دوره پسادکتری بر روی آن کار می کند تامین می شود و تحت عنوان حق الزحمه تحقیقاتی نامیده می شود شاید این حق الزحمه تحقیقاتی در آینده نام دیگری پیدا کند اما تلقی حقوق برایش درست نیست چون حقوق را به مستخدمین دولت می دهند.

شرایط دانشگاههایی که می توانند پسا دکتری راه اندازی کنند

وی با بیان اینکه دانشگاه مجری دوره های پسادکتری باید زیرساخت های مناسب داشته باشد خاطرنشان کرد: در صورتی که آمادگی های زیرساختی در یک دانشگاه برای ایجاد دوره های پسا دکتری نباشد ایجاد یا ادامه دوره پسا دکتری در آن دانشگاه منتفی است مگر اینکه امکانات را به طور قابل قبولی فراهم کند.

مهدی نژاد نوری افزود: دوره های پسا دکتری معمولا در دانشگاههای معتبر کشور به طور عام و در برخی رشته های خاص در دانشگاههایی که به تازگی به توانمندی رسیده باشند، ایجاد می شود. تردیدی نیست که دوره های پسا دکتری در 10 دانشگاه برتر کشور در برخی رشته های دکتری آنها راه اندازی می شود.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم درباره سیاست هایی که برای ایجاد دوره های پسا دکتری وجود دارد به مهر گفت: در آغاز راه اندازی دوره های پسادکتری با تنوعی در ایجاد دوره ها مواجه می شویم اما این تعداد زیاد نیست و پس از تصویب آئین نامه پسادکتری و بررسی درخواست ها، دوره های پسادکتری همزمان در چندین رشته در گروههای مختلف فنی مهندسی، علوم پایه و علوم انسانی راه اندازی می شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۲۴
شما فعلا تکلیف آزمون دکتری رو معلوم کنین دوره پسا دکتری پیشکش!
اقا شما اون مبلغی که اقای وزیر سال قبل قول دادند به داننشجویان دکتری ماهیانه پرداخت کنند و بعد منکرش شدند را پی گیری کنید بهترس تا این طرح را معرفی کنید و یه عده را سرکار بذارید.
بهتر است بفرمایید، چگونه می توان در آزمون دکتری شرکت کرد ؟! پسا دکتری پیشکش شما !!!
امضاء: منتظر الورود
به به یک سرگرمی برای دکترهای عزیز و بیکار پیدا شد و یک درامد خوب برای وزارت علوم
پس از این به بعد باید منتظر بازار پر رونق خرید و فورش مدرک پسا دکتری هم باشیم . قیمتش هنوز اعلام نشده ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
که چی بشه؟ هر روز بیشتر به تب مدرک گرایی در جامعه دامن زده میشه. حال اگر گزینشی هم باشه که چه بدتر. فقط یکسری عزیزان نور چشمی فرصت استفاده می یابند.
حالا مگه دوره دکتراشون چقدر اعتبار داره که پسا دکترا گذاشتن؟
اتفاقاً پیشنهاد فوق العاده ای هست چ.ن کلی دکتر رو دستمون باد کرده با این کار 2-3 سال دیگه میشه این موج جوانهای بیکار رو مهار کرد تا بعد که خدا کریمه...
بس که این استادا با سوادند؛ دیگه دانشجوی دکتری جوابگوی پروژه های تحقیقاتیشون نیست!!!
نگران نباشيد.
منظور دوره
"بس است دكتري" مي باشد.
تحصیلات تکمیلی تو ایران وقت گذرونی!
من و 2 نفر از دوستام فقط به خاطر بی برنامگی وزارت علوم برای برگزاری آزمون دکترا، از همون اول اپلای کردیم و حالا داریم میریم خارج درس بخونیم. ظاهرا حدسمون درست بود که این وزارت خونه حالا حالاها از عهده این کار برنمیاد. حدود 3 تا 4 ماه مونده به امتحان و هنوز هیچ چیز به طور واضح مشخص نیست. از شما خواهش میکنم کمی از خدا و آه این بچه ها بترسید. این فلک زده ها اکثرا 25 یا 26 ساله اند و سربازی هم نرفته اند و با یه امیدی تا الان درس خوندن. بی کار هستند و جرأت عاشق شدن و ازدواج هم ندارن. یکی بگه پس چی دارن؟ امید به ادامه تحصیل دارن تا بلکه با قبولی در دکترا، 1 تا 2 سال بعد جایی بورس بشن. مسئول عزیزی که این مطلب رو احتمالا نمیخونی! برای بچه هاتون کاری بکنید. امید اینارو نا امید نکنید.
شما جیب مارا نزن پسا دکتری پیش کش
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس