ماکسیما ارزان شد ، 206 گران

ه گفته برخی نمایشگاه‌داران، خودرو پایتخت عواملی چون حذف سهمیه بنزین لوكس‌ها، كاهش تولید و همچنین نزدیك شدن به نقطه اوج مسافرت‌های تابستانی، حالتی ناپایدار را به بازار داده و هزار چندگاهی آن را بالا و پایین می‌كند.
کد خبر: ۱۳۲۹۴
|
۱۴ تير ۱۳۸۷ - ۱۲:۳۵ 04 July 2008
|
27699 بازدید
ارزانی ماكسیما و روند صعودی قیمت پژو206 صندوق‌دار V9 از مهم‌ترین تغییر و تحولات بازار خودرو كشور طی هفته اخیر بود.

به گزارش شبکه خبر ، این در حالی است كه برخی دیگر از خودروهای تولید داخل نیز با اندكی كاهش قیمت روبه‌رو شدند و برخی دیگر نیز ثبات را در نمودار قیمتی‌شان تجربه كردند. به گفته برخی نمایشگاه‌داران، خودرو پایتخت عواملی چون حذف سهمیه بنزین لوكس‌ها، كاهش تولید و همچنین نزدیك شدن به نقطه اوج مسافرت‌های تابستانی، حالتی ناپایدار را به بازار داده و هزار چندگاهی آن را بالا و پایین می‌كند.

* سیر صعودی قیمت 206 V9
هر چند خود ایران‌خودرویی‌ها كاهش تولید انواع پژو206 را انكار می‌كنند، اما برخی نمایشگاه‌داران پایتخت كمبود عرضه را از دلایل اساسی گرانی اخیر در بازار 206 ها می‌دانند. به گفته آنها هم‌اكنون برخی مدل های این خودرو مانند صندوق‌دار V9 و تیپ‌های 3 و 5 در بازار كمیاب بوده و عدم تعادل در میزان تقاضا برای این مدل‌ها، گرانی‌شان را در بازار رقم‌زده است به نحوی كه هم‌اكنون V9 با قیمتی در حدود 19میلیون و 200هزار تومان در بازار داخل خرید و فروش می‌شود و صندوق‌دار V8 نیز 17میلیون و 500هزار تومان قیمت دارد. در میان مدل های هاچ بك هم، 206 تیپ 5 اگر موجود باشد با قیمت 17میلیون و 500هزار تومان به فروش می‌رسد در حالی كه تیپ 3 این خودرو هم‌اكنون قیمتی برابر با 16میلیون و 200هزار تومان را در بازار داخل دارا است.، البته پژو206 تیپ 2 كه به یكباره گران شد طی هفته جاری كمی ارزان شده و قیمت آن به 14میلیون و 700هزار تومان رسید. مدیرعامل ایران‌خودرو چندی پیش قیمت‌های فعلی انواع پژو206ها را عقلایی و منطقی خوانده بود.

* ثبات در بازار ارزان‌ها
پراید طی این هفته تغییر خاصی را در نمودار قیمتی خود تجربه نكرده و در بازار، با ثبات ماند. به نحوی كه مدل بنزین‌سوز آن در رنگ متالیك، 8میلیون و 250هزار تومان قیمت دارد و پراید دوگانه‌سوز متالیك نیز هم‌اكنون با قیمت 8میلیون و 350هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. این در حالی است كه پژو روآ دیگر خودرو زیر 10میلیون تومان تولید داخل هم هفته‌ای با ثبات را پشت سر گذاشت. این خودرو كه به گفته برخی نمایشگاه‌داران پایتخت با اقبال چندانی نزد مشتریان روبه‌رو نیست در مدل بنزین‌سوزش قیمتی معادل 8میلیون و 300هزار تومان را دارا است و روآی دوگانه‌سوز هم‌اكنون با قیمت 8میلیون و 700هزار تومان در بازار داخل به فروش می‌رسد. روآ در مقایسه با پراید، مصرف سوخت بالاتری را دارد. هرچند كه بنا بر ادعای ایران‌خودرویی‌ها، ایمن‌تر از پراید به حساب می‌آید.

* ماكسیما ارزان شد
ماكسیما ارزان شد و برخی نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت این ارزانی را ناشی از قطع سهمیه سوخت آن می‌دانند. این محصول نیسان ژاپن كه تیراژی اندك را در داخل دارد، طی هفته جاری 500هزار تومان ارزان شده و قیمتش به 41میلیون تومان در بازار داخل رسیده است. این خودرو بنا به مصوبه اخیر ستاد مدیریت حمل‌ونقل و مصرف سوخت از اول تیرماه جاری از دریافت سهمیه بنزین محروم شد.

*اندكی ارزانی برای ریو
گویا زانتیا قصد ندارد دیگر قیمتی زیر 30میلیون تومان را در بازار داخل ثبت كند. به نحوی كه طی مدت اخیر همواره در فضای قیمتی میان 30 الی 30میلیون و 500هزار تومان سیر می‌كند. این خودرو كه محبوبیت خاصی نیز به‌رغم قیمت گرانش دارد طی هفته جاری اندكی ارزان شده و قیمت آن به 30میلیون تومان در بازار داخل رسید. این در حالی است كه ریو محصول كره‌ای و مونتاژی در سایپا نیز حدود 100هزار تومان ارزان و هم‌اكنون با قیمت 13میلیون و 900هزار تومان در بازار داخل به فروش می‌رسد. این خودرو حدود یك ماه پیش به یكباره جهش قیمتی 700هزار تومانی را تجربه كرده و قیمتش به 14میلیون در بازار رسیده است، ظاهرا عرضه كم ریو به بازار سبب گرانی در بازار این خودرو شده است.

*سمندها
در حالی كه طی هفته جاری سمند معمولی با قیمت 13میلیون و 900هزار تومان در بازار داخل به فروش رسید، سمند LX با كاهش قیمت 100هزار تومانی مواجه شد. به نحوی كه هم اكنون این خودرو قیمتی معادل 15میلیون و 800هزار تومان را در بازار داخل دارا است. سمند سریر هم كه به تازگی به نمایندگی‌های ایران خودرو راه یافته است، هم‌اكنون قیمتی برابر با 24میلیون تومان را در این نمایندگی‌ها دارد و هنوز مشخص نیست كه قیمت آن در بازار به چه رقمی برسد. سمند نیز كه طی ماه‌های گذشته از امسال با كاهش تولید روبه‌رو شد ظاهرا با مشكل كمبود عرضه به بازار مواجه است و همین موضوع تعادل آن را با تقاضایش بر هم زده و موجبات گرانی اخیر را در بازار این خودرو فراهم آورده است. این در حالی است كه سورن همچنان قیمتی برابر با 18میلیون و 150هزار تومان در بازار داخل دارا است و ایران خودرویی‌ها این قیمت را نیز منطقی می‌دانند!

*خبری از تندر ارزان نیست
در بازار تندر-90 نسیم ارزانی نمی‌ورزد و هر سه مدل این خودرو هم اكنون روزهای گرانی را تجربه می‌كنند.
بیان این موضوع كه تولید و عرضه كم تندر-90 شرایط فعلی را برای بازار آن به‌وجود آورده، كلیشه‌ای است، اما به هر حال هم‌اكنون تندر-90 مدل E2 با قیمت 15میلیون تومان در بازار داخل خرید و فروش می‌شود. این مدل پرتقاضاترین مدل این خودرو در بازار به حساب می‌آید. همچنین تندر-90 E1 كه نیمه فول محسوب می‌شود هم اكنون قیمت برابر با 13میلیون و 500هزار تومان را دارا است در حالی كه مدل E0 آن بدون كولر با قیمت 10میلیون و 700هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۴
تا سه سال پیش قیمت خودرو سیر نزولی داشت مثلا سمند حدود 10میلیون تومان بود ولی حالا 13.9 میلیون شده است حدود 40 درصد افزایش قیمت چرا ؟ لطفا بررسی کرده نتایج انرا اعلام کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۴
خدا وکیلی تو این وضعیت فقط پولدارا کیف میکنند شما نگاه کنید کسی که 10میلیون پولداره چه حق انتخابهایی داره که اونم یه جوری میشه گفت تحمیلی چون واردات ازاد نیست ومجبور این خود رو ها را بخرد وکسی که می خواهد یک خودرویی بین 30 تا40 میلیون بخرد فکر کنم بین 10 تا ماشین باکیفیت خوب چیزی میتواند انتخاب کند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۲ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۵
سمند 5 میلیون هم باشه بازم گرونه...

چون به خارج از کشور 4 میلیون میفروشن
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
تحولات اخیر سوریه و سقوط بشار اسد چه پیامدهایی دارد؟