بازدید 8094

به یاد پدر شهیدان سلیمی

حسین علایی
کد خبر: ۱۳۲۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۹ 23 November 2010
در روز یکشنبه 30 آبان ماه 1389 پدر سه شهید سرفراز انقلاب اسلامی حمید، مجید و فرهاد سلیمی در سنی بالاتر از 80 سالگی به دیدار حق شتافت و پس از سال‌ها دلتنگی از فراق فرزندان دلاور خود، در کنار آنها آرام گرفت.

حاج بهرام سلیمی را بسیاری از دانشجویان مبارز علیه دستگاه طاغوتی شاه که در دانشگاه تبریز تحصیل کرده و درس خوانده‌اند می‌شناسند. وقتی فرزند عزیزش حمید سلیمی در دانشکدة فنی دانشگاه تبریز درس می‌خواند، منزل کوچک وی در تهران که تا کنون نیز تغییری نیافته است محل رفت و آمد دوستان حمید و یکی از پایگاه‌های دانشجویان انقلابی بود.

او که در آن زمان راننده خودرو سنگین بود و تازه از ارتش بازنشسته شده بود، با آغوشی باز از دوستان فرزند بزرگش استقبال می‌کرد و آنقدر گرم می‌گرفت که با آنها دوست می‌شد. ساده زیست و پر جاذبه بود و با نگاه‌ها و سکوتش افراد را به صداقت و درستی و پاکی رهنمون می‌شد. از شکست طاغوت و پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه سال 1357 بسیار خوشحال بود و در برپایی جمهوری اسلامی چهرة حکومت عدل علی(ع) را می‌دید.

او تمام وجودش را در راه انقلاب اسلامی بکار گرفت و با آغاز جنگ تحمیلی فرزندان عزیزش را به جبهه فرستاد. سه پسر جوان وی حضوری فعال در جبهه‌های جنوب داشتند و یکی پس از دیگری در میدان جنگ با صدام شهید شدند. مجید در شلمچه و در آزادسازی خرمشهر در 20 اردیبهشت ماه سال 1361 در سن 21 سالگی، حمید که فرماندة مهندسی رزمی قرارگاه نوح بود در عملیات والفجر8 در سن 30 سالگی در 23 بهمن ماه 1364 در فاو و فرهاد در سن 18 سالگی در عملیات بیت المقدس 4 در پنجم فروردین ماه سال 1367 به شهادت رسیدند.

وصیتنامه این شهیدان بیانگر آرمان‌های رزمندگان اسلام در آن روزهاست و بسیار خواندنی و پر از دنیایی از معرفت و عشق به خداوند است. حاج بهرام خود نیز در دوران دفاع مقدس در ترابری سنگین سپاه، آبرسان جبهه‌ها بود و هنگامی که حمید شهید شد او در عملیات فاو شرکت داشت. بسیاری از دوستان حمید معتقدند خانواده شهیدان سلیمی الگو و نمونه خوبی از روحیة فدارکاری و محبتی هستند که انقلاب اسلامی توانست آنها را در دورة سخت جنگ پرورش دهد. صبر و شکیبایی این خانواده بخصوص مادر شهیدان سلیمی، مثال زدنی و حیرت انگیز است. حاج بهرام تا آخر عمر صبر و صلابت خود را حفظ کرد و از وفاداران به آرمان‌های امام خمینی بود.

عاش سعیدا و مات سعیدا  

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
فردا که به حشر رهسپاریم / چشمی به شفاعت شما داریم
سلام،
باتشکر از آقای علائی، جهت اطلاع، مراسم سوم آن مرحوم امروز در مسجد صاحب الزمان(عج) در خیابان آزادی برگزارشد. مراسم بعدی روز پنجشنبه ازساعت 14 تا 15:30 در مسجد صاحب الزمان(عج) واقع در خیابان هاشمی قبل ازاستادمعین برگزارخواهدشد.روحشان شاد.فاتحه ای نثارشان فرمائید.
آن بزرگوار خودشان نیز درجبهه حضورداشتند. جای آن دارد که مطلب زیبای سردار علائی را به ستون اصلی منتقل کنید وبا اطلاع رسانی مراسم روز پنجشنبه به شکوه مجلس بزرگداشتشان بیفزائید.
کاش کمی انصاف داشتید و از ممانعت حضور میرحسین در مجلس ختم آقای سلیمی انتقاد می کردید.
این ملاک بی بصیرتی است
ای کاش کمی شجاعت داشتید و پیام بنده رو حذف نمی کردید
خداوند رحمت كند پدر و سه شهيد اين خانواده عزيز را . ما را در غم خود شريك بدانيد اي كاش تابناك وصيت نامه اين شهيدان را مجدد منعكس ميكرد تا شايد گوشه اي از بزرگ منشي اين خانواده عزيز به مردم ما معرفي ميشد هر چه از اين خانواده عزيز بگوييد كم است دوران كودكي من پر است از خاطرات خوب و بي نظير از محبتهاي مادر و پدرو فرزندان اين خانواده محترم
چه قدردرناکه که بعد از ده سال فهمیدم حاج آقا فوت کردن چه روزهایی بوددرکنارحاج آقادردوران سربازی که خاطرات ونصیحتهای حاج آقا برای من.روحش شاد.عجب گرفتار روزگارشدیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی