بازدید 18449

کشف یک میدان نفتی فوق عظیم در ایران

این لایه نفتی که یکی از بزرگترین لایه های نفتی کشور به شمار می رود، در زیر مخزن گازی فردوسی قرار دارد و هم اکنون حفر چاه توصیفی به منظور تکمیل ارزیابی ها در دست انجام است.
کد خبر: ۱۳۲۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۰ 22 November 2010
به گفته یک مسئول نفتی ایران، یک میدان فوق عظیم نفتی در خلیج فارس با ذخیره نفت در جای 34 میلیارد بشکه کشف کرده است.

براساس اطلاعات دریافتی، این میدان مشترک نیست و کاملا مستقل و متعلق به ایران است.

به گزارش «خبر آنلاین»، براساس اظهارات، این لایه نفتی که یکی از بزرگترین لایه های نفتی کشور به شمار می رود، در زیر مخزن گازی فردوسی قرار دارد و هم اکنون حفر چاه توصیفی به منظور تکمیل ارزیابی ها در دست انجام است.

وی همچنین از نتایج جدید اکتشاف در لایه نفتی پارس جنوبی خبر داد و تصریح کرد: با مطالعاتی که به تازگی انجام شده، مشخص شد گستره این لایه نفتی بیش از میزان اعلام شده است.

وکیلی با بیان این که تمام فازهای پارس جنوبی تا پایان سال 1393 و اوایل سال 1394 به بهره برداری می رسند، اظهار داشت: درآمد سالانه این فازها پس از بهره برداری کامل به 100 میلیارد دلار می رسد.

وی همچنین با بیان این که نوعی همدلی و همکاری همه جانبه از سوی تمام دستگاه ها برای توسعه میدان گازی پارس جنوبی در دست انجام است، بیان کرد: هم اکنون مقام های عالی کشور پیشرفت اجرای طرح های توسعه پارس جنوبی را لحظه به لحظه دنبال و از تلاش های متخصصان صنعت نفت در این زمینه پشتیبانی می کنند.

وکیلی با بیان این که شرکت نفت و گاز پارس تا کنون برای تامین مالی طرح های توسعه پارس جنوبی 4 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت ریالی فروخته است، اظهار داشت: سهمیه شرکت ملی نفت ایران از عرضه اوراق مشارکت ریالی برای امسال سه هزار میلیارد تومان بود که به دستور وزیر نفت تمام آن به پروژه های پارس جنوبی اختصاص یافت، همچنین به دستور دکتر مسعود میرکاظمی، حدود هزار و 150 میلیارد تومان اوراق مشارکت ریالی دیگر نیز از سهمیه سایر شرکت ها به توسعه پارس جنوبی اختصاص یافت.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس حجم اوراق مشارکت ارزی پیش بینی شده برای تامین مالی پروژه های شرکت ملی نفت ایران را حدود 5 میلیارد یورو پیش بینی و تصریح کرد: قرار بود از این میزان، سه میلیارد یورو به طرح های شرکت نفت و گاز پارس اختصاص یابد که این میزان به 5 میلیارد یورو افزایش یافته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۰
ازاون خالي بنديهاست كه موقع حذف يارانه بستن؟
قابل توجه اونایی که می گویند باید منابع انرژی برای آیندگان نیز ذخیره شود و مردمان امروز صرفه جویی کنند: آن که دندان دهد نان دهد.
چرا هر میدانی کشف می شود باید به سرعت مورد بهره برداری قرار گیرد ؟ مگر در حال حاضر استحصال نفت از چاههای کشف شده قبلی کم است؟
خوب به ما ( مردم عزیز و شریف ایران ) چه . کشورهای همسایه دور و نزدیک خوشحال باشند و حالش رو ببرند .
از این 100 میلیارد چی گیر ملت میاد؟
انشاءالله بتونيم از اين نعمت الهي درست بهره برداري ودر جهت منافع مردم عزيز كشورمان استفاده كنيم
وقتی با کشف این میادین تغییری در زندگی مردم حاصل نمی شود چه فایده؟
نوش جان چینی هایی که قراره ببرنش و اقتصادشون رو باهاش شکوفا کنن,
ما همین پول فروشش برامون کافیه
واقعا حیف شد که پیداش کردند !!!!!!
بهتر نيست بجاي اكتشاف و استخراج آن كه كاملا متلق به ايرانه دنبال احقاق حق استخراج گاز مشترك با قطر پرداخت. تا همينجا بيش از يك دهه از قطر عقبيم
پس با این اوصاف دیگه نمیخواد یارانه را هدفمند کنند بابا حوصله دارن ها حالا که یک گنج دیگه پیدا شده چه کاریه
چه سودی برا ما مردم داره پولش میره جایی دیگه
بابا اين لبناني ها چقدر شانس دارن خدا كلي نعمت بهشون ميده، اين ميدانم يكي از نمونه هاش.
به ما مردم ايران كه چيزي نميرسه، همه ما در آستانه سي سالگي نه كار داريم نه درامد نه مسكن نه تفريح نه ازدواج، البته بيگاري و بردگي و مسكن در وسط بيابان موجود هستا!
خوش به حال نفتی ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل