بازدید 36739
در نبش قبر شهید بهنام محمدی؛

ظاهرا فشار برخی ها، بر مخالفت و ایستادگی زریبافان چربید!

هرچند ایستادگی مهندس زریبافان در برابر این کار، امری ستودنی بود، ولی باید توجه داشت که به هر حال، این نبش قبر، غیرقانونی انجام شده و اگر با آن برخورد نشود، ممکن است به رویه تبدیل شده که نتیجه ای جز بی نظمی و هتک حرمت آرامگاه شهیدان نخواهد داشت.
کد خبر: ۱۳۱۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۸ 20 November 2010
چندی پیش، گروهی از مسئولان شهرستان مسجد سلیمان در سالروز شهادت نوجوان شهید «بهنام محمدی»، اقدام به نبش قبر ایشان کرده و از میان پنجاه قبر شهید دیگر، پیکر پاک او را به آرامگاه شهدای گمنان منتقل کردند که البته این کار با اعتراض سریع مردم محل روبه رو شد.

به گزارش «تابناک»، این اعتراض اهالی محترم و خانواده های شهدا افاقه نکرده و با توجه به نفوذ مسئولان شهر در استانداری خوزستان، این کار حتی با وجود مخالفت صریح مهندس زریبافان، معاون رییس جمهور و مسئول بنیاد شهید و امور ایثارگران، انجام شد.

بنابر این گزارش، پس از این رویداد، به تازگی، همان خانواده های شهدای معترض، در شکواییه ای خطاب به آقای زریبافان، ضمن تشکر از همراهی وی، خواستار رسیدگی به این موضوع شده و اعلام کرده اند که در صورت رسیدگی نکردن، آنان هم شهدای خود را به هر نقطه ای که دلشان بخواهد خواهند برد.

این گزارش می افزاید: هرچند ایستادگی مهندس زریبافان در برابر این کار، امری ستودنی بود، ولی باید توجه داشت که به هر حال، این نبش قبر، غیرقانونی انجام شده و اگر با آن برخورد نشود، ممکن است به رویه تبدیل شده که نتیجه ای جز بی نظمی و هتک حرمت آرامگاه شهیدان نخواهد داشت.

گفتنی است، شنیده های خبرنگار «تابناک»، حکایت از این دارد که ظاهرا، جرأت چنین کار غیرقانونی با کمک، پشتیبانی و هماهنگی برخی مسئولان در تهران بوده است!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۰۴
یعنی چی؟ من که نفهمیدم.
این هم از مظلومیت شهدای ما است
چرا خبر را قیچی شده و بدون توضیحات کامل می نویسید برای چه باید نبش قبر می شده ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۳۰
خوب اگه قیچیش نکنند باید نام مسئولین رو بیارند که این هم غیر قانونی است
من ا حدودی در جریان این کار بودم
و به نظر من هم کار جالبی نبود
میشد با ساختن یادامان در محل تپه مسجدسلیمان اقدام به نبش قبر ننمود. البته مداقعان برای وجیه کار خود یک مکعب سه در سه متر به عمق سه متر را جابجا کردند. اما بازهم به نظر کار درستی نمی آید.
ضمنا من از مسئولان سوال کردم گفند مجوز را از دفتر مقام معظم رهبری گرفه اند!!!
جالب اینکه دقیقا در لحظه ای که قلاب جرثقیل برای برداشتن خاک ( مزار) شهید بهنام محمدی انداخته میشود آن را بالا بکشد رعد و برقی مهیب در آسمان پدید میآید و بارانی تند شروع میشود که همه وحشت زده میشوند.
امید که دیگر شاهد انجام چنین کارهایی نباشیم
گیریم جواب مردم و خانواده های شهدا را بدن ، جواب خدا رو چی میدن؟
پیکر ایشان سالم بوده یا خیر؟
خب لعنتی های از خود راضی یندگان خدا می خواهند فرزندان شهیدشان کنار خودشان باشند به شماها چه ربطی دارد خود شما تابناکی ها وقتی فرزندانتان از بین رفتند بروید شهر دیگری خاکشان کنید چکار به این بندگان خدا دارید
از تابناک انتظار داریم اگر می داند چه کسانی به پیکر مطهر شهدا اهانت کرده اند انان را افشا کند تا مردم تکلیف خود را با انان بداند به خصوص مسئولانی که در تهران هستند
از اين خبرهاي بي سر و ته تابناك خسته شده ام. بد نيست يك دوره خبرنگاري بگذرانيد بعد خبرنويس شويد. براي چه نبش قبر شده؟!
شهید مظلوم شهید محمدی اگه بختیاری نبود اگه مسجد سلیمانی نبودخیلی وقت پیش به مردم شناسونده میشد اما حالا بعد این همه سال هم امثال شما نمیزارن!!
من در این مراسم بودم
مردم استقبال بی نظیری داشتند
نبش قبر هم صورت نگرفت، با استفاده از تکنولوژی روز قبر را بطور کامل جابه جا کردند و اصلا قبر شکافته نشد.لطفا انصاف رسانه ای را فراموش نکنیم.
اینطوری نبش قبر کردن خیلی زشته ... مثل این که یه عده گردن کلفتیشون گرفته و به هیچ صراطی مستقیم نیستن ....
به كجا رسيده ايم كه از اجساد مطهر شهدا استفاده ابزاري مي كنيم؟ اين تذهبون؟
همیشه خبرهای تابناک جوریه که آدم باید یه سرچ مشتی برای این خبر توی گوگل انجام بده تا بفهمه قضیه چیه.ممنون تابناک که آدما رو به سرچ وامی داری.
فقط همین یه کارمون مونده بود.
لطف کنید خبر کذب منتشر نکنید این کار با مجوز دفتر رهبر معظم انقلاب انجام گرفت ومورد حمایت خانواده معظم شهدا و مردم منطقه می باشد.شایعه پراکنانی مثل شما از جایی دیگر می سوزید
امان ازدست این بعضی ها تا کی بی قانونی
چرا شهداي گمنام
فریاد رسی می خوام
آیا ممکن هست برای تنویر افکار عمومی این خبر رو بدون سانسور و اعمال نظر و جانبداری، به شکل کامل چاپ کنید؟
باور کنید هیچی نفهمیدم !
لطفا خبر را کامل بنویسید .1-شهید محمدی کیست، بچه کجاست ،کجابه شهادت رسیده
2-چرا نبش قبر ،مگر این مملکت صاحب ندارد که این گونه به یک شهید بی احترامی می شود .
لطفا خبررااصلاح کنید وتوضیح بیشتری بدهید
ما وبسياري از خانواده شهدا اين اقدام را محكوم مي كنيم ودرخواست برخورد داريم اگر برخوردي صورت بگيرد....
افراط در حفظ آثار و ارزش های دوران دفاع مقدس ، آن هم با این شکل و شمایل زننده نوبر است . به نظر می رسد تنها دلیل چنین کارهای سخیفی چیزی جز پوشاندن بی کفایتی ها و بی لیاقتی ها نباشد . آیا واقعاً مشکل مردم محروم آن مناطق با جابجا کردن پیکر یک شهید آن هم با نبش قبر ، حل می شود ؟ تردید نداشته باشید که اگر آن عزیزان زنده بودند ، خاک به صورت این مسئولان می پاشیدند .
نش قبر شهید برای چه؟؟؟!!! با چه هدفی این کار انجام شد؟ تابناک جان لطفا مشخص کن قضیه از چه قرار است
خاک عالم برسرتان کم مشکل فرهنگی داریم .....
هدف وسیله را توجیه می کند شهدا برای اینان نوندونی هستند
در همه چيز مردم را محرم نمدانيد وهر بخش از خبر بدون توضيحات به مردم ارائه مي دهيد كه آن برداشتي كه شما از خبر مي خواهيد مردم داشته باشند ،داشته باشند
این بنده خدا که اسم و رسمش معلوم بوده چرا بردنش پیش شهدای گمنام آخه؟این کارای بدون فکر و تعقل چی از مسولین سر میزنه؟
من یک شهروند مسجدسلیمانی هستم.دوست داشتم شما نیز در روز 13 آبان در شهر مسجدسلیمان حضور می داشتید.در این روز ماندگار پیر و جوان و مرد و زن همه با تمام وجود به صحنه آمده بودند تا حماسه دیگری را خلق نمایند آری در این روز شرف و غیرت و اصالت بختیاری به میدان آمده بود .
این برنامه با حضور استاندار خوزستان(نماینده دولت)نماینده ولی فقیه در استان(نماینده رهبری)و بسیاری از سران کشوری و لشکری برگزار شده بود و من به عنوان یکی از حضار هیچ فرد معترضی را ندیدم.از شما خواهشمندم در خصوص اخباری که در سایت درج می نمایید کمی تحقیق نمائید.تا بتوانید به رسالت خود که رساندن اطلاعات صحیح می باشد عمل نمایید.اگر مسئولین سایت تابناک تاب و توان چاپ تصاویر استقبال یکپارچه ایل غیور بختیاری را دارند بنده حاضرم تا تصاویری را برای شما ارسال نمایم.
با سلام. بنده کاملاً مطلع هستم که نبش قبری صورت نگرفته است. نبش قبر از نظر فقهی و حقوقی دارای بار معنایی خاصی است که حکم آن حرمت است و جز در بعضی موارد استثنایی جایز نیست. آنچه در مورد شهید بهنام محمدی اتفاق افتاد، انتقال کل قبر (بدون نبش آن) بود. به این صورت که اطراف قبر و زیر آن بتون ریزی شده و کلّ مجموعه قبر از جای اصلی خود بلند شده و انتقال داده میشود. لذا باید خبر خود را اصلاح کنید
اگر یک صدم همین بهنام 13 ساله متعلق به کشور دیگری بود چه افتخاری میکردند ، همچینین چه زیبا و کوتاه ریاست محترم جمهوری فرمودند بهنام یک اسطوره بین المللی است و لذا انصاف نبود و اجحاف بود که بهنام در یک گوشه ای مدفون باشد و این بود در یک فضای کاملا شرعی – قانونی و خواسته عمومی و با استقبال تمام خانواده های شهدا ، امت حزب ا... و حمایت مسئولان کشوری و لشکری این مهم امروز صورت گرفت و تاریخ 27 مهر 1359 یک بار دیگر با شکوهی بی نظیر تکرار شد .
سلام تابناک جون
نوکرتم خجالت بکش.مرد باشید و از جیره بندی آب در این شهر بنویسید که دو یا سه روزی چند ساعت آب دارند.یا از وضعیت گاز؟وای بر مسئو لین این شهر.بقیه بدبختیهای این شهر بماند.
برای بار چندم منتشر نکن
اين شهيد اسلام كه نامش مشخصه.پس چرا به ارامگاه شهداي گمنام منتقل شده؟؟؟؟؟
اولا"نبش قبرنبوده بلکه بااستفاده جرثقیل قبرراقالبی درآورده وجابجا کردند.اتفاقا"درروزجابجایی جمعیت زیادی استقبال کرده وحال وهوای خوبی حاکم بود.ولی دراین موضوع که این آقایان هرکاری دلشان بخواهد انجام می دهند درست است متاسفانه اهرم های فشاراینان دراستان زیاداست.وقطعا"نیتشان ازاین کار الهی نبوده بلکه به رخ کشیدن قدرت به رقیب بود
همه بچه های جنگ ،از شجاعت بهنام اطلاع داشته و دارند ولی متاسفانه در هیچ جای از کشور نامی از این نوجوان برده نشده .
جا دارد از مسئولینی که بازحمات بسیار با انتقال این شهید موجب معرفی واقعی این شهید بزرگوار شدند کمال تشکر را داشته باشیم و از عزیزانی که انتقاد به این دارند تقاضا دارم نسبت به معرفی شهدا اقدام کنند
ما وقتی می نویسیم شما درجش نمی کنید جه سود؟
اما باز تکلیف دارم و می نویسم.
حالا چه می شد که این شهید در همان مزار شهدای نامدار دفن باشد؟
چرا برای چند روز دنیا آخرت خودتان را خراب می کنید و حرام مرتکب می شود؟
آقای زربافان هم که نمی تونند از حقوق شهدا دفاع کنند ، بروند پی کار دیگر بهتر است.
یکی که حدوداً همسن شهید بهنام محمدی است.
یعنی از این به بعد هر جا رفتی هی باید نبش قبر کنی و مرده رو هم با خودت اینور و اونور ببری؟!!! طفلک شهدا و مردگان هم از دست این آدمهای زنده در امان نیستند.
منظورتان از قطعه شهداي گمنام چيست!مگر بدون شناسائي دفن شده لطفا" درست اطلاع رساني كنيد ما هم متوجه شويم
تفاوت بین شهدا مایه تاسف است.
چرا نوشتید گمنام در صورتی که نام بردید بهنام محمدی .
نامفهوم بود
پناه بر خدا....الناس علی دین ملوکهم....
آیا خبر مربوط به خوابی که شخصی از اهالی در باره این شهید والامقام دیده بود نمی شود؟ لطفا پیگیری وکامل اطلاغ رسانی شود.
2سال پيش هم چنين مسئله اي براي شهيد علي حسيني در روستاي نجم آباد شهرستان گناباد از سوي يكي از پسران شهيد صورت پذيرفت.
اگر چه ساسنسور ميكنيد اما اگر اين اقدام باهماهنگي ونظر مساعد نماينده شهر بود قطعا تاريخي ترين اقدام مثبت در شهر عنوان ميشد
این دیگه چه جور خبررسانیه!همش که سانسور شده. نکنه حمایت از حقوق شهدا هم سیاسی و مورد دار شده.
ما که نفهمیدیم چی شد؟!!!
فرض بر اين است كه خواننده از موضوع هيچ اطلاع قبلي ندارد. لطفا خبر را كامل و بدون كم و كاست درج فرماييد.
مزار شهید بهنام محمدی ابتدای قطعه شهدای کلگه در شهرستان مسجد سلیمان و در کنار 50شهید عزیز قرار داشته که امام جمعه شهر و امام جمعه موقت اهواز بدون هیچگونه هماهنگی با بنیاد شهید قبر شهید را به محل شهدای گمنام خودسرانه منتقل می کنند در اینجا چند سوال برای مردم عزیز مسجد سلیمان پیش آمده اول: هدف از این جابه جایی را امام جمعه قرار گرفتن قبر شهید در کنار فاضلاب عنوان کرد که صراحتا اعلام می شود دورغ محض است چرا که درهمین محل بیش از 200 قبر مومنین و از جمله 50 شهید است و هیچگونه فاضلابی وجود ندارد دوم جابه جایی قبر شهید چه ارتباطی با امام جمعه و وظایف وی دارد و نامبرده بدون اطلاع و مجوز از بنیاد شهید اینکار را انجام و حتی سیاهپور رییس بنیاد شهید مسجد سلیمان با حکم قضایی در محل حاضر و مانع از جابه جایی شد اما بعلت کوتاه آمدن آقای زریبافان این کار توسط خاطیان انجام شد سوم محل انتقال پیکر شهدای شهدای گمنام بوده که هیچ ارتباط ذاتی این شهدای گمنام با این شهبید که چهره ملی دارد ندارد چهارم برای این جابه جایی استاندار خوزستان دویست و پنجاه میلیون تومان پول داده که چون به حساب امام جمعه واریز شده نحوه هزینه کردش معروف نیست مضافا اینکه امام چمعه از مهندس رییسی مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجد سلیمان برایز این جابه جایی که بنا به اظهار کارشناسان کلا با همهع بار تبلیغاتیی 50 میلیون تومان نیاز داشته مبلغ 500 میلیون تومان کتبا درخواست کرد که مدیر عامل شرکت نفت زیر بار پرداخت این مبلغ نرفت چرا برای جابه جایی یک مزار 750 میلیون تومان درخواست اعتبارشده که شورای سیاستگذاری ائمه جمعه باید پاسخگوی این شبهات باشدکه متاسفانه مسبوق به سابقه است از همه مهمترامام جمعه مسجد سلیمان مکررادر خطبه های نماز جمعه همان طور که آقای زریبافان گفته است عنوان دکرده ما برای این جابه جایی مجوز از مقام معظم رهبری گرفته ایم که یکی از دلایل همکاری استاندار در این پروسه همین ادعا بوده ولی با پیگیری بنیاد شهی مشخص شده ایشان هیچگونه اذنی از مقام معظم رهبری ندارند و دورغ می گوینددراینجا چند سوال بی پاسخ برای امت شهید پرور باقی مانده است 1- هزینه کردن از مقام معظم رهبری بصورت جعلی برای انجام یک کار غیر قانونی2- توهین به سایر شهدا محل که امام جمعه مدعی بوده در کنار فاضلاب به خاک سپرده شدند که این ادعا برای توجیه جابه جایی شهید بهنام محمدی توهین آشکاری به همه شهدای محل است و دورغ محض است سوم درخواست 750میلیون تومان اعتبار از منابع دولتی بدون هرگونه امکان نظارت برهزینه کرد آن از شبهات جدی دراین ماجرا است.دراین ماجرا بهنام سی سال مظلوم بود و باز هم در حقش ظلم شد
سلام
1-نبش قبری صورت نگرفت
2-اکثر خانواده شهدا با دیدگان اشک بار با بهنام وداع کردند
3- مردم در ان روز خماسه آفریدند
4- تابناکیها در مورد مشکلات مسجد سلیمان شما چه مطلبی را نوشتید ؟ به چه مشکلاتی توجه کردید ؟ چرا باندبازی تان تمم شدنی نیست؟
لعنت خدا بر شما مزدوران تابناك كه جز جو سازي كار ديگري نداريد!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست