بازدید 11447

چيني‌ها:تحريف نام خليج‌فارس كار عربها بود!

کد خبر: ۱۳۰۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۳ 15 November 2010
به دنبال درج نام خليج ع ‌ر ب‌ ي در افتتاحيه شانزدهمين دوره بازي‌هاي آسيايي گوانگجو كه با اعترض مقامات ايراني مواجه شد،‌ مسئولان چيني تقصير را به گردن اعراب انداختند.

به نوشته «جمهوری اسلامی» به نقل از عصرايران،‌ در پي نماي نام جعلي خليج ع ر ب‌ي به جاي خليج فارس در افتتاحيه بازي‌ها، با پيگيري مسئولانه مقامات كميته ملي المپيك ايران و سفارت جمهوري اسلامي، مقامات چيني با عذرخواهي از مسئولان ورزش ايران عنوان كردند كه اين اقدام خارج حوزه برگزاري اين بازي‌ها بوده است و مقامات عرب صاحب نفوذ در ورزش آسيا، اين موضوع را در برنامه افتتاحيه گنجانده‌اند!

اين موضوع زماني عينيت داشت كه عرب‌هاي حاضر در ورزشگاه نسبت به اين تحريف واكنش نشان دادند.

در حاشيه برپايي مراسم افتتاحيه شانزدهمين دوره بازي‌هاي آسيايي گوانگجو تصاويري از نقشه آسيا و كشورهاي آسيايي در مسير جاده ابريشم به نمايش درآمد كه وقتي تصوير به موقعيت ايران رسيد، به ناگاه دوربين به سمت جنوب كشورمان رفت كه در اين صحنه از واژه نامانوس و نام مجعول «خليج ع رب ي» به جاي خليج فارس استفاده شده بود.

اين موضوع به شدت توسط مسئولان ايراني حاضر در مراسم محكوم شد و حتي زماني كه در اعتراض به چنين موضوعي قصد خروج از محل افتتاحيه را داشتند، نخست‌وزير چين كه از نزديك شاهد اين مسئله بود، از مسئولان كشورمان خواهش كرد كه به محل افتتاحيه بازگردند تا وي اين مسئله را پيگيري كند.

از سوي ديگر سفارت ايران نيز در يادداشت رسمي نسبت به اقدام غير مسئولانه برگزاركنندگان افتتاحيه اعتراض كرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۰
من افتتاحیه را مستقیم از کانال چین دیدم بعد از این صحنه مقامات محترم را نشان دا که سرجایشان نشسته بودند و صحبت میکردند
برو بابا
معنی به شدت رو هم فهمیدیم
کاش یکم غیرت - به جای مصلحت و منفعت اندیشی - تو وجود این به اصطلاح مقامات ایرانی که میفرمایید وجود داشت
تا جايي كه ما شنيده ايم عكس العمل مسئولين كاروان ورزشي ايران چندان هم شديد نبوده . بلكه خيلي هم نرم بوده . ظاهرا نميشه لذت ديدن افتتاحيه تا آخر رو به چيز ديگري ترجيح داد .
مسلمان از یک سوراخ دو بار گزیده نمیشود ، چند سالی است که عربها به توصیه صهیونیستها و تعصب خشک و خالیشان با برنامه ریزی دقیق در مراسمات، سمینارها، مجالس، المپیکها ی جهانی عرق ملی و تعصب ایرانیان را نشانه گرفته از فضای ملتهب سیاسی ایران بهره گیری میکنند لذا بر عهده مسئولان برنامه ریز است که با تجربه ای که دارند مکر عربها را خوانده و قبل از اعمال نفوذ عربها در مجامع جهانی رو دست آنها زده نقشه آنهارا در نطفه خفه سازند .
با سلام
شما گفتيد و ما هم باورمان شد! اگر راست مي گويند كه چيني ها پوزش خواهي كرده اند، مدرك آنرا رو كنند و تضمين دهند در مراسم اختتاميه جبران كنند.
بايد كلاً بازيهاي آسيايي اين دوره را تحريم ميكرديم
باز هم ايران به بن همام راي بدهد كه در آسيا آقائي كند ...
میشه اسناد عذرخواهی رو منتشر کنید؟؟؟؟؟
عذر بدتر از گناهه.....
خلیج همیشه فارس به کوری چشم هر کس که نمی تونه ببینه.شک نکنید بی تفاوتی مسولین ما هم جای سوال داره.....
ظاهرا بدشون نمی آد یه اتفاقای بیافته
چه نخست وزیر حواس جمعی که هم متوجه تحریف، هم متوجه قصد خروج مسئولان ایرانی شده و هم کسی را فرستاده که بالاغیرتا نروید و گرنه خودمان را از همین بالای پله ها پرت می کنیم پایین! روی نخست وزیر چین را هم که نمی شد زمین زد برای همین حضرات برگشتند و با اخم به بقیه مراسم توجه کردند! ضمنا سفارت چین هم خیلی زحمت قلفرسایی کشیده و یادداشت فرستاده اند! نگو پسر کوچک من هم کلی دیپلمات است چون روزی ده تا یادداشت می نویسد :)
اگر يك مرد آنجا حضور داشت،‌تمام كاروان ايران را بازميگرداند. ارزش اين كار از 4 تا مدالي كه تازه قراره بگيريم به مراتب نزد ملت ايران زمين بيشتر بود. تا كي با احساسات مردم ميخواهيد بازي كنيد؟ همين كه هر روز از آنجا گزارش مي رسد كه فلان ورزشكار حذف شد و فلاني بين دوازده نفر دهم شد و اينگونه اخبار ،‌آيا بهتر نبود مثل يك مرد كاروان ايران را برگشت ميداديد؟ واقعا سياست بلد نيستيد ؟
برین بابا، عذرخواهی کتبی هم جبران نمی کنه!
تابناک تکلیف خودت رو رو روشن کن یکبار میگی ترک کردند یکبار میگی اهمیت ندادن یک بار میگی ندادن!
این است اقتدار ایرانی
نخست وزیر چین می آید و دعوت به خویشتنداری مسئولان ايراني می کند. آخه می ترسه مسئولان ايرانی به جای کشورهای عربی دوست و برارد این کشور بیگانه رو با خاک یکسان کنن
چین باید رسما عذرخواهی کند در غیر این صورت دولت و مردم باید کالاهای بنجل آن را تحریم کنند
ده! خودتون گفتین که اصلا همچین چیزی نبوده و اصلا قصد خروج نداشتن!
با سلام اينكه تمام شد اما به فكر اينده باشيد الان قطر دنبال جام جهاتي 2022است مطما باشيد كه انها از الان برنامه براي تعويض تام خليج فارس دارند همينطور كه در بازيهاي اسيايي دوحه كردند
ادامه حضور در مسابقات و سكوت هر كس از ورزشكار تا مقامات مسئول خيانت آشكاري است به اين سرزمين
بالاخره کدوم تابناک جان؟ عذرخواهی کردن یا نه؟ مدرکش کو؟
این موضوع ترک جلسه مسوولین هم داره کم کم به یک فییلم هندی تمام عیار تبدیل میشه.
خوش به حال ما که عرب ها و چینی ها با هم یک دست می شن که کشورمون رو مسخره کننن و یکی از مسولین از جاش تکون نمیخوره. حالا خوشحال باشن که عذرخواهی شفاهی ازشون شده
مسولان بايد بگونه به دنبال رفع اين اقدام باشند به عنوان مثال ب در اختتاميه بازي ها به هر شكل ممكن نام خليج فارس بگونه اي به نمايش در آيد
من نبودم دستم بود تقصیر آستینم بود
کی ما می فهمیم در این دنیا هیچ دوستی نداریم
به نظر میاد از اون دست خبرهای سفارشیه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی