آینده‌ای روشن برای شاخه غربی خط ۱۰ مترو تهران

کد خبر: ۱۳۰۸۵۸۳
|
۰۹ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۳:۴۷ 30 May 2025
|
5037 بازدید
|
۲

آینده‌ای روشن برای شاخه غربی خط ۱۰ مترو تهران

 نعمت‌الله فروزان‌پور، مدیرعامل شرکت متروی تهران، اعلام کرد عملیات ساخت خط ۱۰ مترو با تمرکز بر شاخه غربی و حفاری به صورت ۱۰۰ درصد مکانیزه و با استفاده از TBM خواهد بود.

به گزارش تابناک؛ فروزان‌پور، در جریان بازدید خبرنگاران از روند اجرای خط ۱۰، تأکید کرد که اولویت ساخت این پروژه با شاخه غربی آن است تا فشار ترافیکی بر معابر پرتردد همچون بزرگراه‌های حکیم و همت کاهش یابد.

وی گفت:  «بیش از ۵۰ درصد از مسافران ورودی به تهران از مسیر کرج، قصد تردد به مناطق شمالی پایتخت را دارند. خط ۱۰ می‌تواند سهم قابل‌توجهی در پاسخگویی به این تقاضا و همچنین کاهش آلودگی هوای مزمن تهران ایفا کند.»

فرهاد زمانی، سرپرست اجرای این خط، اعلام کرد که در بخش غربی ۲۱ ایستگاه در مسیر ۲۹ کیلومتری طراحی شده و در بخش شرقی نیز ۱۴ ایستگاه پیش‌بینی شده است. همچنین ۷ ایستگاه تبادلی برای اتصال با دیگر خطوط مترو در نظر گرفته شده است.

آینده‌ای روشن برای شاخه غربی خط ۱۰ مترو تهران

در حال حاضر، دو دستگاه TBM (حفار مکانیزه تونل) در مسیر فعال هستند و عملیات اجرایی با تمرکز بر بخش غربی ادامه دارد.

خط ۱۰ با طول ۴۷ کیلومتر، مناطق غربی و شمال شرقی تهران را به یکدیگر متصل خواهد کرد و ظرفیت جابه‌جایی روزانه صدها هزار مسافر را دارد.

طبق اعلام رسمی، تا پایان سال ۱۴۰۶ بخشی از این خط به طول ۵ کیلومتر از ایستگاه دریاچه چیتگر تا کوهسار با ۶ ایستگاه به بهره‌برداری خواهد رسید. ساخت ایستگاه‌های شهدای خلیج فارس، ساحل، موج، اتریش، المپیک، کوهسار و سردار جنگل هم‌اکنون آغاز شده است.

خط ۱۰، یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های زیرساختی مترو در تهران، قرار است فشار بر خطوط ۲ و ۴ را نیز کاهش دهد. بنا به برآوردها، هزینه ساخت هر کیلومتر از این مسیر بالغ بر ۵۰ میلیون یورو است. با وجود این هزینه سرسام آور مسئولان شهرداری آن را گامی مهم در جهت توسعه پایدار و کاهش وابستگی به خودرومحوری در شهر می‌دانند.

آینده‌ای روشن برای شاخه غربی خط ۱۰ مترو تهران

تابناک را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

اشتراک گذاری
برچسب ها
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۰
چرا هزینه به یورو براورد و اعلام می شود مگر حداقل 90 درصد هزینه ریالی نیست کارگر و سیمان سنگ و اهن و ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۰
امیدواریم همزمان با پیشرفت فیزیکی کارهای سیویل وحفاری و..... مسئولین شهرداری هم به فکر رام های قطار موردنیاز باشند ودیگه از این خط و اون خط, قطار به خط جدید منتقل نکنندکه باعث شلوغی واتلاف زمان گرد.
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

برچسب منتخب
# قیمت طلا # مذاکره ایران و آمریکا # قیمت سکه # کالابرگ # حقوق بازنشستگان # انفجار بندرعباس
نظرسنجی
توافق نهایی ایران و آمریکا تا چه زمانی انجام می شود؟
الی گشت