بازدید 3493

كلاهبرداري 200 ميليوني از خانواده دزدان مسلح

در جريان مشورت با برادر يكي ديگر از همدستان پسرم ـ كه او نيز به اتهام سرقت مسلحانه به اشد مجازات محكوم شده بود ـ به دنبال راه نجات بوديم كه با مردي به نام رحيم -47‌ساله- آشنا شديم.
کد خبر: ۱۳۰۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۴ 13 November 2010
ایران: خانواده دزدان مسلح جنايتكار كه براي نجات فرزندانشان، دنبال راه چاره‌اي بودند در دام يك شياد گرفتار شده و هدف كلاهبرداري 200 ميليون توماني قرار گرفتند.

چندي پیش، مردي به شعبه بيستم دادسراي ناحيه 12 تهران مراجعه كرد و با تسليم شكايتي گفت: «اواخر سال گذشته پسرم كه عضو يك شبكه سرقت بود به اتهام سرقت مسلحانه و قتل دستگير و پس از محاكمه به قصاص- اعدام- محكوم شد.

در جريان مشورت با برادر يكي ديگر از همدستان پسرم ـ كه او نيز به اتهام سرقت مسلحانه به اشد مجازات محكوم شده بود ـ به دنبال راه نجات بوديم كه با مردي به نام رحيم -47‌ساله- آشنا شديم.

او كه خود را مقام عالي رتبه نظامي و فردي با نفوذ در دستگاه قضايي و پليسي معرفي مي‌كرد، در همان جلسه اول به ما گفت براي نجات دو محكوم بايد دست به جيب شويم. بدين ترتيب او با وعده‌هاي واهي طي چند مرحله حدود 140 ميليون تومان پول نقد و سه دستگاه خودروي پژو 206، سمند و پژو پارس از ما گرفت. اما با گذشت چند ماه وقتي متوجه شديم حكم در حال اجراست به سراغ «رحيم» رفتيم اما او دفترش را تخليه كرده و متواري شده بود.»

پس از اين شكايت كارآگاهان پايگاه هفتم پليس آگاهي رسيدگي به پرونده را در دستور كار قرار دادند كه سرانجام متهم در جنوب تهران شناسايي و در عملياتي غافلگيرانه دستگير شد.

رحيم پس‌از دستگيري در بازجويي‌ها به كلاهبرداري از دو مرد ميانسال اعتراف كرد. خودروهاي مورد نظر نيز در خانه يكي از دوستانش كشف شد.

سرهنگ كارآگاه علي‌غياثوند- رئيس پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ- با اعلام اين خبر گفت: متهم در حال حاضر باد قرار 230 ميليون توماني بازداشت است و تحقيقات بيشتر از وي ادامه دارد.

از آنجا كه احتمال ارتكاب جرائم مشابه از سوي او وجود دارد افرادي كه با اين شيوه هدف كلاهبرداري قرار گرفته‌اند مي‌توانند براي شناسايي متهم و پيگيري شكايت به پايگاه هفتم پليس آگاهي واقع در ميدان پانزده خرداد مراجعه كنند.

سرهنگ غياثوند همچنين ضمن هشدار به خانواده‌ها گفت: مردم بايد بدانند پرونده‌هاي قضايي فقط بايد از راه‌هاي قانوني و مراجع قضايي يا وكيل قانوني پيگيري شود. افرادي هم كه به‌عنوان واسطه يا كارچاق كن ادعا‌هايي مطرح مي‌كنند هيچ تأثيري در روند رسيدگي به پرونده‌ها ندارند و فقط قصد سركيسه‌كردن خانواده‌ها را دارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی