ویدیویی از تلاش خلبان ایرانی در هدایت ایلیوشین 76 بر فراز بندرعباس در جریان عملیات اطفای حریق اسکله شهید رجایی، تحسین جهانی را در پی داشته است. حسن صندوق ساز زردینی خلبان ارشد هواپیماهای ایليوشين 76 نیروی هوایی سپاه پاسداران با ریسک بالا بارها به این آتش حمله کرد. این ویدیو را میبینید.
چون نوشته خلبان سپاه یک عده اینجا نمی فهمند که چیکار کرده
خیلی هم استاد پرواز و خلبانی هستند
اصلا در همه موارد استاد و نظریه پرداز هستند
مخصوص اگر ............
در هیچ جای جهان وقتی حریق در دسترس است از هواپییما آبپاش استفاده نمیشود !
به جای این مانورهای تبلیغاتی باید:
سریع کانتینرهای سوخته نشده دور می شد !
باید خودروهای آتش نشانی و پمپ های آتش نشانی قوی آب دریا را به کانتینرها می پاشیدند!
هواپیممی اطفا حریق برای حریق جنکلی است که دسترسی به حریق وجود ندارد نه برای مکانی محدود !
متخصص اولا حریق در دسترس هست ؟
آن هم حریق مواد شیمیایی
چی میگی ؟
ناشناس
بابا تو کارشناس کجا بودی یه سر بیا تو ایستگاه ما خیلی بهت نیاز داریم
ناشناس
بنده مخصص ایمنی و دارای تخصص مهندسی حریق هستم شماره ایستگاه بدهید تا مشاوره بدهم
را نام ببرید که یک مورد مشابه در دنیا نام ببرید. دوستانی که ادعا دارند بروند تجربیات شرکت ملی حفاری و مناطق نفت خیز جنوب را در اطفا حریق مشاهده کننند و تجهیزات آنها را ببیند !هیچ وقت این شرکتها برای اطفا خریق از هواپیما استفاده نکردند با وجود دمای 700 درجه ای و صدای بالای 130 دسی بل ناشی از فوران چاه چون بیهوده است!
آقایا ن آتش نشانی به جای مانور تبلیغاتی بروید تجهیزات خوب و مدرن براز اطفا حریق زیمنی که بسیار موثر تر است بخرید هواپیمای آب پاش صرفا برای حریق جنگلی است!
حامد
حریق در دسترس است یعنی چی ؟
ناشناس
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۰۸:۳۸
بابا حداقل کامل بگذارید ببینیم چی رو میگید . این تیکه فیلم که چیزی نداشت.
دوستان بوق الارام ارتفاع بصدا در آمده و این هواپیما ایلوشن برای آتشنشانی طراحی نشده چون در طراحی هواپیمای آنشنشان هنگان خالی شدن یکباره آب تعادل و کنترل هواپیما نیاز به سیتم تعادل دارد که این هواپیما فاقد آن سیستم هست ودر هنگام خالی شدن یکباره آب هواپیما تعادل خود را نسیتا از دست میدهد و این خلبان پلی استیشن بازی نمیکند بلکه داره تعادل را دست و مهارت بالا حفظ میکند و در خصوص موتور هواپیمای آۀتشنشان به گونه ای طراحی شده که حرارات بالای آتش کمترین اثر را روی موتور بگدارد در حالی این هواپیما موتورهایی برای ترابری دارد و کلی موضوع فنی دیگر بله این خلبان از جان خود گذشت مثل من پشت سیستم ننشست گزاف گویی کند بلکه غیرت و جوانمردی کرد کاش مدیران نالایق در این عرصه کنار میرفتند و ملت اصیل ایران پاسداشت رشادت این قهرمانان هستند وانهایی که کار این عزیزان ناچیز میشمارند تهی هستند از خون ایرانی