بازدید 3217

انكار متهم به آتش كشيدن رستوران

پنج نفر حين غذا خوردن در محاصره حريق قرار گرفته و فريادهاي كمك آنها برزخي را در محل حادثه خلق كرده بود.
کد خبر: ۱۲۹۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۸ 10 November 2010
تهران امروز: جعفر، مرد ميانسالي كه متهم به آتش كشيدن منتهي به مرگ سه نفر يك رستوران در مرودشت استان فارس است تحت بازجويي مجدد قرار گرفت.

يك هفته مانده به تحويل سال نو 1386، ماموران قرمزپوش سازمان آتش نشاني شيراز آژيركشان به‌سمت حادثه‌اي كه در يك رستوران اين شهر اتفاق افتاده بود گسيل شدند.

پنج نفر حين غذا خوردن در محاصره حريق قرار گرفته و فريادهاي كمك آنها برزخي را در محل حادثه خلق كرده بود.

آتش نشانان به سرعت به دو گروه تقسيم شدند. تعدادي از آنها با شلنگ‌هاي آب به جان آتش افتادند تا از شدت آن بكاهند و گروهي ديگر دل به شعله‌هاي زرد و نارنجي آتش زده و به ميان حريق رفتند تا زندگان حادثه را از مرگ قريب‌الوقوع نجات دهند.

آنها دقايقي بعد هر پنج مجروح حادثه را بيرون كشيده و آنها را به ماموران اورژانس سپردند.

فرداي آن روز هم خبر مرگ سه نفر از اين سانحه‌زدگان در اين شهر پيچيد. با فوت دو مرد و يك زن در اين ماجرا و با توجه به گزارش كتبي آتش نشانان كاركشته، به احتمال فراوان اين حريق‌ عمدي بوده و دسيسه‌اي در ميان بوده است.

به همين خاطر پاي بازپرس ويژه قتل به اين پرونده باز و گزارش اين آتش‌سوزي مرگ‌آفر ين در ميان پوشه‌هاي دادسراي جنايي استان فارس قرار گرفت.

صاحب رستوران يكي از نخستين افرادي بود كه مورد پرس و جوي كارآگاهانه قرار گرفت. اين مرد مقصر اصلي اين حادثه را فردي به‌نام جعفر معرفي كرد و گفت مدتي قبل سر يك قطعه زمين با جعفر اختلاف پيدا كرده بوده است و در روز آتش‌سوزي اين مرد خشمگين به قصد انتقام‌جويي به رستوران او آمده و اين جنايت را رقم زده است. جعفر تحت تعقيب قرار گرفت اما ماموران پليس با سر زدن به خانه و محل كسب و كار او متوجه شدند اين مرد پس از اين واقعه دست زن و فرزند خود را گرفته و خانه و كاشانه‌اش را به مقصدي نامشخص ترك كرده است.

به دستور بازپرس پرونده، تصوير جعفر تكثير و در اختيار مراكز انتظامي سراسر كشور قرار داده شد تا در صورت مواجه شدن با وي نسبت به دستگيري او اقدام كنند. كمتر از چهار سال از اين جريان گذشته بود و هنوز خبري از بازداشت متهم متواري دريافت نشده بود كه در اولين هفته آبان‌ماه پليس استان مركزي با تماس يكي از شهروندان از نگهداري اسلحه جنگي توسط يكي از روستائيان در منزل مطلع شد. ماموران به سرعت به اين روستا رفته و اين خانه را با حكم قضايي مورد تفتيش قرار دادند. اما نه‌تنها اسلحه‌اي در اين خانه پيدا نشد بلكه اين مرد ميانسال روستا نشين گفت در عمرش نه سلاحي داشته نه هيچ‌وقت دست به اسلحه برده است. اما اين مرد به كلانتري برده شد.

تازه آنجا بود كه ماموران با مراجعه به بانك مجرمان پليس آگاهي پي بردند وي همان جعفر است كه از اسفند چهار سال پيش تحت پيگرد قضايي قرار دارد. جعفر به سرعت تحويل آگاهي استان فارس داده و بازجويي از وي شروع شد. متهم در بازجويي به ايجاد آتش ولي به‌طور غيرعمد اعتراف كرد: سر معامله يك قطعه زمين با مراد اختلاف پيدا كرده بودم. هرچه سعي مي‌كردم از طريق صحبت و گفت‌وگو مشكل‌مان را حل كنم او زير بار نمي‌رفت. يك روز كه به‌شدت خشمگين بودم تصميم به تهديد او گرفتم. يك پيت پر از بنزين كرده و به محل كسب و كارش رفتم. با او جر و بحثم شد و يك مرتبه پيت بنزين روي بخاري روشن افتاد و آتش گر گرفت.

من خودم را از ميان آتش بيرون كشيدم و نجات پيدا كردم. بعد هم به‌سرعت از آنجا فرار كردم. فرداي آن روز در خيابان سرگردان بودم كه از چند نفر شنيدم كه سه نفر دراين حادثه جان داده‌اند.از ترس دستگيري دست زن و بچه‌ام را گرفتم و به زادگاهم رفتم تا وقتي كه شناسايي شدم. به‌رغم اين اظهارات متهم، بازپرس پرونده معتقد است جعفر مرتكب قتل عمد شده است و بازجويي از وي را براي كشف واقعيت ادامه مي‌دهد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر