بازدید 2938

ناكامي كلاهبردار در سرقت 8 ميلياردي از بانك

متهم در بازجويي‌هاي پليسي گفت: از چند هفته پيش وقتي متوجه شدم يكي از كاركنان بانك به محل ديگري منتقل شده، از يك مرد جاعل خواستم برايم كارت كارمندي و حكم ماموريت كاري در بانك را تهيه كند.
کد خبر: ۱۲۹۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۳ 09 November 2010
جام‌جم: کارمند قلابي بانك كه به اتهام كلاهبرداري تحت تعقيب پليس بود، در يكي از محله‌هاي تهران دستگير شد.

اين متهم با حضور در بانكي در شهريار، 2 ميليارد و 800 ميليون تومان از بخش خزانه‌داري بانك خارج كرده و قصد سرقت آن را داشت كه ناكام ماند.

هفته گذشته مردي جوان با ورود به بانكي در شهريار به سمت يكي از مسوولان رفت و با ارائه نامه‌اي به وي، مدعي شد كارمند يكي از بانك‌هاست و طبق حكمي ماموريت يافته است تا در شعبه مربوطه به فعاليت كاري‌اش ادامه دهد. مسوول بانك پس از بررسي نامه و حكم مرد جوان، به وي اجازه داد در جايگاه كارمندي كه چند هفته پيش به شعبه‌اي ديگر منتقل شده، بنشيند و به فعاليت كاري‌اش ادامه دهد. دقايقي بعد كارمند جديد، از كارمندان قديمي خواست تا كار با سيستم رايانه جديد را به وي آموزش دهند كه آنها نيز پذيرفتند. يك ساعت بعد از حضور كارمند جديد، وي از مسوول بانك اجازه خواست تا براي تهيه دارو دقايقي محل كارش را ترك كند.

ناكامي در آخرين لحظه

به اين ترتيب كارمند جديد از بانك خارج شد، ولي ديگر بازنگشت. مسوولان بانك كه به اوضاع مشكوك شده بودند، در بررسي رايانه‌اي كه او در حال كار كردن با آن بود، متوجه شدند مرد كارمند 2 ميليارد و 800 ميليون تومان را از خزانه‌داري بانك خارج و به يك حساب بانكي ديگر واريز كرده است. با مشخص شدن اين موضوع، حساب دريافت‌كننده بررسي و معلوم شد صاحب حساب هنوز مبلغ واريزي را از حساب بانكي‌اش خارج نكرده است. مسوولان بانك بلافاصله مبلغ واريزي را از آن حساب خارج و به خزانه‌داري بانك منتقل كردند. درپي وقوع اين حادثه مدير بانك موضوع را به نماينده حقوقي بانك اطلاع داد و با حضور در شعبه 7 بازپرسي دادسراي عمومي و انقلاب شهريار از مرد كلاهبردار شكايت كرد.

در پي اين شكايت و به دست آمدن تصوير مرد كلاهبردار كه از طريق دوربين‌هاي مداربسته بانك ثبت شده بود، بازپرس اصغري‌زاويه، رئيس شعبه 7 دادسراي شهريار پرونده را در اختيار ماموران اطلاعات ـ امنيت شهريار قرار داد و به اين ترتيب تحقيقات پليسي آغاز شد. با دستور قضايي تصاوير به دست آمده از متهم به تمامي بانك‌هاي كشور ارسال و خواسته شد به محض مشاهده چنين فردي در محل كارشان، ماجرا را به پليس اطلاع دهند.

هوشياري مسوول بانك، متهم را گرفتار كرد

تحقيقات در اين رابطه ادامه داشت تا اين‌كه چند روز پيش رئيس يكي از بانك‌هاي تهران در تماس پليس اطلاعات ـ امنيت شهريار، اطلاع داد كارمند قلابي تحت تعقيب پليس در محل كارش شناسايي و دستگير شده است.

در پي اين گزارش ماموران پس از كسب نيابت قضايي به محل دستگيري كلاهبردار فراري اعزام شدند و متهم را به پليس اطلاعات ـ امنيت شهريار انتقال دادند.

اعتراف كارمند قلابي

متهم در بازجويي‌هاي پليسي گفت: از چند هفته پيش وقتي متوجه شدم يكي از كاركنان بانك به محل ديگري منتقل شده، از يك مرد جاعل خواستم برايم كارت كارمندي و حكم ماموريت كاري در بانك را تهيه كند.

وي يادآور شد: با در دست داشتن حكم ماموريت وارد بانك شدم و طبق نقشه پول كلاني را از حساب خزانه‌داري خارج و به حساب خودم واريز كردم. تصميم داشتم با اين ترفند از چندين بانك ديگر هم سرقت كنم كه دستگير شدم.

بنابر اين گزارش، متهم با قرار قانوني روانه زندان شد. تحقيقات تكميلي از وي ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها