شهر: رييس كميسيون فرهنگي شوراي شهر تهران گفت: در حال حاضر روزانه يكونيم ميليون نفر از خطوط اتوبوسهاي تندرو استفاده ميكند.
مرتضي طلايي عصر روز گذشته -15آبان- در مراسم اختتاميه نخستين نمايشگاه حملونقل و ترافيك شهري از دكتر قاليباف شهردارتهران به دليل رفع مشكل كمبود واگن مترو قدرداني كرد و افزود: وي با وجود همه كمبود منابع و مشكلات در اين زمينه، اقدام بزرگي را براي ورود واگنها مترو انجام دادند و اين اقدامي بسيارارزنده اي است.
وي ادامه داد: در حال حاضر در خط 5 مترو با وجود همين شرايط كمبود واگن شاهد كاهش سرفاصله حركت قطارها از15 دقيقه به 7 دقيقه هستيم كه اين اقدام نيزبسيار خوب نيز قابل قدراني است.
وي افزود: اميدورايم واگن هاي جديد تا سال آينده به ناوگان مترو اضافه شود.
رييس كميسيون فرهنگي شوراي شهر تهران در ادامه به توسعه خطوط BRT در تهران اشاره كرد و گفت: در زمان اجراي طرح خطوط اتوبوس هاي تندرو، موج سنگيني از انتقادها به مجموعه مديريت شهري وارد شد وبا اين اقدام مخالفت كردند.
وي ادامه داد: اما هم اكنون شاهد استقبال بسيار خوب شهروندان از اين خطوط هستيم. به نحوي كه در حال حاضر روزانه يك ونيم ميليون نفر ازخطوط اتوبوسهاي تندرو استفاده مي كند.
طلايي تصريح كرد: در زمان اجراي خط چهار BRT در محورچمران نيز شاهد اين گونه مخالفتها و انتقادها بوديم اما درحال حاضر شاهد جابجايي روزانه 100 هزار نفرمسافر دراين خط هستيم.
وي تاكيد كرد: اين خط هرچه سريعتر بايد تكميل شده به ترمينال جنوب برسد. با تكميل اين پروژه به طورقطع بالغ بربيش از250هزار نفر در روز توسط اين خط BRT جابهجا ميشوند. عضو شوراي شهر تهران اظهاركرد: اين گونه اقدامات ارزنده، نشاندهند نگاه عميق و هوشمندانه و آيندهنگر مديريت شهري است.
وي با اشاره به اين كه هم اكنون 70 تا 80درصد خودروهاي درحال تردد سطح شهر تك سرنشين يا حداكثر 2سرنشين هستند، خطاب به منتقدان خطوط BRT گفت: چرا نبايد به افزايش سهم حملونقل عمومي از بزرگراه چمران افتخار نكنيم و معترض به كم شدن عرض اين محوربراي حملو نقل شخصي شويم.
طلايي تصريح كرد: متاسفانه با وجود اين كه شهرداري تهران و پليس راهنمايي و رانندگي تلاشهاي بسياري براي توسعه حملونقل عمومي و كاهش ترافيك انجام ميدهند اما براي اين اقدامات بسيار خوب به جاي تشكر مورد انتقادهاي نا خوشايندي قرار ميگيرند.
رييس كميسيون فرهنگي شوراي شهر تهران در مورد تاثير قانون هدفمندكردن يارانه ها بر قيمتهاي حملونقل عمومي گفت: براي اتوبوس مجوز افزايش 15درصدي داده شده ،اما نگاه مديريت شهري به اين گونه است كه امسال براي همياري با دولت در اجراي هرچه بهتر اين قانون، افزايشي در قيمت مترو و اتوبوس نداشته باشيم.