بازدید 10804

احمدی نژاد: بزودی برای عذرخواهی صف می کشند

احمدي‌نژاد گفت: كساني كه در 31 سال گذشته و يا در 150 سال گذشته با ملت ما بد اخلاقي كرده‌اند و بي‌ادبي كردند به‌زودي صف خواهند كشيد تا از ملت ما عذرخواهي كنند چرا كه راهي جز اين براي آن‌ها وجود ندارد؛ اگر خواهان اين هستند كه آينده داشته باشند.
کد خبر: ۱۲۸۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۳ 04 November 2010
رييس‌جمهور گفت: اگر مي‌خواهيم زندگي كنيم بايد بزرگ شويم و اين حق ملت ماست كه بزرگ شود.

به گزارش ايسنا، دكتر محمود احمدي‌نژاد صبح پنج‌شنبه در جمع منتخبان و فرهيختگان استان خراسان شمالي گفت: 13 آبان يك نماد و خط راهنما است و حرف‌هاي فراواني براي گفتن براي نسل ما و نسل‌هاي آينده دارد و اتفاقات بسيار مهم و سرنوشت‌سازي در اين روز در كشور ما افتاده است. در چنين روزي خودخواهان و پيروان بيگانگان با تصور محدودكردن نهضت مردم و كوتاه كردن دست مردم از امام (ره)، ايشان را تبعيد كردند و فكر مي‌كردند با اين كار عشق مردم به امام (ره) فراموش مي‌شود. اما اين كار نتيجه عكس داد.

او ادامه داد: در چنين روزي به دانش‌آموزان مومن حمله كردند به اميد آن كه بتوانند اعتراضات را خاموش كنند اما يك سال بعد ملت با حركتي انقلابي و آرماني هيبت همه استكبار را در هم شكست. تسخير لانه جاسوسي همه معاملات را بهم زد و اين حركت با هدايت امام عزيز انقلاب را در عرصه بين‌المللي مطرح كرد. در حالي كه پيش از آن انقلاب محدود به جغرافياي ايران بود.

رييس‌جمهور در ادامه با اشاره به حوادث تاريخي گفت: وقتي اين حوادث را دنبال مي‌كنيم مي‌بينيم كه هر كس در هرنقطه‌اي از عالم هر اقدامي انجام مي‌دهد آن اقدام طبق نقشه الهي است حتي اگر به دنبال دشمني با خدا باشد. بر همين مبنا مي‌بنيم وقتي دشمنان ملت كاري كردند كه در ميان كشورهاي منطقه هيچ كس حاضر به پذيرش حضرت امام (ره) نباشد تصور مي‌كردند با رفتن امام (ره) به پاريس ديگر نهضت مجال شكوفايي نخواهد يافت؛ اما دقيقا برعكس شد بعد از آن هم جنگ را به ما تحميل كردند تا مردم از مسيري كه انتخاب كرده بودند دلزده شوند اما ملت ما مانند فولاد آب ديده شد تا جايي كه ديگر هيچ قدرتي نمي‌توانست جلوي او بايستد.

احمدي‌نژاد در ادامه گفت: در موضوع هسته‌يي نيز آن‌ها مي‌خواستند جلوي پيشرفت ما را بگيرند اما باز هم موفق نشدند. اگر جمعي تصميم بگيرند براي خدا و در مسير الهي و براي تحقق آرمان‌هاي الهي تلاش كنند خداوند به آن‌ها كمك خواهد كرد. در زمان بوش هم استكبار تلاش كرد كه با ملت ايران مقابله كند و رسما اعلام كرد كه گام سوم او پس از اشغال عراق و افغانستان، ايران خواهد بود اما آن‌ها پس از اشغال عراق و افغانستان چندين سال است كه نتيجه‌اي نداشته‌اند و به اهداف خود نرسيده‌اند.

احمدي‌نژاد در بخشي ديگر از سخنانش با تاكيد بر به پايان رسيدن دوران استكباري آمريكا گفت: تحولات جهان سرعت گرفته و باور من اين است كه خداوند اراده كرده تا سيطره اهريمني استكبار جهاني را بر هم بكوبد و عدالت را در جهان مستقر كند. امروز زير پاي همه اين كشورهاي استكباري خالي شده است و همه دارند مي‌بينند و آن چيزي كه شكوفا شده انديشه و فرهنگ ملت ماست و راه همين است؛ اگر به دنبال عزت و آزادگي هستيم راه درست همين است كه ملت ما در آن حركت مي‌كند.

وي خاطرنشان كرد: در اوايل دولت نهم به من مي‌گفتند چرا آن‌قدر به دشمن هجوم مي‌آوري؟ كشور به خطر مي‌افتد در حالي كه فكر مي‌كنم اگر امنيت ملي و پيشرفت مي‌خواهيم بايد ايستادگي كنيم و ايستادگي در هجوم مدبرانه است بالاترين امنيت ملي اين است كه در بالاترين نقطه با قلدرها دست به يقه شويم و الا آن‌ها برنامه‌هاي‌شان را به ما ديكته مي‌كنند. مگر صدام با آن‌ها كنار نيامده بود؟ مگر دوست آن‌ها نبود؟ اما ديديد كه وقتني منفاع‌شان اقتضا كرد دست از حمايت او برداشتند و به او هجوم آوردند؛ اگر مي‌خواهيم زندگي كنيم بايد بزرگ شويم و اين حق ملت ماست كه بزرگ شود.

رييس‌جمهور گفت:‌ در دوران جنگ هم اگر امام (ره) به سخن سازش‌كاران گوش كرده بود، ما به جاي 160 هزار شهيد بايد يك ميليون شهيد مي‌داديم و خسارت‌هاي بسيار بيش‌تري هم متحمل مي‌شديم. اگر خواهان خسارت‌هاي كم‌تر در مواجه با دشمنان هستيم بايد با يقه آن‌ها را بگيريم و سرشان را به ديوار بكوبيم.

رييس‌جمهور در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به قانون كاپيتولاسيون گفت: 46 سال قبل قانون كاپيتولاسيون را تصويب كرده بودند وآن طور با ملت ما رفتار مي‌كردند، اما امروز چگونه شده است براي آن‌ها سخت است كه بپذيرند يك ملت آزاد شده است و بيدار شده است و مي‌گويد كه من و دوستانم هستيم و بايد شما بايد از عرصه مديريت جهان كنار برويد؛ آن‌ها چاره‌اي ندارند؛ اگر با زبان خوش نپذيرند اين را با سيلي ملت‌ها خواهند پذيرفت. همه اين عظمت‌ها حاصل يك حقيقت است و آن اين است كه ملت ما و ملت خراسان شمالي عاشق ارزش‌هاي الهي هستند و دل در گروي پيامبر اسلام (ص) و اهل بيت (ع) دارند.

او ادامه داد: كام ما از شهد ولايت رضوي شيرين شده است و ما معني عزت و آزادي را از امام رضا (ع) دريافت كرده‌ايم و اين رمز شكست‌ناپذيري ما است. تا وقتي اين حفظ شود حركت صعودي ما ادامه خواهد داشت و هيچ قدرتي در عالم نمي‌تواند با ملت متحد و به خدا پيوسته ما مقابله كند.

احمدي‌نژاد گفت: كساني كه در 31 سال گذشته و يا در 150 سال گذشته با ملت ما بد اخلاقي كرده‌اند و بي‌ادبي كردند به‌زودي صف خواهند كشيد تا از ملت ما عذرخواهي كنند چرا كه راهي جز اين براي آن‌ها وجود ندارد؛ اگر خواهان اين هستند كه آينده داشته باشند.

رييس‌جمهور در بخشي ديگر از سخنانش با تاكيد بر اين كه استان خراسان شمالي براي پيشرفت ظرفيت‌هاي فراواني دارد گفت: اين ظرفيت‌ها بايد فعال شود و فعال شدن اين ظرفيت‌ها در سايه عملي شدن عواملي است كه يكي از اين عوامل همدلي است؛ اگر همدلي نباشد حتي يك خانواده هم نمي‌تواند پيشرفت كند؛ عامل ديگر اتكا به فرهنگ خودي است. ما بايد بدانيم كه آينده استان چگونه خواهد بود و روابط مردم با هم در آينده‌اي كه ترسيم مي‌كنيم چگونه است. ساختن استان بدون توجه به اين مساله به بي‌راهه رفتن است. ما بايد آينده را با اتكا و ارزش‌هاي كشور خود بسازيم.

وي خاطرنشان كرد: ديگران صد سال در دنيا عمل كرده‌اند اما نتيجه آن فروپاشيدن خانواده‌هاست و تربيت افرادي مانند بوش كه جنگ راه مي‌اندازد و يك ميليون نفر را مي‌كشد و يا فردي مانند رييس رژيم صهيونيستي كه لذتش در كشتن افراد است؛ يا فردي كه بمب اتم مي‌سازند و جهان را نابود مي‌كنند. ما هرگز اين طور نمي‌شويم. در جامعه‌اي كه ما به دنبال آن هستيم افراد عزيز هستند و رابطه‌ها بر اساس عشق و محبت و برادري است و بنيان خانواده مستحكم است.

رييس‌جمهور در ادامه گفت: اگر به مدل غربي‌ها بخواهيم پيشرفت كنيم همه از هم دور مي‌شويم در حالي كه ما چنين چيزي را نمي‌خواهيم ما بايد براساس فرهنگ خود و با استفاده از استعدادهاي بومي خود كشور را بسازيم. الگوي اسلامي ايراني يعني اين كه با فرهنگ و معيارهاي خود و متكي بر توانمندي‌هاي خود پيشرفت كنيم.

احمدي‌نژاد در ادامه گفت: من از مردم و مسوولان اين استان انتظار دارم دست به دست دهيم و تلاش كنيم تا اين استان ساخته شود. دولت هم پشتيبان شما است؛ ديشب دولت تصميمات مهمي براي اين استان گرفت و اميدوارم خراسان شمالي يك الگو و نمونه براي ساير مناطق در پيشرفت و آباداني باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر