تنها به اتوبان همت نروید

به گزارش تابناک به نقل از فارس، بر اساس آمار شهرداری تهران، ۸۳ درصد ترددها در تهران توسط خودروهای تکسرنشین انجام میشود، رئیس شورای شهر تهران میگوید که با این دست فرمان امیدی به رفع مشکل ترافیک ندارم.
معاون حمل ونقل ترافیک شهر تهران محسن هرمزی به خبرنگار فارس میگوید که از بهمن خطوط پرسرعت همت راهاندازی و خودروهای شخصی بالای ۲ سرنشین، ون و تاکسی و ... میتوانند از این خط عبور کرده و خودروهای تک سرنشین جریمه میشوند.
شهرداری تهران از سال گذشته تصمیم گرفت خط ویژهای مشابه خطوط BRT در برخی از بزرگراهها از جمله همت ایجاد کند، مشابه این طرح در دوران شهرداری قالیباف هم در بزرگراه بسیج اجرایی شد اما به گفته عضو شورای شهر تهران ناصر امانی موفق نبود.
خطوط پرسرعت همت به طول 18 کیلومتر از غرب تهران از منطقه 22 آغاز و تا شرق ادامه دارد. فاز اول پروژه از میدان صنعت تا شرق تهران به طول 12 کیلومتر، 2 ماه دیگر راه اندازی میشود. به گفته معاون شهردار تهران در حال نصب دوربینهای پلاکخوان (در هر 250 متر) هستیم و جریمه متخلفان هم حدود 300 تا 350 هزار تومان است.
بر اساس آمار پلیس حجم خودروهای ترددکننده در سه ساعت اوج ترافیک صبح و عصر در بزرگراه همت؛ نشان میدهد که ۵۹ درصد خودروهای این بزرگراه تکسرنشین هستند و همین امر ترافیک کیلومتری ایجاد میکند.
تنها به اتوبان همت نروید
خطوط پرسرعت در بزرگراه همت از بهمن راهاندازی می شود، معاون شهردار تهران میگوید که در هر ۲۵۰ متر این خط یک دوربین پلاکخوان نصب کردهایم.
گروه شهری خبرگزاری فارس: بر اساس آمار شهرداری تهران، 83 درصد ترددها در تهران توسط خودروهای تکسرنشین انجام میشود، رئیس شورای شهر تهران میگوید که با این دست فرمان امیدی به رفع مشکل ترافیک ندارم.
معاون حمل ونقل ترافیک شهر تهران محسن هرمزی به خبرنگار فارس می گوید که از بهمن خطوط پرسرعت همت راهاندازی و خودروهای شخصی بالای 2 سرنشین، ون و تاکسی و ... می توانند از این خط عبور کرده و خودروهای تک سرنشین جریمه میشوند.
شهرداری تهران از سال گذشته تصمیم گرفت خط ویژهای مشابه خطوط BRT در برخی از بزرگراهها از جمله همت ایجاد کند، مشابه این طرح در دوران شهرداری قالیباف هم در بزرگراه بسیج اجرایی شد اما به گفته عضو شورای شهر تهران ناصر امانی موفق نبود.
خطوط پرسرعت همت به طول 18 کیلومتر از غرب تهران از منطقه 22 آغاز و تا شرق ادامه دارد. فاز اول پروژه از میدان صنعت تا شرق تهران به طول 12 کیلومتر، 2 ماه دیگر راه اندازی میشود. به گفته معاون شهردار تهران در حال نصب دوربینهای پلاکخوان (در هر 250 متر) هستیم و جریمه متخلفان هم حدود 300 تا 350 هزار تومان است.
بر اساس آمار پلیس حجم خودروهای ترددکننده در سه ساعت اوج ترافیک صبح و عصر در بزرگراه همت؛ نشان میدهد که ۵۹ درصد خودروهای این بزرگراه تکسرنشین هستند و همین امر ترافیک کیلومتری ایجاد میکند.
کارشناس مسایل شهری خلیل فراهانی پور با بیان اینکه خطوط پرسرعت در همت به دلیل شریان اصلی جوابگو نیست، میگوید که شهرداری به جای توسعه حمل ونقل عمومی باز هم میخواهد از مردم پول بگیرد و این بار خودروهای تک سرنشین را بهانه کرده است.
کارشناس ترافیک غلامعلی صائبیان با بیان اینکه خطوط پرسرعت در بسیاری از کشورها از جمله استرالیا و فرانسه اجرایی شده است، میگوید که با اجرای این طرح در ساعات پیک امکان تردد خودروهای پرسرنشین تسهیل میشود و مردم دیگر در جهنم ترافیکی گرفتار نمیشوند.
کارشناسان میگویند که بر اساس طرح جامع ترافیک باید مسیرهای ویژهای برای تردد خودروهای پرسرنشین ایجاد شود تا یک اتوبوس با 50 سرنشین در ترافیک نماند. همچنین باید خودروهای همگانی و پرسرنشین افزایش یابد تا از حجم ترافیک بزرگراههای اصلی کاسته شود.
پس ازاین به بعد اتوبانهای حکیم ونیایش به فنا میرود.
فکرنیست که
تمایل به مسافر ساکت و بی دردسر داشتید در خدمتیم
البته کار دارند و اونهم مسافر کشی است. خیلی از انها فقط برای کار به تهران میایند البته منع قانونی ندارند ولی به هر حال بر بار ترافیکی میافزایند.
خیلی از رانندگان محترم شهرستانی، در ترافیک تهران، اذیت می شوند و البته دچار افزایش بار ترافیک هم می شوند. رانندگی در کلان شهر ها با شهرهای کوچک، متفاوت است. حتی رانندگی در دو استان هم جوار هم متفاوت است. اگر به جای این روش های پرهزینه و آزمایش و خطاهای پی در پی، مترو توسعه یابد، خیلی از شهرستانی ها به راحتی در تهران امورشان به انجام می رسد و نیاز به حضور در ترافیک های چند ساعته هم ندارند.
من رفتم نبود
آخه چرا دروغ مي گوييد
با امثال شماها مملکت پیشرفت نمیکنه
تا حالا مثلا دریاچه چیتگر بودی بخوای مثلا بیای تجریش.... یا هر جای دیگه در مرکز تهران؟ به نظرت توی این راه چه حمل و نقل عمومی ای وجود داره؟
با مترو حداقل دو ساعت به صورت ایستاده در مسیر رفت هستی و دو ساعت برگشت.
اتوبوس و تاکسی ای هم که وجود خارجی نداره.
پس یه پراید صد میلیونی میخری ، اسنپ هم ثبت نام میکنی و این مسیر رو میای.
این کار فقط باعث میشه همه دنبال مسافر بگردند یا مانکنی در صندلی جلو






